10 Mart 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

10 Mart 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Prenses Margaret Kilisenin adaleli desteği dan beller, çok kısa bolerolar, — cep- kenler, kemerler yakkabılar, dekolteler ve zengin kol- yeler moda olacaktır. Tayyörler kla- sik olacak, pike garnitürlere ve şö- mizye bıçımı elbiselere bol bol rasla- nacaktır. Renklere gelince gri, mavi ve sarının bütün nevileri rağbet bu- lacaktır İngiltere Margaret evlenecek mi? Her İngiliz bilir ki, anglosakson ur- una mensup olanlar, hislerini giz- lemeyi adeta ikinci bir tabiat haline getirmişlerdir Bu bakımdan, Prenses Margaret' in aşkdan feragat ettiğini bildiren cesur sözlerine refakat eden kahra- man tebessüm kimseyi pek şaşırtma- mıştı. İngilizler bunu, babasının ani ölüm haberini alarak seyahatten ani olarak memlekete dönen kraliçe Eli- zabeth'in tayyare meydanındaki te- bessümüne benzetmişlerdir. Ancak Margaret bu cesareti biraz ileri gö- türmüştü. O artık mutemadıyen gü- lüyordu. Hem de neş'eli, rahat, hu- zur içinde gülüyordu. Sanki Town- send hiç mevcut olmamıştı. Sanki tarihe mal olan dramatik aşk macerası bir hayalden ibaretti. İşte İngilizler bunu, bu huzur ve neş'e i- fadesini cidden anlıyamıyor. Sebe- bini merak ediyorlardı. Bu meraklı sualin — cevabı niha- yet bir gece Londradaki "Sadler's Wells theater" de kısmen aydınlan- “Prenses Margaret o gece, fevka- 26 lade şahane pembe saten bir elbise giyinmiş ve incilerle süslenmiş beyaz vizon bir eşarp almıştı. İki gün evvel Margaret New-York'ta dünyanın en şık giyinen on kadını arasında Wind- sor düşesi ile ikinciliği - kazanmıştı. Grace Kelly en başta geliyordu. na geçen ve sevgilileri evlerinde ba- rındıran Mr. ve Mrs. Bonhem Carter de vardı ve gene "Townsend" hadi- sesinde mektup kuttusu rolu oynadığı söylenen sırdaş İ s Peake, Margaretin çok yakınında oturuyor- du. Fakat Margaretin yanında otu- ran şahıs birdenbire bütün alâkayı üzerine çekivermişti. Bu İngiliz kili- sesinin en parlak 1stıkba11ne sahip olan kıymetli din adamı Simon Wil- toh Phipps idi. Margaret onun yanın- da birden, eski senelerin neş'eli, me- sut prensesi oluvermişti. Esrarengiz kuvvet Demek ki prenses Margaret'e mü- him kararında yardım eden, son- ra da onu mütemadiyen teselli eden, ona kuvvet veren birisi vardı. Pren ses herkesi şaşırtan huzura, bir dın adamının arkadaşlığından alıyordu. Tiyatro gecesinden sonra herkes birdenbire hatırlamıştı ki: Prenses Margaret ile muhterem Phipps çok uzun senelerdenberi arkadaştılar. Yeni bir aşk mı? Fakat muhterem Phipps o zaman- lar kiliseye intisap etmemişti. Ga- yet uzun boylu, yakışıklı bir harp kahramanı idi. Evet, o da Townsend gibi bir harp kahramanı idi. İkinci dünya harbinde iki defa yaralanmış ve George VI ona kendi eliyle "Mili- tary Cross" nişanını takmıştı. i 36 yaşında olan bu din adamı, o tarafından çok begenılırdı Prenses Margaretin 21 inci yaş gününde Townsed ile be- raber o da en samimi dostlar arasın- da mevcut idi. Sonra birden uzaklaş- tı, kiliseye intisap etti. Fakat arka- daşlıkları devam ediyordu. Ve Mar- garetin buhranlı günlerinde, bu ar- kadaşlık fevkalâde sıklaşmıştı. — Fa- kat muhterem Phipps, bu şekilde ha- fızalarda canlanınca ortaya yepyeni bir sual de çıkıvermişti: Margaret ile Phipps arkadaştan daha fazla bir- -ey olamazlar mıydı? Bu arkadaşlık, aşkla ve izdivaçla bitemez miydi?. ok geçmeden bu sualin de kısmen cevabını alacaktı: Muhterem Phipps bizzat gazetecilerle yaptığı bir görüşmede: "Ben prenses Marga- retin yalnızca arkadaşıyım, dedi. Dedikodular asılsı dır. Onun vicdan verebilirim. Bu sualler cevap verıle- miyecek kadar şahsi suallerdir." Arkadaşlık veya yeni bir aşk baş langıcı ne olursa olsun bugün İn- gilterede herkes hıssetmektedır ki, Prenses Margaretin Verdıgı karar- da muhteşem Phipps'in büyük tesiri olmuş ve kilise kuvvetlı adaleli bir polo şampiyonu şeklinde bu roman- tik prensesın her an yanıbaşında bu lunmuştu Hollyvood Hasret Doğrusu bu havadis romantikleri bir hayli sevindirmişti: - Mona prensi Rainier birden — bire seyahat programım değiştirmiş, bir ta ye atlamış ve soluğu Graee Kelly nin son filmini tamamlamak için çalıştığı Hollyvood'da almıştı. Prens nişanlı- sından kısa bir müddet için bile olsa ayrı kalmaya dayanamıyordu. — Rai- nier, Beverley Hill'de bir ev kirala- yarak bir ay orada kalmaya karar vermişti. Tabii bu ev Grace Kelly'nin apartmanına bir kaç adım mesafede idi. Düğün 11 Nisanda yapılacaktı. Bu tarıh Monako prensi Rainier'nin taç giyme seneyi devriyesi idi. Grace son filmi için elbiselerini hazırlayan terzisine, gelinlik elbisesinin de ha- zırlanmasını söylemişti. Düğünün Cannes festivaline raslaması onu da- ha da sevindiriyordu. Bu 1001 gece masalları düğününe boylelıkle kız tarafı da - sinema âlemi - geniş Ur kadro ile katılmak 1mkan1n1 bula- Bu ani ziyaret ıkı nişanlı için de sürpriz oklu. Grac hiç ummadığı bir anda nışanlısını karşısında bula- rak şaşırmıştı Rainier'nin şaşkınlığı ace'tan az olmadı. Zira, ni- şanlısını ilk defa gözlükle görüyor- . Oldukça miyop olan Grace Kelly îalışırken gözlük takmak zorunda alıyordu. Rainier'nin şaşkınlığı u- zun sürmedi, nişanlısını gozluklerıy— le de güzel bulmuştu. Aşk e'i o- na her haliyle guzel gosterecek ka- dar benliğim sarmıştı Gözlüklü Grace Kelly Aşkın gözü... AKİS, 10 MART 1956