15 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

15 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

teklifleri nihayet kabul etti. Dr. Temel hafta ortasında bir gazeteciye "27 Mayısı takip eden günlerde, Beledi* ye Başkanlığı bana Cemal Gürsel tarafından da teklif edilmişti, fakat kabul etmemiştim. Ancak, mademki hizmette israr ediliyor, artık reddetmeyeceğim" dedi. Dr. Halis Temel 53 yaşındadır. Bugüne kadar hiç bir siyasi partiye girmemiştir. İzmirde, bilhassa Çeşme il- çesindeki turizmle ilgili çalışmalarıyla tanınır. Binba- şılıktan emeklidir. Mesken Kredileri — Maliye Bakanlığı Emlâk Kredi Bankasına, mesken yaptıracak vatandaşlara kredi da- ğıtılması için 35 milyon liralık bir yardım yapacaktır Bakanlıklararası İktisadi İşbirliği komisyonunca alınan bir karar gereğince yapılacak olan yardım Hazine ka- nalıyla finanse edilecek ve Emlâk Kredi Bankası vası- tasıyla, İmar ve İskân Bakanlığının raporlarına göre mesken sahibi olmak isteyen vatandaşlara dağıtılacak- tır. Ancak gene aynı karara göre lüks mesken yaptır- mak isteyenler, bu kredilerden faydalanamıyacaktır. Tekel — Önümüzdeki aylarda açılacak olan New York Fuarına katılmak üzere Tekel Genel Müdürlüğü gerek- li hazırlıklara başladı. Çalışmalar özellikle rakı üzeri- ne yöneltildi. Bilindiği gibi Amerika Birleşik Devletle- rinde Türk rakısı geniş çapta satış imkânı bulmakta- dır. Özel şişelere doldurulmuş olan rakılar fuara bol miktarda sevkedilecektir. İlgililer 60 bin şişe civarında rakı satılabileceğini tahmin etmektedirler. Trafik — İçişleri Bakanı Hıfzı Oğuz Bekata, şehir- lerarası yollardaki trafik kazalarının Önüne geçmek üzere bir tedbir aldı. Ancak karar, kadro yetersizliği sebebiyle sadece Ankara - İstanbul yolunda tatbik edi- lebilmektedir. Bu güzergâh için 8 buçuk saatlik bir as- gari limit kabul edilmiştir. Bu süreden daha kısa bir zamanda şehir hudutlarına giren o vasıtalar hakkında Türk Ceza Kanununa göre tehlikeli vasıta sürmek su- çundan takibat açılmaktadır. Bu konu iile ilgili olarak Ankarada Çiftlik, Bolu ve İstanbul giriş kapılarında sabit kontrol noktaları kurulmuşt Bilinmeyen, durmaları ami hızlı sürmekte de- vam edenlere yapılacak muameledir Dünyadan Akisler İngiltere — Lord Milford'un ölümü üzerine önümüz- deki günlerde bir komünist asil, ilk defa olarak Lotalar Kamarasına girecektir. Lord Milford'un en büyük oğlu 1950 seçimine komünist partisinden iştirak eden 60 ya- şındaki Wogan Philipps'tir. 1950 yılında 4 kişinin ka- tıldığı seçimde 423 oy alarak en sonuncu gelmişti. İtalya — İtalyan Komünist Partisinin bugünlerde ya- pılan kongresinde Komünist blokundaki son çatışmalar tekrar söz konusu edildi. Hem de bu defa yeni bir Üs- lâpla konuşuldu. İtalyan komünistleri Çini, Arnavutluk- tan bahsederek tenkid etmek yoluna gitmediler. Komü- nist liderlerden G. Pajetta Çin delagasyonuna doğru döndü ve "partimiz sizin haksız tutumunuzu takbih e- diyor" dedi. A.B.D. — Saturday Evening Post gazetesinde çı- kan bir makalede Birleşmiş Milletler Başdelegesi Adla Stevenson'un Küba krizi sırasında Amerikanın daha yu- muşak bir politika takip etmesini istediği yazılmışı. Son günlerde en çok tartışılan konulardan birisi de bu oldu. Stevenson bunu katiyetle tekzip etti. (Başkan Kennedy Stevenson'un safında yer aldı. Stevenson da güçlükle, Amerikan halk oyu tarafından afaroz edilmek ten kurtuldu AKİS/7