17 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

17 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

mak, İstanbulda günlük hayatın ta- dına varmak istiyor. Gene de müte- reddit. Eski politikacının saflığı iyi. Ya- vaş yavaş dışarıda olmaya da alışı- yor. Gezintilerini ağır ağır uzatacak. Sonra günlük hayatın patırdısına ka- tılacak. İleride ne olur, Budakoğlu henüz bunu düşünemiyecek kadar et- rafa yabancı. Behzat Bilgin ızılayda, Konur Sokağın sonlarına oğru, bakımsız bir bahçenin i- çinde oldukça büyük, kirli gri renkte bir apartıman vardır. Kapısında yağ- lı boya ile 56 rakamı yazılı olan bu apartmanın üçüncü katında yakın zamana kadar orta yaşlı bir hanım tek başına oturmakta ve sık sık göz- leri buğulanmaktaydı. Ama bu ara- da hiç bir tesellisi yoktu da denemez. konular vardı ve bunların başında maişet meselesi geliyordu. Gerçekten Bilgin, birkaç haftalık dinlenmeden sonra kardeşinin İzmirde çıkmakta olan Yeni Asır adlı gazetesinde çalış- mağa karar verdi. Böylece hem. ge- çim derdini halletmiş, hem de can sı- kıntısından kurtulmuş olacaktı. Bil- gin "Zaten benim asıl mesleğim gaze teciliktir. (o Politikaya gazetecilikten geçtim" demektedir. Nitekim hafta- nın başında Bilgin, gazeteye ilk ya- zısını verdi. Basri Aktaş A" apartmanın ikinci katında i- se, bir başka adamı eşi ve iki ço- cuğu ile tatlı bir hayat yaşamakta- dır. Uzun boylu, saçlarına yer yer kır düşmüş bu orta yaşlı adam eski D. milletvekillerinden Siyasi suçlular P. Kastamonu Basri Aktaştır. için Behzat Bilgin - Basri Aktaş İntibak devrinde Arada kendisini ziyarete gelen küçük torunu İpek Bilgin, bir kaç saat için de olsa babaannesinin endişe bulut- larını dağıtmayı başarabiliyordu. Orta yaşlı hanımın adı Melahat Bil- gindir ve eski D. P. milletvekillerin- den Behzat Bilginin eşidir. e Nihayet bundan dört hafta kadar önce, 56 nu- maralı apartmanın üçüncü katında yeniden bir hareket, bir telaş başladı. Eş, dost, akraba evi doldurmuştu. O gün kısmi aftan faydalanacak olan D. P. milletvekilleri tahliye olunuyor- du. Bayan Bilgine müjdeyi, Behzat Bilgini Ankara Merkez Cezaevinden getiren taksinin şoförü verdi. İlk gü- nü takip eden hafta ziyaretlerle geç- ti. Uzak yakın bütün tanıdıklar geli- yor, geçmiş olsun diyorlardı. Ancak Behzat Bilgin için daha önemli bazı AKİS/32 çıkarılan kısmi aftan faydalananlar arasındadır. Aktaş tahliye edildikten sonra bir müddet evinde istirahat et- ti. Bol bol okudu ve şiir yazdı. Sık sık Sıtkı Yırcalı ile buluşup sonu gel- mez edebi sohbetlere daldı. e Aktaşın şiirleri yakın dostu Necdet Evliyagi- lin matbaasında, Ajans-Türk takvim- leri için basılmaktadır. Aktaş bu ara- da İzmir ve İstanbula da gitti. Ama bu geziler pek uzam sürmedi. Zira e- şi ve biri 6, diğeri 11 yaşındaki iki çocuğunun geçimlerini sağlaması ge- rekiyordu. Basri Aktaş bu konu için uzun usun kafasını yormadı. Serbest bir meslek istiyordu. Bunun için de ticareti' tercih etti. Aktaşın politika- cı, şair yönlerini bilen dostları şimdi onu iş adamı olarak görmek için sa- bırsızlanmaktadırlar. 8 Yıldızlar Şakacıdır Boğa Burcu Zafer : Mümkün olduğu kadar sakin rn (21 Nisam - 20 Mayıs) — malısınız. Bir münakaşada haddin den fazla sinirlenebilirsiniz. Milliyet : (21 Nisan - 21 Mayıs) — En yakın saydığınız insanı oldukça çetin bir durumda göreceksiniz. Siz- den kuvvet alacak. Hür Vatan : (21 Nisan - 20 Mayıs) — İyi bir devre içindesiniz, muvaffak olmanız işden bile değildir. Yeni Gün : (21 Nisan - 20 Mayıs) — Kimin haklı, kimin haksız olduğu artık anlaşıldı. Şimdi kendinizi rahat hissediyorsunuz. Dünya : (21 Nisan - 20 Mayıs) — Kendinize göre siz haklısınız ama aksini düşünenler de var. Tercüman : (21 Nisan - 21 Mayıs) — Her şeyi gözünüzde boşuna bü- yütüp duruyorsunuz. İşte bugün bir müşkülünüzü daha o halledeceksiniz ve rahatlıyacaksınız. Son Havadis : yıs zünüze her gülen insanın hakikaten samimi olduğunu zannet- meyin. Çoğu menfaati icabı o böyle hareket ediyor. Gönül işlerinizi her- kese anlatmayın. (21 Nisan - 20 Ma- Tasvir : (21 Nisan - 20 Mayıs) — İş: Hazırlıksız hiç bir işe başlama- yın, gönül işlerinde de ilerisini düşün meden bugün için bir karar verme- yin. Adalet : (21 Nisan - 20 Mayıs) — Tuttuğunuz yol bir çıkmaza . doğru gidiyor. Büyüklerinizin sözünü din- lememenin acısını çekeceksiniz. Hürriyet : (21 Nisan - 20 Mayıs) — Asabınız biraz gergin, Oo kafanız da meşgul, Fikirlerinize kesin bir is- tikamet vermelisiniz. Ama meseleler ne kadar çoksa vaktiniz de o kadar Akşam : (21 Nisan - 20 Mayıs) — Kıskançlığa sebep olacak hareketler den kaçının.