16 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

16 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

Ferit Melen Personel peşinde Dairesinde yeni bir Personel Kanunu hazırlanmaktadır. HemeN hergün ya- pılan ve Maliye Bakanı Ferit Mele- nin dE katıldığı çalışmalarda üzerin- de en fazla durulan husus asgari ge- çim hadleridir. Memurun işiyle meş- gulken kafasını günlük nafaka prob- lemleriyle yormaması için oücretler geçim indekslerine göre tespit edile- cektir. Fiyatlarda görülen yüzde 10 artışın limit oranı olarak kabul edile- ceği, daha küçük değişikliklerin ise ücret ayarlamasında nazarı itibara alınmayacağı sanılmaktadır Ayrıca yatırımların oyapılmasın- da herhangi bir karışıklığa meydan vermemek üzere gerek iktisadi Dev- let Teşekküllerine ve gerekse diğer Devlett dairelerine birer program ör- neği gönderilerek doldurulması isten- miştir. Bu programlara göre ilgili da- irelerin plânda gösterilen inşaatlara başlama, teslim ve işletmeye açılış tarihlerinin belirtilmesi o istenmekte- dir. Böylece yatırımlar her bakım- dan statik bir mahiyet kazanacak, gecikmeler önlenebilecektir. İsa ve Musa Hükümet O böylece son derece yoğun bir çalışma temposu içindeyken Koalisyonun bir kanadını teşkil e- den Y.T.P. kararsız halinden kurtu- lamadı Bir yandan A.P. ile girişilen yarış devam ederken, öte yandan Hü- kümetin çalışma temposuna uydurmak hayli zor oldu. ayak A.P. ile aynı oylar üzerinde kurul- muş olan bu parti, affa hayırda e- vet de diyememenin sıkıntısı içinde bir çıkar yol bulmağa çalıştı. Bulu- nan yol Y.T.P. için hiç de hayırlı ol- mamakla beraber Genel Af konusun- da teşkilâtı hiç değilse bir süre uyu- tabilmek bakımından faydalı (oldu. Bulunan çareye göre, Y.T.P. Grupu 18 Marttan sonra Meclis Başkanlığına bir önerge vererek derhal mahalli se- çimlere gidilmesini isteyecektir. Y.T. P. liler böylece Hazirana kadar teş- kilâtı oyalıyacaklarını ümit etmekte ve sonrası için de "Allah kerim" de- mektedirler. Fakat unuttukları nok- ta A.P. ile girişilen taviz yarışında hiç bir zaman galip çıkamayacakla- rına göre hiç değilse müspet çalışma- lara katılmalarının partileri için çok daha hayırlı sonuçlar doğurabilece- ğidir. Halbuki bir genel af teklifinde Y.T.P.LI idarecilerin Apaydın kardeş- lere bir disiplin cezası vermek değil ama hiç değilse hesap sormak akıl- larından dahi geçmemiştir,. Oysa ki bazı partililerin de ifade ettikleri gi- bi yapılacak kanun tekliflerinin Grup idare kurulundan geçirilmesi teamül- dendir. Bu teamülü bozanlara karşı Alicanın sükütu, zihinlerde haklı ola- cak bazı istifhamlar doğmasına se- bep olmaktadır. , YURTTA OLUP BİTENLER C. H. P. Fikir forumu Bir komisyon, tek parti devrini CHP. sini demokratik bir siste- min fikriyatı, programı ve kapsadı- ğı sahanın hudutları belli bir parti- si haline getirmek üzere obugünler- de çalışmaya başlıyor. Bu, haftanın başında biten C.H.P. Meclisi malarının en alâka çekici oldu. Komisyonun raporu, yaz larında toplanacak olan Olağanüstü Kurultayın başlıca konusunu teş- kil edecektir. Geçen Kurultay Dört- ler Meselesi" dolayısıyla hiç bir fik- ri çalışma yapamadığından C.H.P. ten revaçtaydı ve taraftarı İstenilen, bir Seçimsiz o Kurultayın to planması ve partinin meselelerini ciddiyetle, fikir seviyesinde ele al- masıydı örüşü şampiyonluğunu Turhan Feyzioğlu ve arkadaşları yapmaktaydı. Parti Meclisi (talebi haklı ve makul buldu, benimsedi, Kurultayda üzerinde görüşülecek ra- poru hazırlamak üzere bir komisyon seçti. Parti e bu komisyona seçilen bir C. H. P. li, Turan Güneş çalışmalarla alâkalı bir teklif orta- iskeletinin verilmesini İstedi. si Programda yapılacak değişiklik- Şıh ve Paşa! Bir otel odası. Bir şeyh, bir de Paşa. Başbaşa görüşüyorlar. Diyarbakır oteli. Paşa, bizim meşhur Pala Paşa. Otel, bir Şeyh, 55'lerden Ab- dürrezzak Ensari. Her halde, Iraktaki Barzani isyanının son aldığı şek- li, onun akislerini, bizdeki durumu ve A.P nin bu konuda nasıl bir him- mette bulunabileceğini görüşüyorlar. Belki de şeyh efendi, Gökhan Ev- liyaoğlu ve arkadaşlarının kafatası ölçme merakının bölge halkından bir kısmını ne derece tedirgin ettiğini söylüyor ve Pala Paşadan teminat istiyor. Aman efendim, teminatın lâfı mı olur? Hele, insan muhalefette bulunduğu sırada.. Unutmamak lâzımdır ki Pala Pasa gökteki ayı bi- le, günü gün etmek için vaadden çekinmeyen bir ciddi politika mekte- binin vârisidir ve ustalarını tıpatıp taklit sevdasındadır. Kafatascıla- m, gelince, onların pirleri, üstadları Hitlerdir.. Hitler de, kim ken- disinden teminat istemişdir de vermemiştir'?... Bu sırada, bir fotoğraf makinasının deklanşörünün sesi Bir gaze- teci iki ahbap çavuşu yakalamıştır. Ahbaplarda bir telaş, feryat:"Bu bir aile toplantısıdır. Sizi ilgilendiren tarafı yoktur.." Şıh ile Paşa! Aile toplantısı! Bunlar ne zaman akraba olmuşlardı, yahu? Boşuna merak etmeyiniz: Paşanın varisi bulunduğu D.P. nin en bü- yüklerinin şeyh, hacı, hoca ziyaretlerine gittikleri ve Said-i Nursinin eli- ni öptükleri günlerde.. Hani Allah, sonlarım benzetmese. Zira yol, aynı yola pek benziyor da.. AKİS/11