18 Kasım 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

18 Kasım 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Hizmet ettiler, bitti! Türk Silâhlı Kuv- vetleri, İhtilâl- den sonra kendisi adına devlet idare- sine niyabeten el koyan Milli Birlik Komitesi üyelerin- den ondört tanesi- ni ,değiştirmiş bu- unuyor. İhtimal ki son hadisenin en doğru teşhisi bun- Türkeş dan ibarettir. İhti- lâli 38 kişinin yapmadığı açık bir hakikattir. Hatta Silahlı Kuvvet- lerin, ihtilali yapan milletin yumru- ğu olarak son darbeyi indirdiği ma- lümdur. "Vu- rucu Kuvvet", nor- mal rejimin avde- tine, kadar mesu- tertiplemekle vazi- felendirmiş ve on- ları, o tarihe ka- dar kudret mevki- ine getirmiştir. BunlASÖSSPİİM dan ondört kişinin bir takım sapık dü- şüncelere kaydığını ve muvakkati daimi hale getirmeye çalıştığını örünce de onla affedivermiştir. Zi ra İhtilâl, Silâhlı Kuvvetlerin omüş- terek eseridir ve hareketin akabin- sükünetle karşıla- yan öyle ordu men supları vardır ki hizmekleğh bugün Komiteden ayrı- lan bazı Üyelerin hizmetlerinden çok daha fazla olmuş, bina onların omuzlarında yükselmiştir. İnsanlar geçici- dir. Devamlı olan fikirler ve vazife- ler, İdealler ve so rum lu luk lardır "Nöbet değiştir me" bir askeri tâ birdir ve herkesten çok Silâhlı Kuv vetlerin malıdır Kendisinden bek - lenileni oyapama - Özdağ AKİS ,18 KASIM 1960 yacak hale gelen- ler veya verilen vekâleti kötüye kullanmaya (o yel- tenenler için â- kibet emanetin ha- kiki sahibi tarafın- dan hizaya çağırıl- maktır. Demokra- tik nizamın Ba- yar - Menderes çe- Akkoyunlu esinden kurtarıla- rak tekrar kurul- masıyla vazifelen- dirilmiş bir takım İkimseler bunu "kaytarmaya" yel- tendiler mi, şahıs- larım dokunulmaz sandılar mı ve her şeyi sâdece kendi- lerinin yaptığı ze- Taşer babına kapıldılar hakikatin ne olduğunu ii anlatmak ki zaruri hâl alır. Milletlerin haya - tında hiç bir hiz- met ebedi nimete hak kazanmaz. Mil letlerin şükranı an- mânevidir. cak Soyuyüce Kudret ise lâyık arasında devredilir. mevkileri olanlar eldenele Bütün bunlara rağmen ikbal hır sının güzel fikir- leri nasıl bir sün- ger gibi sildiği Er samimi Oo görünen insanları nasıl su- iniyet girdabına sürüklediği bur va- kıadır. Kabul edil lâzımdır ki geçici, sa- nuniyrt ebedidir. Bunun içindir ki Kabibay en halisane duy- gularla "kelle kol- tukta" zafer ka- zananların, başa- rıya ulaşanların a- dımlarını dikkatli atmaları, kafala- rım müspet yolla- ra çalıştırmaları lâzımdır. o Acayip fikirler, akıl almaz tasavvurlar sâde- Baykal ce ve sâdece sa- hiplerinin Ohüsra - tuna sebep olacak- tır. Milli Birlik Ko- çin yapılmışlar, Va zife bitip kışlalara dönüldüğünde, ya- pılan işlerin vicda- Erkanlı kader inşaatına ko nulan harcın sağ- lamlığını temin e- decek inkılâptır. Öndörtlere el- bette ki müteşek- Karan kiriz. Ama, daha pek çok kimselere olduğumuz nisbet- te. Hizmet ettiler ve bitti. Sağolsun- lar. Kendilerine karşı, yoldan sap- tıkları için hiç bir Kaplan Kırgınlığımız yok- tur. Eğer onlar kalplerinde kırgın lığa yer verirlerse hataların en bü yüğünü işlemiş o lurlar. Solmazer