18 Kasım 1960 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

18 Kasım 1960 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER yoya gönderiliyordu. Tâyinine sevi- nenlerden biri de gidecek olan Köseoğlu için bu tâyin biçilmiş kaftandı. Kud- retli Albay Türkeş Yeni Delhiye gön-. deniliyordu. Akkoyunlunun talihi ya- ver gitmemiş, tâyin Kabile çıkmıştı. hiç değilse çalışıp bir yabancı dil Ög- renecekti. Zira Binbaşının, diğer ar- kadaşları gibi dil (zenginliği yoktu. Soyuyüce Kopenhanga gidecekti. E- easen işin başından beri halinden son derece memnun olan Yarbay, buna da memnun olmuştu. ... ve Kurucu Meclis Hatanın ortalarında heyecan bir nisbet dahilinde yatışmış ve baş- kentte başlar daha ciddi meseleler üzerine oeğilmişti. Gözler, Zira Çanka- yadaki basın toplantısında Gürsel Komisyonun tasarısı kendisine veri- lir verilmez bunu derhal Komiteye sunacağını, Meclisin süratle kurula- rak memleket idaresini devralacağı- bu teşrii nanda bir Senato gibi çalışacaktı. Yalnız, memleket bünyesi bir seçimi mümkün kılmadığından Meclis iki dereceli temsil esasına dayanacaktı. Buna mukabil, asıl seçimlerin öne alınmasının kuvvetle muhtemel ol- duğu anlaşılıyordu. Yolun üzerindeki son mâniler de kaldırılmış ve gökte- ki ağır bulutlar dağıtılmıştı Komisyonun üyeleri zaten, pazar Muammer Aksoy Paçaları sıvadı sabahı radyolarından Gürselin teb- liğini (Oodinlediklerinde . çalışmalarını hızlandırmal arı gerektiğini farket- i. Zira Gürsel, yeni teşkil e- ni bir zaman- da Kurucu Meclis ile birlikte faaliyet göstereceğini ifade ediyordu. Üyeler evlerini süratle terketiller ve buluş- ma mahalli olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi binasının! ikinci katında- Toplantıya İlk gelen Aksoydu, Akso- yu Feyzioğlu ve diğerleri takip etti- ler. Masanın başına geçildi. Evvelâ Gürselin mesajı üzerinde fikir teati- sinde bulunuldu. Bütün üyeler ope- gün ö apılan ve Aksoyun iştirak edemediği toplantı üzerinde d ak soyun da tenvir edilmesini sağla- dılar. Za bu kısa bir toplantı ol- muş ve tasarının giri mı üzerin- de yapılan müzakerelere inhis et- mişti. O, toplantıda üzerinde en faz- la durulan husus tabii işin ekonomik yönü Imuştu. İşte bunun içindir ki pazar günü yapılan toplantı diğer (toplantıdan farklı oldu.Toplantı saat 9'dan 12.30 a'kadar aralıksız devam etti, Yemek faslı peynirli sandviçlerle geçiştiril- di, öğleden sonraki oturum cumar- tesiden arta kalan işlerin tamamlan- masına hasredildi. Bu çalışma daha ziyade tasarının parti kontenjanları ile ilgiliydi. Siyasi partilere ayrılan kontenjan meselesi bir hayli tartış- malara sebep oldu. Ne var ki bu tar- tışmalar hiç te bir başka komis lunduraca Pazartesi ve müteakip günler de saatlerinde çalışmağa başlanılıyordu. Pazartesi günü yapılan çalışma,da- ha ziyade ilim adamlarıyla temas şeklinde oldu. İlk temas edilen ilim adamı Tahsin Bekir Baltaydı. Bu, seçimli Kurucu Meclis tasarısı öncü- YAZISIZ AKİS, 18 KASIM 1960