26 Ocak 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

26 Ocak 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

SPOR Futbol Ümit ve netice Geçirdiğimiz haftanın büyük spor hadisesi oOMilan - Galatasaray karşılaşması ooldu. Bu karşılaş- ma, bütün yönleriyle, Polonyada oy- nanan Bytom maçında tezgahlanma- ğa başlamıştı. San - Kırmızılılar İs- tanbulda aldıkları galibiyetin avera- jı üzerine ustaca çöreklenerek rakip- lerini oOoŞampiyon Kulüpler turnuva- sından eledikten sonra, sporla uzak- tan yakından bağı olan herkes bu Çarşamba günü Mithat Paşa stadın- da oynanacak maçı düşünür olmuş” tu. Beceriksiz ve bilgisiz o ellerde li- me lime olmuş Milli Takımdan son- ra derlitoplu bir 11, ondan alınacak verimin azamisini devşirmesini bilen bir teknisyen kadrosuna eklenen ye- rinde bir şöhret bu alâkayı haklı gösteren sebeptir. (o Üstelik bu maç italyanların Bologna'da açtıkları de- rin yaraya da merhem olacak, azıcık da olsa, yürek soğutacaktı. İşte İstanbul halkı, Beyoğluspor " Galatasaray maçına bu hava için- de koştu ve beklediğini bulamadan yen hattâ biraz da küskün dön- ü. AKİS/34 Profesyonelliğin çeşitli cilvesiyle yıllardır haşır neşir olmasına rağ- men, herşeyi ile amatör olan ve ama. tör davranışları seven spor umumi efkârı, bu maça Galatasarayın düz- mece bir takımla çıkıp yenilmesinden hiç mi hiç memnun olmadı. Zira Ga- latasarayın "B Takımı" dediği kad- ro ile çıktığı maç bir milli lig maçı idi ve Totoya dahildi. Aslında Sarı-Kırmızılılan (o haklı görmek de büsbütün imkânsız sayıl- maz. Milan maçı onlar için hem pa- ra, hem prestij bakımından büyük önem taşıyordu. Ne var ki, Beyoğlu spor maçı rastgele bir karşılaşma değildi ve bir lig maçında kimse ka- derine tek başına sahip sayılamazdı. Birinin aldığı netice, diğerinin şansı- na tesir ederdi. Profesyonel olsa da spor spordu. Onun için tepki gürül- tüsüz, fakat ağır oldu. Fırsat büyüktü. Bunu maçın' ilk devresinin başlarında (o değerlendirip neticeye öyle müessir olmak gerekir- di. Top -gevelendi, ayaklarda ezildi ve dördüncü dakikada atılan golün arkası getirilemedi. Galatasaray, tur atlama şansını kaybetti. Rakibini İtalyada turnuva- dan elemesi aklın kolay alacağı bir iş değildir. Artık mühim olanı, İtal- yada oynanacak maça olanca gücü- müzle sarılıp, Bologna hezimetinin bıraktığı çirkin izi silmeye çalışmak- tan ibarettir. KÖŞEDEN Bu paralar.. Devletin parası kıymetlidir; onda yalnız milletin değil, eski bir de- yimle, yetim hakkı vardır. Bu parayı devlet ve millet işlerine okullanacak olan sorumlu kişilerden büyük titiz* d . İlk istenmesi bundandı. Toto Müdürünün bugünlerde ver- diği bir beyanattan öğreniyoruz ki, kulüplerimize ödenen S milyon 774 bin 500 lira dışında, öğrenci yurtları için ayrılan 7 milyon 133 bin 896 li- ra bir hayli iştiha kabartmış. Şimdi, başka eller de, spora para biriktiren çanağa uzanmağa hazırlanıyormuş. Bunda şaşılacak hiç bir şey yok- tur. Spor ve tesisleri için toplanan para kasabın bolca bulduğu yağ gibi kullanıldıkça, olacağı budur. Toto Kanunundaki tahsis maddesi hiç bir şeyi kurtaramaz ve üç mad- delik başka kanun, çanağa bir değil, beş elin daha sokulmasına yeter de artar bile... Devlet, spor işlerinin sorumlulu- gunu üzerine almışsa, bir şeyler yap- mış olmak, paraya sarf mahalli bul- mak için tesis yapmaz. Bu hamlesi- nin herkesi inandırıcı bir nedeni ol- masına itina eder. Bu neden, spor ve eğitim işleriyle ilgisi olan hiç kimse için sır değildir. Çok geniş bir kitle tarafından be- nimsenen, yapılan bir sporun heves- lisini, idmanlarını, müsabakalarını, seyircisini barındırmak; yayılmasın- da bilhassa fayda umulan spor kola- na imkân hazırlamak ve onu teşvik etmek; tesislerin, günün her saatinde kullanılabilmesini sağlamak ve bunla n okula, kulübe, işçiye, herkese tahsis edebilmek; mahallin tabii şartlarına uymak, ihtiyaçlarına cevap vermek, hemen akla gelen sebeplerdir. Uçsuz bucaksız sahillere sıralan- mış şehirlerimizin hiç birinde, niza- mi bir müsabaka tertip edecek fek teslis yokken, tenhanın tenhası oSa- pancada milyonluk su sporları tesi- si cinsinden hevesler, şimşir (o tarak soyundan stadlar, salonlar, sıcacık il- lerde -seyirci için- kapalı havuzlar, bu iştihayı daha da arttıracaktır. Açık gerçek, bu! Sorumlular ise fantezilerin, Devlet malı stadyumla- rın İntifa hakkını yılda 1 liraya pro- fesyonellere verip, gönül avlama pe- şindedirleT. Gider bu paralar, gider! Vildan Aşir SAVAŞIR