19 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

19 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

Günlerin getirdiği Yurttan Akisler Piyasa — Özel sektör ile Bakanlar Kurulu arasında Önümüzdeki günlerde yapılması gereken toplantı Mart ayında yapılacaktır. Bütçe görüşmelerinin araya gir” mesi sebebiyle, seri toplantılardan dördüncüsünü teşkil edecek olan istişari mahiyetteki bu toplantı ile. ilgili olarak Türkiye Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği oda- lara görüşlerini hazırlamalarını bildirmiştir. Ancak Büt- çe görüşmelerinin Mart ayında da devam edeceği ve bu sebeple toplantının Nisan ayına bırakılabileceği sanıl- maktadır. Tayinler (o Washington'daki Malt Misyon Şefi Mem- duh Aytür ile Maliye Bakanlığı Hazine Dairesi Genel Müdürlüğüne vekâlet etmekte olan Kemal Siber yer değiştirecekler. Bütçeden yüzde 12 tasarruf etmek mak- sadıyla durdurulan tayinlerin bu yer değiştirmeye- bir tesiri olmadı. Zira ilgili karar tayinlerin durdurulmasın- dan çok daha evvel çıkmıştı. Kemal Siber Şubat ortala- rında Washington'daki görevine başlıyacaktır. Genelevler — Ankaradaki Genelevler o şehir dışına çıkarılarak modemize edilecektir. Ankara Belediyesi- nin kararına göre yeni Genelevler Mahallesinde birleş- me evlerinin yanısıra kreş, dispanser ve sermayeler için Özel dinlenme evleri -Özel meskenler- de yer ala- caktır. Çok geniş bir sahayı kaplayacak olan tesisler için henüz münasip bir yer bulunamamıştır. Bu ko- nuyla ilgili olarak bir yıldan beri incelemelerde bulu- nan bir komisyon Konya yolu kavşağı, Yenimahalle ciyarı ve Ankara Golf Klübü karşısındaki vadi üzerin- de durmaktadır. e Yenimahallenin büyümek istidadın- da oluşu ve Konya yolu kavşağının da inşa halindeki Orta Doğu Teknik Üniversitesi yolu üzerinde bulun- ması ilgilileri tereddüde düşürmektedir. o Golf Klübü karşısındaki vadi ise gerek şehirle olan irtibatın ko- layca temin edilebilmesi ve gerek özel meskenlerden yeter derecede uzak olması sebebiyle en akla yakın yer olarak kabul edilmektedir!. Rehabilitasyon — Ankara Belediyesinin o Keçlören- deki 238 dönümlük arsası Üzerinde Ankara Belediyesi tarafından bir "Güçsüzler Evi" tesis edilmesi karar- laştırılmıştır. 800 kişiyi barındırabilecek olan bu Güç- süzler Evinde sadece maddi bakımdan düşkün olanlar değil, hali vakti yerinde olduğu halde yardımcısı ol- mayanlar da kalabilecektir. Böylece Güçsüzler Evinde barınabilecek olanlar su üç kategoriye ayrılmaktadır: I — Kendi parasını verebilecek olanlar, 2 — Ücretin ancak bir kısmını verebilecek olanlar, 8 — Hiç ücret veremiyecek durumda olanlar. Bu arada güçsüzler, odalarına veya koğuşlarına taksim edilirken, içtimai mevkileri de gözönüne alına- cak ve böylece daha kolayca kaynaşma temin edilebi- lecektir. Sağlık ve, Sosyal Yardım Bakanlığı da aynı saha "içinde bir İhtiyarlar Evi inşa ettirmeğe karar vermiş- tir. Ancak bu iki tesis arasındaki fark, birinin her yaş- tan insana hitap etmesi, diğerinin ise sadace ihtiyar- lara mahsus oluşudur. Öte yandan Çocuk Esirgeme Kurumu da Ankara Belediyesine müracaat ederek, zihnen geri kalmış ço- cuklar için aynı saha içinde bir rehabilitasyon tesisi kurmak istediğini bildirmiş ve Belediyeden müspet ce- vap almıştır. Böylece geri zekâlı çocuklar özel bir eğitime tâbi tutulacaklardır. Açık hava, güneş, bol hareket ve zekâ açıcı oyunlarla hayata hazırlanacak- lardır. Her üç tesisin de inşasına 1963 yılı içinde baş- lanacaktır. Yatırımlar — Son aylarda Turkiyede yatırım o yap- mak üzere Ticaret Bakanlığına yapılan müracaatlar hayli 'arttı. Bu müracaatlar 10 yıllık dış yatırımların