19 Mayıs 1956 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

19 Mayıs 1956 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR G.S.—F.B. Renkler çarpıştı Fakat Beşiktaşlılar bu büyük avan- tajdan faydalanmasını bilemediler. Santrfor Ercan ve hücum hattına kaydırılan Ahmet Beşiktaş'ın bir pu- van kaybetmesinde büyük rol oynadı- lar. Hele Ahmet'in penaltıyı dışarıya atışı, saha kıyısında bulunan umumi kaptan Sadri Usoğlunun asabını büs- bütün bozmuştu. Sempatik kaptan şimdiye kadar hiç bir müsabakada itidalini bu derece kaybetmemişti. Hususi karşılaşma Y orgun Beşiktaş bayramın üçüncü günü, Uruguay'ın Rampla Juniors takımı ile Mithatpasa stadında husu- si bir maç yaptı. Uruguay takımı a- niden İstanbula gelmişti. Kendisine verilen para ne idi, kimin davetlisi idi. kimse bir şey bilmiyordu. Hakem Feridun Kılıç'ın idare ettiği bu mü- sabaka daha ziyade Uruguaylıların hakimiyeti altında cereyan etti. Be- şiktaş kalesini koruyan genç kaleci Varol o gün en azından dört gol kur- tararak büyük bir başarı sağladı. E- ğer Varol olmasaydı netice yukarda işaret ettiğimiz şekilde olacaktı. Besketbol Galatasaray şampiyon E ündeki dev basketbolcularla İs- tanbul li _şamlğıyo uğunu gayet rahat bir şekilde kazanan Fenerbah- çe takımı Türkiye Basketbol şamlğ_)ı— Konasında favori addediliyordu. Fa- at geçen hafta spor ve sergi sara- yında beş takım arasında cereyan e- 34 dan müsabakaları seyredenler hata ettiklerini anlamakta güçlük çekme- diler. Fener takımı lig şampiyonu ol- duktan sonra birden işi sermi: ri muvaffakiyetsizliklere uğramıştı. ün devam «den müsabakalar neticesinde Fenerbahçe, Ankara, cü ve Karşıyakayı yenip Modaspor'a yenilen Galatasaray Türkiye Basket- bol şampiyonluğunu kazanmış, ave- rajla şampiyonluğu kaptıran Fener- ikinci, Ankaragücü üçüncü, Modaspor dördüncü ve Karşıyaka beşinci olmuşlardır. Güreş Dünya Kupası Mithatpaşa stadı bu hafta güreş sporunda en ileri mevkilere ula- şan 16 milletin iştirak edeceği dünya güreş kupası maçlarına sahne olacak- tır. Geride bıraktığımız hafta içeri- sinde son hazırlıklarını ikmal eden güreş milli takımımızın bu çetin mü- sabakalarda alacağı netice — cidden merak mevzuudur. Federasyon Baş- kam Vehbi Emre her konuşmasında “Güreş takımımızın ilk hedefi Mel- 'dur. isabakalar ona bir basamak teşkil edecektir. Hakiki ga- ye 1956 olimpiyatlarında dünya şam- piyonluğu ünvanını muhafaza etme- mizdir. Bunun için çalışıyor ve uğra- şıyoruz.”" şeklinde sözler söylemekte- dir. Acaba bu, İstanbulda yapılacak karşılaşmalarda şayet iyi netice ala- mıyacak olursak onun şimdiden bir tevili maksadını mı taşıyor? Buna “evet" demek haksızlık olacak.. Çün- kü, Vehbi Emre hakikaten bu işten anlayan ve bu davayı feragatle yürü- ten bir şahıstır. Her şeye rağmen milk mımızın dünya güreş kupa- sında iyi bir netice almasını bekle- mek lâzım gelir. AKİS, 19 MAYIS 1956