1 Ocak 1941 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

1 Ocak 1941 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 4

tarihi #serlerinin yılılmakta oldu- gunu düşünmemek, elimden gel- miyor ve bu yıkım ateş ve ölüm içinde Londranın gösterdiği sükü- net ve metanetin kaynakları Paul Morand'ın kitabında yazdığı mü- lâhazalarla daha iyi anlaşılıyor. Paul Moran kitabın birinci kısmıu- da anlatıyor: Londra ahalisi dört asır evvel yani 1666 da müthiş bir taun sari hastalığına tutmluyor, 0 senenin yazında yüz bin kişi ölü- yor sonra müthiş yangın çıkıyor çok kısmı alışab olan şehirde 89 kilise dört büyük gehir kapusu 460 sokak, 13200 evler yanıyor ve yı- kılıyor fakat çok geçmeden bun- ların gene hepsi yerine konuyor. Tarih tekerrürden ibaret derler! Bakalım 1939 Eylülünde yazılmağa başlanan Avrupanın büyük ihtilâl harp tarihi daha neler yazacak? Yalnız şurasını tebarüz ettirmeli- yiz ki Ruzvelt'in nutkundan sonra sarih olarak, Avrupanın büyük ih- tilâl tarihi adını değiştirmiş dün- ya ihtilâl muharebe tarihi olmuştur! Ahmed İhsan TOKGÖZ Yeni neşriyat: Yaralılar Şair Halid Fahri Ozansoy” un Jorj Dühamelden büyük bir itina ile dilimize çevirdiği bu kıymetli eser Remzi Ki- tabevi tarafından neşredilmiştir. 1914-18 harbinde gearb ceb- hesinde cereyan eden muha- rebelerin dehşetini bütün çıp- laklığı ile ortaya koyan bu eser, Dühamel'in harikulâde uslüâbu ve Halid Fabri Ozan- soyun kitabın baş kısmına ilâ- ve ettiği bir etüdü ve sâde ve güzel tercümesiyle bir kat da- ha değer kazanmıştır. «Yaralılar» 1 bütün okuyu- cularımıza hararetle tav&iye ede- riz. a ” Servetiflinun Okuyucularının yeni” yılını kutlar Matbuat şerefine verilen ziyafet Kânunevvelin 27 nci akşamı Halk Partisi İstanbul Merkezi Reisi Muhterem Reşat Mimaroğlu tarafından Şehir Matbustına Taksim gazinosundea pek samimi bir ziyafet verilmiştir. Ziyafet esnaşında alınan fotoğraflardan bir tanesini görüyorsunuz: Ortada bulunan İstanbul Valisi Lütfi Kırdardır, Valimizin sağında Reşat Mimaroğlu, İstanbul Matbuat Reisi Hakkı Tarık Us bulunuyor. Solda Gazetemiz Sahibi Ahmed İhsan Tokgöz Necmettin Sadık ve Asım Us görünmektedir, Manalı bir karikatür Harb yüzünden Avrupadaki büyük otellerin hemen hepsi Tu- riseen mahrumdur. Bu oteller nasıl yaşayacaklarını bilemiyoslar. Bu büyük otellerden bir tanesini erkânı, müdür, baş garson, Vvez- nedar ve alhçılarmndan mürekkep olarak toplanmışlar, başlarının çaresini düşünüyorlar! 74 — Servetifünun — 2315