17 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

17 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

Suudi Arabistanın alkolsüz yemeğinden bir köşe Perhiz ve lahana turşusu yaz Berkerin masası da pek neşeliy- di. Gecenin en güzel ve en şık kadı- nı, kısa kumral saçları ve en ye model, boyundan askılı siyah elbise- siyle Alev Berkerdi Ertesi akşam imz Süreyyanın kalabalık bir gecesiydi. Meksika Se- firi Navarro'nun masasında iki er- keğe karşılık dört tane güzel hanım vardı. Defilesinin yorgunluğunu çı- karmak üzere gelen Ulviye Bengisu, kardeşi Malike Akbay ve Tusan Tu- rizmi Şirketi sahiplerinden Nihat Ça- vuşoğluyla beraberdi. oğlu şimdi Pariste. yalnız erkeklerden (7-8 kişi) müte- şekkil bir masadaydı. Fethi Çelikbaş, güzel eşi Leyla Çelikbaş ve Ankara Radyosunun eski spikeri vbgk kk eşi Hatice Okan ile 12 den sonra sa- dece İspanyolları dinlemiye geldiler. 1 2 Kasım Pazartesi gecesi (Suudi Arabistan Elçiliği Maslahatgüzarı Ghouth —Elçi uzun zamandır yok— Ankara Palasta Kral Suud Bin Ab- dul Aziz Al Suudun cülus yıldönümü şerefine bir aksam yemeği verdi. Dört Bakan, Hıfzı Oğuz Rekata, Raif Ay bar, F. Cemal Erkin ve Celal Tevfik m elçilik mensupları —yal- NIZ, veyş meselesinden beri Fran- Ml sız ve İngiliz Büyükelçileri yok—ve 400 kadar davetli soğuk büfede, ayak- ta ağırlandılar. Geç vakit biraz dans eden olduysa da, hiç alkollü içki yok- tu. Suudi Arabistan Maslahatgüzarı ve müsteşarı kendi milli kıyafetleri içindeydiler. piri Turgut Demirağdan ayrılan tanınmış solist Rüçhan Çamay İs- tanbulda Çatıda söylüyor. Sesiyle ol- duğu kadar güzelliği ve elbiselerinin şıklığıyla da ilgi toplayan Rüçhanı bütün dostları dinlemeye gidiyorlar. Melih ve Necla Öke,Bektaşlar, Em- rullah ve güzel eşi Handan Aksuyu sık sık Çatıda görmek mümkün. İstanbul -hanımları arasında saç- larında değişiklik yapanlar çok. Bir ara Sarıya boyadığı saçlarını tekrar kendi rengi olan kumrala boyayan mavi gözlü Fevziye Genç ve sarı saç- larının biçimini değiştirip tepede bir topuzla toplayan Kısmet İpekçi bun- lar arasında. Ks Cumhurbaşkanı Makarios 22 Kasımda 4-5 gün için Türkiyeye geliyor. Ankara Palasta kalacak. Bu arada Göremeye gidip gelecek. Meş- hur Peri Bacalarının içlerindeki eski manastırları görmek için.. Hayat defterinden : YAPRAKLAR Doğdu: (o İzmirli (omühendislerden Süer Kurgan ile Esin Kurganın bir erkek çocukları oldu. Bebeğe Hakan adı verildi. Evlendiler: (Prof. Muammer Aksoy ile Ülkü Akın evlendiler. (Nikahın orijinal tarafı, iki tarafın şahitlerin- den başka davetlinin bulunmayışıdır. Bu, Muammer Aksoyun üçüncü, Ül- ke Aksoyun ise ilk evliliğidir. Evlendiler: A.I.D. tercümanların- dan Engin Gencay ile Kasım Önder evlendiler. Şimdi balayında olan Ön- derlerden Kasım Önder bundan ön- ce iki defa daha dünya evine gir- miştir. Gencayın ise bu ilk evliliğidir. Evlendiler : Yıldız Terpiş ile, İs- tanbulun tanınmış bir ailesi olan Ta- tarilerden Hüsnü Tatari evlendiler. Öldü: Adananın tanınmış çiftçi ve fabrikatörlerinden, Pektaş omüesse- sesi kurucu ve ortaklarından Musta- fa Genç, 11 Kasım Pazar günü Lon- drada, tedavi edilmekte olduğu Lon- don Klinikte öldü. Mustafa Gencin cenazesi ilk uçakla Türkiyeye getiri- lecektir. Öldü: Eski Hariciyecilerden, Lâti- fe Uşaklının -Atatürkün eşi- karde- şi İsmail Uşaklının oğlu Selim Uşak- Lu uzun süredir tedavi edilmekte olduğu şeker hastalığından kurtula- mıyarak öldü. Bülent Uşaklı henüz 18 yaşındaydı. Cenazesi o İstanbula dostları ve ailesi efradı o tarafından götürülerek aile kabristanına defne- dildi. Öldü: Kayseri ve havalisi Chevro- let ve Opel Distribütörü ve Orta Do- gu Mensucat Fabrikası ortakların- dan Alaattin Karakimseli 14 Çar- şamba sabahı öldü. Karakimseli hay li zamandan beri devam eden şeker hastalığı ve yüksek tansiyondan ko- maya girmiş ve kurtarılamamıştır. Alaattin Karakimseli 55 yaşındaydı.