18 Şubat 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

18 Şubat 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

s P İzmir Yeni bir dava İzmirli idareci Şeref Balkanlı, gene İzmirli hakem Hakkı Güniz' le sert bir münakaşaya girişmişti. Hatta bir aralık münakaşa neredeyse kavgaya dönüyordu. Şeref Balkanlı hiddete kapılmıştı çok ağır kelimeler sarf et- i. Hakarete uğradığını iddia eden Hakkı Gürüz yüz bin Ura tazmınat talebi ile mahkemeye aş vurmaya karar verdi. 1956 yılının ilk "sportif dava"sı da bu suretle ortaya çıkmış oldu. Hadise Macar futbolcü ve idareci- leriyle, Türk — Futbol Federasyonu mensupları, milli namzetler ve İzmir- li sporcuları İzmire götüren Etrüsk vapurunda cereyan etmişti. Hadiseye milli namzetlerin, İzmirli futbolcüler- den önce yemek yemeleri sebep O R len idarecilerin İzmir için iki maç koparmaları halkı son derece mem- nun bırakmıştı. Bozsik, Czibor, Pus- kas gibi şöhretleri yakından görmek için bir çok. İzmirli rıhtiımı doldur- muştu. Tezahürat o kadar büyük, o kadar candandı ki, Macar Kafile Baş- kanı Dr. Sebeş "Gösterilen misafir- perverliğe — müteşekkiriz. Kendimizi adeta memleketimizde zannediyoruz" Maçlar Nitekim — Macar futbolculerı bu mi- safirperverliğe unlarının bü- tün inceliğini ve hususıyetını -göste- rerek mukabele etmeye — kendilerini mecbur hissettiler. Peşte karması adı altında sahada yer alan Macar milli kadrosu ilk maçlarının birinci yarı- sında attıkları 7 golle seyircileri bü- yülediler. Oyunun ikinci yarısında da top kontrolündeki ustalıklarım ve fut cağım zannediyordu. Hatta bir sabah gazetesi, Ankara — Karmasının maçı bir beraberlikle — bitirmesinin müm- kün olduğunu söyleyen Bölge Müdü- rüne karşı "Macar takımı Ziya O- zan'ın her cebi için bir gol atacak- tır. Bu sebeple Bölge müdürünün ma- ça yelek giymeden gelmesi iyi olur" şeklinde cevap vermesi tebessümle tekrar ediliyordu. Ankara karmasının maçı beraberlikle yahut bir gol fark- la bitireceğine inanan bır kişi daha vardı: Orhan Şeref A, Ankara takımının teşkilini ve maçta takip e- eceği sistemin tespitini üzerine alan Orhan Şeref Apak, netice hakkında hiç te kötümser degı Federasyon Başkanlıgı sırasında — Berlin'dı nya'yı, Lozanda İsviçre'yi ve tanbulda İspanya'yı yenmek gibi cıd— den parlak neticeler elde etmeye mu vaffak olan bu idarecinin sadece şan- sına güvenmediği de ortadaydı. İlk güçlükler Ordu spor bürosunun, Ordu takı- mında yer alacak olan asker fut- muştu. İzmirli idareciler, futbolcüle- rinin maç yapacağım, bu ebeple de bir an önce yemeklerini yiyerek is- tirahata çekilmelerini istiyordu. Fe- derasyon mensupları bu görüşe işti- rak etmemişti. İzmirli idarecilerle Federasyon Başkanı ve tek seçici a- rasında başlayan münakaşaya Ha- kem Hakkı Gürüz'ün de Federasyonu iltizam ederek katılması Şeref Bal- kanlı' yı çileden çıkarmıştı Hakkı Gürüz'ün hareketini "İzmirlilik" ile kabili telif bulmayan bu idareci gö- zünü yumup ağzım açmaktan başka çare bulamamıştı. Macar futbolcüleri olup bitenleri hayretle takip ediyor- rdı. İzmirde karşılanış Gecenin geç bir saatında İzmire va- ran Etrüskü, İzmirliler büyük te- zahüratla karşıladılar Havaların te- siri ile programın yeniden tanzimi sı- rasında fırsattan istifade etmesini bi- AKİS, 18 ŞUBAT 1956 Ankara Karması maçtan önce Zor oyunu bozar bol cambazlıklarım İzmirlilere - bol bol tanıtmak fırsatını buldular. İkinci maçta da 12.000 kişilik Alsancak, sta- di tıklım tıklım doldu. Macarların o- unu gene hakiki bir "futbol ziyafe- ti" sayılacak kadar güzeldi. netice 8—İ yerine 11—0 oldu. Fakat asıl ziyafete konanlar ceplerine tıka- basa bilet doldurup bunlan karabor— sada yüzer liraya satan "açıkgöz" erdi. Ankara Muvaffak olan taktik S öhretli Macar futbolcülerinin ge- 5 lişi Ankara için de bir hadise ol- du. Her yerde Ankara-Budapeşte ma- çının neticesi hakkında tahminler yü- rütülüyor, sık sık Puskas, Bozsik, Czibor, Hidegkuti, Toth ve Tichy'den bahsedılıyordu Doğrusu herkes Ma- carların en az yarım düzüne gol ata- bolcuların karmada yer almasına mü- saade etmemesi ilk anda Orhan Şere- fin elini ayağım bağladı. Misafir futbolcular şerefine Orman Çiftliğin- de verilen öğle yemeğinde tesadüfen durumu öğrenen Maliye Bakam Ne- m Ökmenin, Milli Savunma Bakan Vekılı Şem'i Ergın nezdindeki teşeb— büsleri ile bu güçlük ortadan kaldı- Nihayet maç Orhan Şeref kurduğu takımı ve tatbik edilecek taktiği son daki- kaya kadar açıklamadı. Maçın baş- lamasına beş dakika kala ilân edilen çici iki içte oynattığı haf oyuncuları ile her şeyden evvel müdafaaya ve markaja ehemmiyet veriyordu. İki iç haf gibi oynayacaklar ve rakiple- rinin gol pozisyonuna girmelerine mani olacaklardı Orta haf bir üçün- 33