19 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

19 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

di görüş farkları yoktur. Hatta, in- sana garip görünebilir ama, İkinci Koalisyon üç ortağın üzerinde ittifak ettikleri bir husus dolayısıyla çıkmaz - dadır: o Çalışılamıyor! Salı günü, niçin en gözler önüne pek güzel seren bir m sal C. K. M. P. nin küçük Meclis Grubunda cereyan etti. gün, yani memlekette acele ola- ada lükbaşının minyatür partisinin dışın- daki dört partinin Grup toplantıları vardı. A. P. liler kendileri hakkında bir hanımın - Dışişleri Bakanlığı Ge- nel Sekreteri Namık Yolganın eşi Fe- ruzan Yolganın- söylediği obir sözu dert edinmişler, büyük ciddiyetle o- nu müzakere ediyorlardı. C. H. P. li- ler af işini konuşuyorlardı. Y.T. P liler Yardımcısı Alicanın ağzından C. H meziyetlerini Genel Başkanları (o Başbakan P. nin kusurlarını ve Rifat Öçtenin dinliyorlardı. K. P. nin gündeminde Konya millet vekili İrfan Baranın yedi maddelik bir önergesi vardı. Genç milletvekili ortak bulunduk- ları Hükümete verdikleri Bakanları nın -Basın Yayın ve Adalet- partiyi zaafa uğrattığı gerekçesiyle durum- larınıp ele alınmasını istiyordu. Ba- ran,a. K.M nin antidemokratik kanunların ayıklanması konusunda ilk harekete geçen parti olduğunu be- lirtiyor, buna karşılık bu partini! Bakanlarının, tâbir caizse, uyuduğu- nu ifade ediyordu. Kaldı ki Bakan- larla beraber Hükümet de atalet içindeydi ve herkes günü geçirmeyi kâr sayıyordu. Genç milletvekilinin bu konuda Grupundan bir taleb mevcuttu. M. P. Koalisyon Protokolünün dışında kalmasına"rağ- men bazı acil memleket meseleleri nin Hükümete teklif halinde götü rülmesini istemeliydi. Bunun yanın- da Baran, Koalisyon Protokoltinün- de, değişiklikler yapılmak üzere ele alınmasını istiyordu. Bu akılla Memlekette herkesin bildiği (o bir gerçek, bugünkü takımıyla A. P. nin Türkiyede iktidarı almasına asla, ama asla müsaade edilmeyece- gidir. A. P. nin bugünkü takımı is- tediği kadar bağırır, tepinir,kendi- ni yerden yere atar, sağa Sola sal- dırır. Nasıl bu takım Başgili Tür- kiye Cumhuriyetinin başına getir- me gayretinde hezimete uğradıysa, değişik kombinezonlarla eş gayeye varma çabalan da, karşısında hep aynı mâniyi, memleketin sağlam kuvvetlerini bulacaktır. Bu gerçek, Alicanı ve onun Y. T. P. sini memleketin sağlam kuvvet- lerine güven verecek bir alternatif olmaya itiyor. Akıllıca, memleket menfaatine uygun, basiretli bir po- litika! Ama yolu, acaba Alicanın ve onun Y. T. P. nin bugün tuttuğa yol mudur? Buna evet diyebilmek için insanın bütün realizm duygu- larını yitirmiş olması lâzımdır. Başbakan Yardımcısı, memleke- tin sağlam kuvvetlerinin Hükümet- ten çok onun Başkanına bağlı bu- unmasından, Onu dinlemesinden Ordu ile münasebetlerin Ordu . Hü- kümet münasebeti yerine Ordu - İ nönü münasebeti şeklinde düzenlen- mesinden şikâyetçidir. Bu şikâyet- lerini zaman zaman ve şuna buna ifade etmiştir de.. Alican sanıyor ki İnönü kendisini elinden tutacak, memleketin sağlam kuvvetlerinin karşısına çıkaracak ve "Bakımı, bu çocuğu ve partisini görüyorsa nuz ya... Ooo, bu çocuk çok iyi ço- cuktur, partisi çok iyi partidir. Hay- di, ikisini de bağrınıza basın baka yım!" diyecek ve başta Ordu, mem- leketin bütün sağlam kuvvetler: kollarını açacaklar. e zaman? Ayni Alican ve partisi daha bu pazar Tokatta, D. P. nin âkibetinin sebebi olarak onun başındakilerin peşin dikta arzusunu değil de, C H. P. nin oyununa gelmiş olmasını gösterdiği sırada.. Aydın am D yi övüp "Bugün C.H. geniş bir solcu kütle açıkça Ko- münist Rusya gibi, bu milletin kır baçla çalıştırılabileceğini iddia et inektedir" dediği sırada... Ordu T. P. lilerinden birinin Basını, Ba- sın mensuplarını kongre salonunu terke mecbur edecek derecede ha ince itham ettiği sırada.. Bir Yük sel Menderesin, rozet diye yakaya asıldığı sırada.. Demokrat oyları toplamaya ça- lışmak, şüphesiz ki Türk Politika- sında elzemdir. Bunu yapmak isti- yor diye hiç kimseyi kınamamak lâzımdır. Ama bu, Demokrat na- bızlara şerbet sunularak yapılınca YURTTA OLUP BİTENLER İncir çekirdeği Baran, tekliflerini savunmağa ve düşüncelerini küçük grupuna ilet- meğe hazırken . müzakereler birden mecra değiştirdi. . Mehmet Altınsoy daha önemli bir meselenin bulundu- gunu ifade etti ve bir önergesi oldu tunu söyledi. Altınsoyun önergesi, kendi Adalet Bakanları Yörük ile C. -H. P. li Ba- kan Hıfzı Oğuz Bekata arasında ,çı- kan anlaşmazlığın müzakeresi ve bu konuda Koalisyon Ortaklanma dik* katinin çekilmesiyle ilgiliydi. | Eğer G. H. P,, partilerinin prestijini sar- sıcı bu hareketinden kendi Bakanını "vazgeçirmezse, Koalisyondan çeki- mek gerekiyordu. Küçük C. K. M. P. grupu Altın- oyun teklifini pek enteresan, pek mühim, pek aktüel ve derhal ele s* tınması gereken bir konu kabul etti Baranın önergesi bir yana atılarak paçalar sıvandı ve C. K. M. P. nin prestijinin nasıl kurtulacağı müzake- reye başlandı. bir Başbakan Yardımcısı bütün var- lığıyla Koalisyonun başarısına yar- dım edecek yerde Koalisyondaki or- tağını kötüleyip Demokratlarla gö- züne girmeye çalışınca memleke- tin sağlam kuvvetleri samimiyete, iyi niyete inanırlar mı? Onları bu- na eau İnönünün kudreti, tesiri yeter mi? Alican ve partisi Demokrat oy- arın mı peşinde, yoksa Demokrat militanların mı? Eğer Demokrat oyların Hükümet başarısı değil de Demokrat militanlar mari- fetiyle Y. T. P. ne geleceğini sanı- yorsa İsayı da, Musayı da memnun etmemeğe mahküm bulunduğa mu- hakkaktır. Militanlara A. P. takı- mının verdiğini vermeye, Alicanın şahsiyeti hiç bir zaman yetmeye- cektir. Ama üzerinde bulunduğu yol, memleketin sağlam kuvvetleri- ni kendisinden daima uzak tutacak- tır. Yok Alican Demokrat oyların ancak Hükümet başarısı yoluyla Y.T. P. ne geleceği gerçeğini sa- hiden görüyorsa, bu Hükümetin ba- şını ve 1 numaralı kanadını kötüle- menin böyle bir başarıya ne derece yardım edeceğini,"kongrelerde ko- nuşmadan, kendi kendine derin de- rin düşünmelidir. AKİS/15