15 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

15 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

ile Dörtler. gördüğü için "Diktatör Taslağı" diyordu. o Partinin mallarının alınmasına ve C. H. P. ile D. P. nin ilk gün- lerden itibaren arasının açılmasına biraz da Nihat E- rim sebep olmuştur. Ama biz partinin alt kademe faal üyeleri, Erimin yazılarından kuvvet alıyor, cesaretle- niyordu 1954 seçimlerinde alınan neticeler ve onu takip eden Kurultayda Güleğin Erim grubunu tasfiye etme* si, Ulusun kapanmış bulunması, Nihat Erimin parti organında, yetki ile yazı yaşamaması yavaş yavaş bir dönüşün vesilesi olmuştur. Rahmetli Yalçının bir ya- zısından ötürü Erime Ait gazetenin para cezasına çar- pılması, cezanın pazarlıkla Menderes tarafından affi. sonra Erimin Menderesin kucağına düşmesi birbirini kovalamıştır. Açık olarak belirteyim ki, 3 gocuk babası, hattâ şu anda çok bedbaht bir vatandaş, bir C.H. P. li hayatta tek dikili ağacı olmayan bir Türk olarak, E- rimin yerinde olsam, değil bugünkü gibi iddia sahibi olmak, konuşmak, siyasi hayatta kalmaya çalışmayı ayıp sayarım. Bence bugün Erim bir siyasi mevtanın dahi ötesindedir. AVNİ DOĞAN Avni Doğanı 1950 seçimlerini kaybettiktin sonra İs- tanbul il Kongresi arefesinde, İl Merkezinde sa- yın Sancarın delegelerle yaptığı özel bir toplantıda ta- nıdım. (Hattâ mezkür toplantıya sayın F. R. Atay da katılmışlardı.) Kendileri o zaman Yozgat milletvekili idiler ve milletvekilliğine Ankara Valisi iken seçilmiş- lerdi. Avni Doğan orada İnönüyü bize dünyanın en bü- yük siyaset adamlarından biri olarak takdim etti, met- hetti, göklere çıkardı. Bundan iki ay kadar önce Dün- ya gazetesinde yazdığı başyazıların birinde "Lider ve Taslakları" derken, taslak olarak İnönüyü kastediyor- du. 1951'de ve ondan sonra da daima övdüğü İnönüyü Lider Taslağı olarak tavsif eden Avni Doğanın Yas- sıada dâvalarından birindeki şahadetinde (o bahsettiği erkeklikle alâkası olmadığını anlamamak mümkün de- ğildir. Ben Avni Doğanın yetinde olsam, Lider Taslağı diye tavsif ittiği İnönünün başkanlık ettiği (o partide bir gün dahi kalmazdım. Faraza Avni Doğan bu Ku- rultayda C. H. P. Genel Başkanı seçilirse ben C. H. P. den derhal istifa ederim ve ismi Altıok olan 11 yaşın- daki kızımın adını derhal değiştiririm. Kurultaya aklıselimin hâkim olmasını bütün kal- bimle diliyorum. Faik GÜROL C. H. P. Beykoz İlçe İdare Kurulu Üyesi AKİS'in nota: Faik Gürol yazısında, Dörtlerin dör- düncüsü il Göleden tek kelimeyle dahi bahsetme- miştir. Dörtlerini dördüncüsünün Teşkilâtça ne kar dar mühümsendiğinin parlak delilini teşkil etmektedir! Gülek - Doğan - Erim G. H. P. Genel Merkezinde Yahu, bunların bir de Dördüncüsü vardı! AKİS/17