26 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

26 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

izi Film seyrettim Fİlm: "L'annce derniere & Marienbad - Geçen yıl Ma- rienbad'ta" Sinema: Frankı» Kültür Heyeti (Ankara) Rejisör: Alain Resnais Eser: Alain Robbe - Grillet Oynayanlar: Giorgio Albertazzi, Delphine Seyrig, Sacha Pitoeff Konu: Bavyerada saray gibi bir otel var. Orada bir karı . koca kalıyor. Koca (Pitoeff) yaman bir kumar- . Oyun masasından kalkmıyor. Genç ve güzel karısı (Seyrig) ortalarda dolaşıp duruyor. Oteldeki bir baş- ka müfteri, bir genç adam (Albertazzi), kadınla ah- baplık kuruyor. Ona diyor ki: "Biz geçen yıl, gene ay- nı şartlar altında karşılaşmıştık. Sana, kocanı bırakıp benimle kaçmanı söylemiştim. Sen önce olmaz demiş- tin. Sonra, bir akşam senin odana girmiştim. O za- man, benden bir yıl beklememi istemiş ve bir yıl ge- çince, eğer hislerimiz hâlâ aynıysa benimle geleceğini söylemiştin. İşte bir gi geçti ve bir yıl bekledim. Hay- di, gel artık benimle Kadın önce, böyle bir macerayı yaşamış olduğunu reddediyor, "Deli misiniz siz? Saçmalıyorsunuz.. Be- nim başımdan bu çeşit bir şey geçmedi" diyor. Fakat adam ısrar ediyor. Kadın oyunu oynamayı kabul edi- yor. Ama kocasını da sevmekte. Nihayet bir gece ya- rısına kadar kocasına da, âşığına da mühlet veriyor. Kocası kumardan baş alıp gelirse kalacaktır. Gelmez- se kaçacaktır. Koca gelmiyor. Kadın da âşığıyla ka- Seyirci, sahiden bir yıl önce mi bu macera başladı, yoksa adam kadını böyle mi kandırdı sualinin cevabım kendi MR Beğenmediğim Eksantrik olmak, orijinal olmak, entellektüellik taslamak, sinemada bir yeni çığırın ön- cüsü görünmek için Alain Resnais -"Hirochima, mon mour - Hiroşima" filminin yapıcısı- kendini öyle bir zorlamış ki sunilik filmin dört bir yanından akıyor. Seyirciyi koltuğa oturtmuş, basmış gırtlağına, “illa beğeneceksin" diye zorluyor ve bir beğenmeyen çıkar- diye ithama hazır.. Halbuki, yenilik diye yaptığı şeylerden bir çoğu sine- mada bundan otuz yıl önce yapılmış şeyler. Resnais bu diye çıkmış. Yani bir nevi, iyi ressam olduğu kadar iyi tüccar da olan Salvador Dali'nin resimdeki zorlama orijinalliğini sinemada tekrarlamış. Yoksa film, pek âlâ, " bazın karısı" diye manakyanvari bir kur- *Jelâ olabilirdi! Beğendiğim : Film o kadar güzel reklâm edilmiş' ve insanların bugünkü dünyada entelektüel görünme manileri öyle iyi teşhis edilip işenmiş ki filmin dünya- nın dört bir tarafında dilden dile dolanması karşısında hayran kalmamak kabil değil. Sonuç: Adam bir eğlenmiş, bir eğlenmiş ki -Filmi seyreden değil, yapan!- M.T. Giorgio Albertazzi ve Delphine Seyrig Bir maceranın iki kahramanı Delphine Seyrig eksantrik bir pozda Model : 1980 vampi Sacha Pitoeff kumar masasında Jskambil peşindeyken karısı kaçtı