17 Kasım 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

17 Kasım 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 438 Cilt: XXVI Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Ü oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi OÖz- genel (İzmir) . Dış Haberler Kıs- mı: Deniz Baykal- İktisadi Ha- berler Kısmı: Fasih İnal, Sab- Naciye Sibel - Sinema : Tarık Kakınç - Kitaplar : İlhami Soy- sal - Spor : Vildan Aşır Savaşır Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner - Kutay Kayalı Teknik Sekreter Vural Bayraktar Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazıişleri Rüzgârlı Sokak No. 13/2 Tel: 11 8992 İdare Rüzgarlı Sokak No: 13/1 Tel: 1061 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira ii e i 20 lira 3 renkli arka ma 1500 lira AKİS Basın Ahlak (Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 15.11.1962 Fiyatı | lira A K İ S HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Gere mecmuada tuhaf bir şey oldu. Bizde çıkan bir ilanın anlat- ıkları bizi ilgilendirdi. Renkli ilan sayfalarımız için Ereğli Demir - Çelik İşletmesi bir ilan göndermişti. İlanda, tesisin mahiyeti belirtiliyordu. Bu tesis çalışmaya başladıktan sonra Türkiyede nelerin imalinin kabil olacağı resimlerle gözlerin önüne seriliyordu. Mecmuanın yazı işleri (odasında Ereğlideki bu faaliyet hakkında kimin ne bildiği konuşuldu. Gördük ki, hemen hiç birimizin fazla haberi yoktur. İstihbarat kadrosundaki arka- daşlarımızdan biri ertesi gün tesis konusunda bilgi topladı. Öğrendikleri- miz bizi heyecanlandırdı. Ereğlide 2 milyar 300 milyon liralık bir tesis kurulmaktadır! Rakamda yanlışlık yoktur: 2 milyar 300 milyon Türk lirası! Bunun 129 milyon 600 bin doları Amerikan Yardım Teşkilâtı tarafın dan sağlanmıştır. Bu, 1 milyar Türk lirasının üstünde bir meblâğdır. Ayrıca 40 milyon dolarlık bir dış finansman imkânı daha bulunmuştur. Anladık ki Ereğlide, şimdiye kadar Türkiyede görülmemiş ve bizim bü- tün ölçülerimizin üstünde bir iş yapılmaktadır. Odada bulunan Atilla Bartınlıoğlu "Canım, geçen iktidarın opalavralarından gına EİN ama, bu iktidar da yapılanları dahi söylemiyor.. Eskiden olsaydı, gü de 99 pare top atarlar, bütün gürültüleri okoparırlardı. Halbuki” şimdi ne olup bitiyor, biz bile farkında değiliz" diye sızlandı. İşi biraz daha deşince, daha da alâka çekici bilgiler ortaya çıktı. Bu- nun üzerine AKİS'in Ereğliye kadar bir uzanıp olanı biteni görmesi ve sonra da okuyucularını haberdar etmesi zaruret haline geldi. Yazı okun- duğunda, hadisenin fert fert hepimizi niçin ilgilendirdiği daha iyi anlaşı- lacaktır. Zira teşebbüs sadece mali portesi değil, mahiyeti itibariyle de bir yeniliktir. İşte, SANAYİ kısmımızdaki "Tesisler" yazısının iç hikâyesi. Saygılarımızla İçindekiler Günlerin Getirdiği 6 Sahi Şimdi Neredeler? o 31 Yurtta Olup Bitenler 8 Tüliden Haberler 33 "Cumhuriyet" in oDramı 11 Kitaplar 35 "Onlar ki verir" 15 AKİSçiler sizin için 35 Eğitim 16 Tiyatro 36 Sanayi 19 Sinema 37 Dünyada Olup Bitenler 27 Jale Candan 39 İş Alemi 29 Spor 40