26 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

26 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

günlerin getirdiği Yurttan Gençlik — Eski M. B. K. üyelerinden Tabii Senatör Mucip Ataklının, Salı günü Senatoda yaptığı konuş- mada Siyasal Bilgiler Fakültesi Öğretim (üyelerinden bazılarını sapık ideolojiler taşımak ve bunları Öğrenci- lere aşılamağa uğraşmakla suçlaması üzerine, Siyasal Bilgiler ve Hukuk Fakülteleri öğrencileri, Çarşamba gü- nü müştereken bir protesto yürüyüşü yaptılar. Saat 14.10'da S. B. Fakültesinden hareket eden öğrenciler 14.45'de B. M. M. kavşağına geldiklerinde Parlâmento binasına giden yolun Muhafız Bölüğü as- kerleri tarafından tutulmuş olduğunu gördüler. Bu du- rum karşısında hiç bir taşkınlıkta bulunmayan genç- ler, aralarından üç kişilik bir 'temsilci grup seçerek, Senato Başkanı Suat Hayrı Ürgüplü ve Tabii Senatör Mucip Ataklı ile görüşmek üzere, Meclise gönderdiler. Görüşmede Ataklı, gençlere, konuşmasının basında yanlış aksettirilmiş olduğunu, Fakültede yapılan açık oturumlara katılanlara komünist demediğini, bu sözle- rinin doğrudan doğruya İşçi Partisini ilzam ettiğini Akisler söyledi. Bunun üzerine gençler, Mucip Ataklıyı Siyasal Bil- giler Fakültesinde tertip edecekleri yeni bir açık otu- ruma davet ettiler ve beraberlerinde getirdikleri pan- kartları Meclisin önünde bırakarak; topluca Fakülte- lerine döndüler. S. B. Fakültesi Öğrenci Başkanı Şevket Özgergin, 200 kadar öğrencinin katıldığı yürüyüşle ilgili olarak şöyle demiştir: "— Yürüyüşümüz, karşılarına her çıkana merha- ba yerine komünist diyen ve ne yaptıklarını bilmeyen politikacıları protesto amacını gütmektedir. Ticaret — Ticaret anlaşmalarımızın vadelerini uzat- mak üzere bir Macar ve bir Bulgar Ticaret heyeti, ge- çen haftanın sonlarında Ankaraya geldi. Bilindiği gibi, anlaşmalı memleketlerle yürürlükte olan anlaşmalar 1962 yılında sona ermiştir. Yeni anlaşmalar imzalaya- S. B. E. gençlerinin kar altındaki yürüyüşü Aradan kara kedi geçti AKİS/4