15 Aralık 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

15 Aralık 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

YURTTA OLUP BİTENLER Gerçi C. H. P. içindeki hadise- ler, A. P. de. "Gökhan Takımı"nın partiye hâkim olmasının tabii reak- siyonunu geciktirdi. Nitekim Mec- lis Grupu bir bekleme devrine girdi. Zaten bu hafta Başkentte bütün po- litika hayatı durdu ve herkes Kurul- tayı bekler hal aldı. Ama Mümtaz Tarhan A. P. de "Gökhan Takımı"- nın emrinde çalışmanın başına neler getireceğini ve Mi A de, demok- ratik rejimi de sürükleyebi- leceğini gördüğünden istifasını o ge- ciktirm Aslına bakılırsa, A. P. içinde bu hafta "C. H. P. Meseleleri" eğer her şeyin üstünde önem kazandıysa bunun sebebi "Komşuda pişer, bize Zira A. P. için- de bir bölünmenin olacağı, Müfrit- lerle Mutedillerin aynı kazanda daha fazla kaynamalarına imkân bulun- madığı herkes tarafından kabul e- dilmektedir. Ancak Mutediller, C. H. P. den kimlerin uzaklaştırılacağı- -ı veya ayrılacağını merak etmekte- dirler. Elemanlar belli olduktan sonra, bir takımın yapılmasına oça- lışılacaktır. AA. P. li Mutediller, G H. P. li bazı kimselerle zaten usun süredir temas halindedirler. o Bunla- rın başında, Nihat Erim ile Kasım Gülek gelmektedir. Bundan bir süre önce, Meclisin Basın - Yayın Ko- misyonuna ayrılan odasında A. P. (Adana 1. Sulh Ceza Mahkemesi kanalıyla aldığımız tekziptir.) AKİS'in yalanı Derginin 29/11/962 tarih ve 440 cı sayısının 16, 18 ve 19 sahifele- rindeki benimle e yayın oObütün bütüne uydurma Benimle aşan temamen de- giştirilerek kaleme alan Metin To- ker her sözünde Adanaya geldiği belli olup yine ayni şekilde İstanbul- dan Tip'ini kurmak üzere memleke- tim olan Adanaya geldiğimi ve Ada- nada partiyi kurduğumu Oo söyleyen Tokere tip'nin Adanada koruyucula- rı arasında olmadığımı tip'e adana kuruluşunda sekizi ay sonra üye ol- duğumu bildiririm. İşçi (meseleleri ile ilgili incelemeler yapmak üzere Adanaya geldiğini söyleyen Oo Tokere dört gazetecinin huzurunda hayret- ten ağzı açık bırakan bir sürü işçi meseleleri anlatmıştım incirlik hava alanında çalışan işçilere yapılan ada- letsizliktin söz etmiştim bir gazete- cinin vatandaşların o çektiği acılar- dan iki söz etmesi gerekmezini idi. yazının bir yerinde Metin Toker ba- AKİS/18 şına büyük bir iş açmıştır, incirlik hava alanında çalıştığımı ve sendika başkanı olduğumu söyledikten sonra (Cenan bıçakçı bir başka hususiyeti koministlik) suçundan hüküm gey- miş olmasıdır diyor. İncirlik hava a- lanında çalışan işçilerin polis ve sav- cılık tahkikatından sonra çalıştırıl- dıkları sendika kanununa göre komi- nistlikten hüküm giyen bir adamın sendika başkanı değil sendika Üyesi bileolmıyacağını bilir. Kişi iddiala- rını ispatla görevlidir. Metin Toker münistlikten açılmış bir tahkikat ol- duğunu isbat etmesi kendisini yük- seltecektir. Metin Tokere bu iddiası- nı ispat için halk oyu önünde ve yi- ne kendi dergisi sütunlarında Önü- müzdeki haftada çıkacak ilk sayıya kadar zaman veriyorum, fakat isbat edemese o zaman çalakalem Önüne Mümtaz Tarhan Türkün aklı! her gelene böylesine en ağırından isnatlarda bulunan metin Tokerin bir şeyler yapması Oo gerekmektedir. Büyük bir güvenle bağlı bulunduğum Türk adliyesi karşısında hesap ver- meye hazırlanmalıdır. Canan Bıçakçı Türkiye İşçi Partisi Adana il başkanı nin Kocaeli Milletvekili Süreyya So- fuoğlunun yaptığı bir açıklama şim- di sık sık o hatırlatılmaktadır. Sofu- oğlunun dediğine göre Nihat Erim daha seçimlerden önce A. P. lilerle görüşmüş, eğer C. H. P. listesinin başında yer almazsa veya adını Ge- nel Merkez, Kurucu Meclis seçimle- rinde olduğu silerse A. P. liste- sinin başına geçmeğe ohazır bulun- duğunu bildirmiştir. O tarihte bu a- çıklamaya gülenler, üşü mektedirler. Düşünenler, Takımı" ile işbirliği halinde olmaya- cak kadar kendini bilen ve aklını henüz tamamile kaybetmemiş A. P.- lilerdir. Mamafih, bu hafta bir Mutedil A. P. li bu mecmuanın bir muhabi- rine şöyle dedi: — Takım olmasına takım olu- ruz ama, hangi sistemle oynayaca- gımızı nasıl tayin edeceğiz? Dörtler kendi aralarında bir ahenksizlik nü- munesi: Cuntacı Doğan ve Göle, ya- nardöner Erim ve Gülek! Biz, zaten başka bir âlemiz. Artık bir araya a çıkacak malı, var kı- yas et Buna rağmen, siyasi hayatın Ku- rultaydan sonra ciddi obir gelişme kaydedeceği, bir takım cephelerin kurulup bir takım cephelerin bozu- lacağı, çok transfer olacağı ve bun- larda C. H. P. lilerden çok -pek az kimsenin Dörtleri takip edeceği an- laşılmaktadır- oMutedil A. P. lilerin rol oynayacağı bu hafta Başkentte herkesin paylaştığı inançtır. Idare Hak yerini buldu Haftanın ortasındaki çarşamba gü- nü, Sağlık Bakanlığının birinci kalandaki müsteşar odasında son de- rece ilgi çekici bir olay cereyan etti. Saat tamı tamına 14'dü. Müste- şarlık odasında iki adam sarmaş do- laş olarak birbirlerini öptüler ve teb- rik ettiler. İki adamdan biri, Sağlık Bakanlığında A. P. li Suat Seren üküm sürerken arkadaş hatırı için müsteşarlık koltuğuna oturan Dr.