17 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

17 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Dünyadan Irak — Sovyetler Karaip Denizinde Kübadan sonra, Orta Doğuda bir küçük memleketi sessiz sedasız bir silah deposu haline getirmişlerdir. Iraktan bu hafta için gelen haberler, 446 bin 713 kilometre kare topra- ga ve 6 milyon 538 bin civanında nüfusa sahip güney doğu komşumuzun ihtiyacı olmadığı ve asla ihtiyacı bulunmayacak, bulunmasına imkan düşünülemeyecek rus silahlarıyla techiz edildiğini göstermektedir. o Bun- ların arasında, füze taburları da vardır. Rusya General Kasıma yarım düzine kadar füze taburu vermiştir ve bunlar Bağdat civarındaki Habbaniye hava eydan kesimine yerleştirilmiştir. o Bunların elindeki füzelerin şakuli menzili yerden 40 mildir. Füze taburlarının za- hiri sebebi, Bağdadi bir hava hücumuna karşı koru- maktır. Ruslar amerikanın U 2'sini bunlarla düşürdük- lerini iddia etmektedirler. Füzeler uçağa karşı değil de yerden yere kullanıldıkları takdirde çok daha geniş bir menzile sahip olmaktadırlar. Bu bakımdan, hudutları- mızın yakınma konulmuş bu silahların tedafüi sayıl- Akisler ması kabil değildir. Irakın Orta Doğuda hiç bir devlet tarafından böyle bir savunma silahını zaruri (okılaca şekilde tehdit altında olmadığı herkesce bilinmektedir. Bu bakımdan askeri ve siyasi mütehassısların fikri bunların Sovyetler tarafından oraya başka maksatlarla konulduğu merkezindedir. Rusya lIrakı, Orta Doğuda bir Küba haline süratle getirme yolundadır. B' gayretin delili, sâdece füze taburları değildir. Irak Hava Kuvvetleri bugünlerde Sovyetlerin (o verdikleri bir düzine kadar Mig 21 avcı ve bir düzine kadar Tu 16 orta bombardıman uçağıyla takviye olunmaktadır. Iraklılarla ruslar arasındaki bu konuda anlaşma ta- mamlanmıştır. Tu 16 nın ağırlığı yüklü olarak 149 bin 940 libredir. Menzili 3750 deniz millidir. Azami sürati 486 deniz milidir. Pratik tavanı 50 bin fittir. Tu 16 atom taşıyabilmektedir. Bunlar, amerikalıların B 47'leriyle karşılaştırılabilir. Avcı tipi Mig'ler ise, Rusyanın en kudretli hava Türk - Irak hududu ve kürtlerin durumu