18 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

18 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

BUNLAR HEP HAKİKATTİR "Mustafa Çebi isminde Trabzonlu bir tacir polise müracaat ederek Rüştü isminde bir bar sahibi tarafın- dan 21.000 lirasının dolandırıldığını iddia etmiştir. Mustafa bir müddetten beri Rüş- tünün barına devam etmekte ve kız- larla bol bol para yemektedir. Onun bu zaafını gören Rüştü, Mustafada çok para olduğunu da anlayınca müş- terisiyle ahbaplık tesis etmiş, bir ge- — Gel seninle çok para kazana- cak bir iş yapalım." diyerek Musta- fayı bardan alıp evine götürmüştür. İddiaya göre Rüştü burada Mustafa- ya kapalı bir kutu göstererek bu ku- tuya ne kadar para koyulsa on misli fazlasını verebileceğini anlatmış, ku- tunun kalp para bastığını söylemiş- tir. Bir anda Rüştünün teklifini ka- bul eden Mustafa cebinde bulunan 21 bin lirayı kutuya atmış ve bekleme- ğe başlamıştır. Rüştü kutunun içine önceden yerleştirilmiş birkaç elektrik lâmbasını yakıp söndürdükten sonra Mustafaya: "— Yarın gel kutuya attıgın pa- ranın on mislini al gıt at kim- seye bu işten bahsetme" demıştır Ge- ceyi sabırsızlık içinde geçiren Mus- tafa ertesi günü Rüştünün evine gel- miş ve heyecanla kutuyu açtığında yanmış kâğıt parçalarından — başka bir şey bulamayınca çılgına dönmüş- tür. Bu durum karşısında Mustafayı iknaya çalışan Rüştü cereyanın fazla verildiğini, bu yüzden paraların yan- dığım söylemiş. Mustafa derdini an- latmak için dostlar ararken Rüştü de sırra kadem basmıştır. Mustafanın polise yaptığı ihbar üzerine para çoğaltan kuluçka ma- kinesi ile sahibi Rüştünün aranması- na başlanmıştır. (Tercüman) * Son günlerde yağan devamlı kar üzünden yolların buz tutarak trafiği güçleştirmesini önlemek üzere Ankara Belediyesi bazı tedbirler al- mak mecburiyetinde kalmıştır. Karların temizlik amelesi tararın- dan kamyonlarla yollardan kaldırıl- masına çalışılmaktadır. Belediye yol- ların buz tutmasını önlemek için şimdiye kadar başvurulmayan bir u- sul keşfetmiştir: Yollara bol miktar- da tuz serpılmektedı Amsterdam — Son zamanlarda bir ta hayvanatın hava yolu ile naklinin çok geniş ölçüde artması ne- ticesinde bunların meydanlarda ba- rındırılabilmeleri mühim bir mesele teşkil etmeğe başlamıştır. Bu duru- mu nazarı itibara alan Amsterdam hava meydanı mudurlugu hayvanlar için bir otel tesis etmişt (Tür k Haberler Ajansı) Antalya — Vılayetımızın Kaş ka- zası Kalkan nahiyesinde Abbas Hallaç adilbir şahıs 1955 yılı içerisin- de muhtelif suçlardan dolayı 94 defa AKİS, 18 ŞUBAT 1956 mahkemeye verildiği halde 94 suçtan da beraat etmiştir. Abbas Hallaç va- sati olarak 3-5 günde bir mahkeme- ye verilmiş bulunmaktadır (İstıklal - Hereke) İLAN Hacıbayram'da cenaze yerinde şah- sıma karşı bir tertibin yapıldığı ve muvaffak olunamayınca ikinci bir tertibe zemin hazırlamak maksadiy- le fena söz söylemişim veya sarkın- tılık yapmışım, işitmişler, görmüşler şeklinde hakkımda dedikodu yaratıl- dığını kulak misafiri olduğum söz- lerden anlamaktayım Hal ve istikbalimi mahvetmek gayesiyle kastı mahsusla — çıkarılan bu şayiaların tesbitine imkan bula- madığımdan bunların tamamen asıl- sız olduğunu mezkür şayialara mut- tali olanlara arz ederim. - M. G. * (Ulus) S ehrimizin münevver esnafından 5 Arif Şenbaklavacı Yayla kıraat- hanesi, karşısındaki dükkânı terk e- derek Göktepe pasajının methalinde zarif ve temiz bir dükkân açmıştır. Hayırlı işler diler ve nefis tatlılarını okurlarımıza tavsiye ederiz. (Hakikat - Söke) Belediye seçimlerinde, D.P. ye rey verildiği takdirde memleketi kal- kındıracağını vadeden particiler ver- dikleri sözü tutmuşlar ve ilk iş ola- rak belediye umumi helaları boyat- tırmış ve ikinci olarak da memleke- te bir gelir sahası temin maksadiyle hemen bir köpek üretme çiftliği tan- zimine başlanmıştır. Çiftlik kurulun- caya kadar şimdilik köpekler başı- 17 değnek, Ne boş sokaklarda gezmekte oldukların- dan, kârlı bir iş için üretilen köpek- lerden sayın halkımızın ürkmemeleri rica olunur , (Hakkın Sesi - İnebolu) * P .T.T. idaresinin şehrimizin muh- telif yerlerinde kurmuş olduğu u- mumi telefon kabinelerinin bazıları bozuk ve bazıları şahısların inhisarı altındadır. Kabinelerin halkın tam istifade edebilecek bir hale getirilme- si,için dikkati çekerız ızım Şehir - İzmit) Paris - Nötre Dame kilisesinde yapılan dini bir ayin ile Paris ve Roma şehirleri evlenmişlerdir. Roma ve Paris Belediye Meclisleri üyeleri nin iştirak ettikleri nikâh merasi- minde, Papanın, bir mesajı okunmuş ve nikâh kilise başpapazı tarafından kıyılmıştır. (Türktel) * anakkale — Merkeze bağlı Belen köyü C.H.P. muhtarı Ahmet E- keri, ayni köyün D.P. ocak başkam Halil Özcan tenha bir yerde kıstırıp particilik hırsıyla başından ağır ya- ralanmasına sebebiyet verdiğinden duruşması Çanakkale' Asliye Ceza Mahkemesinde yapılmıştır. D.P. Başkanı Halil Özcan, 50 gün hapse, 25 lira da para cezasına mah- küm olmuştur. (Sakarya - Eskişehir) * Bu —sabah fazla alkolden ölen Kah- kaha Tevfik adında bir alkoliğin morg muayenesinde — karaciğerinin bütün karnını dolduracak şekilde bü- yüdüğü görülmüştür. Mezkür şahsın karaciğerinin 6 kilodan fazla olduğu hayretle müşahede edilmiştir (İstiklal - Hereke) ti 17 tabak ve bir cambaz maharet ! 29