17 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

17 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

SANAYİ Tesiste bir çelik konstrüksüyon yapılıyor değildir. - Sendikanın 44 yaşındaki Trabzonlu başkanı Yusuf Sarı, Mor- rison'un bir çok türk firmasından çok iyi şartları işçilerine sağladığını bildirmektedir. En dertli işçiler, Er- demirin kendi işçileridir. Zira mü- teahhitler işlerini bir an önce tamam- layabilmek için daha fazla para ve- rebilirlerken Erdemir bunu yapama- maktadır. Bu yüzden Erdemirin işçi- leri en çok -ve haklı olarak- sızla- nan emekçilerdir. Şimdi Orhan Gön- cüoğlu asgari ve azami limitler ta- yini suretiyle iyi çalışan işçilerin da- ha çok kazanabilmeleri oOimkanını sağlamaya çalışmaktadır. Bütün bunlar, Ereğlide doğan yepyeni şartların tabii sayılacak ne- ticeleridir. . Bizzat Yusuf San bir kaç ay önceye nazaran bile durumun düzeldiğini belirtmekte, ancak da- ha yapılacak işler olduğunu haklı şekilde söylemektedir. İstikbale bakış lışmanın temposu, amanında o varılacağını o göster- mektedir. Piyasaya yeni tesisin ve- receği 50'şer bin tonluk saç, levha ve teneke memleket sanayiinin ceh- resinin derhal değişmesini sağlaya- caktır. Bu bakımdan Erdemirin his- AKİS/26 1965 hedefine Toprağın emdiği milyarlar se senetleri bugünden kıymetli hâle gelmiştir. Şimdiye kadar satılmış olan hisse senetlerinden o15 milyon liralığı 1 - 100 hisse senedi arasında İşçi temsilcisi Yusuf Sarı Doğru yemeli, doğru söylemeli mübayaaların neticesidir. Yani, 500 lira ile 50 bin lira arası.. Şirketin Genel Müdürü bu hafta şöyle dedi: "— Gayemiz bir kişiye iki hisse senedinden ziyade herkese bir hisse senedi satmaktır. Ne kadar çok orta- ğımız olursa, tesis o nisbette milletin ların malı haline getirilecek ilk bü- yük tesistir. Bu bakımdan Erdemir, Türkiye için tam manasıyla bir oye- niliktir. Hisse senetlerinin 196$' ten itibaren çok kıymetleneceği o bilhas- tecrübeli iş adamları- Zaten Şirket, hisse senetlerine daha kuruluş yıllarından itibaren, yani hemen yüzde 6 te- mettü ödemektedir." Ama çalışmaların, bu önemli ma- li yönden başka ilgi çekici bir tarafı vardır: Türkiyede türklerin bu çap- ta bir işi başarmaya muktedir olduk- larının ispatı. lerinden uzak, dar durup dinlenmeden çalışan ön- cüler asıl bu gayretin içindedirler. Bu, Türkiyenin siyaset ve dok- trin çekişmeleri dışında kalan ger- çek çehresidir.