16 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

16 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER, lerin ana hatlarını çizmeli, bir hu- dut tayin etmeliydi. Zira komisyon, nihayet şahıslardan lacaktı. C.H.P. de şahıs adedi kadar fikir mevcuttu. Bir dağınıklık içinde çalışıldığı takdirde görüşleri birleş- tirmek kabil olacak mıydı? Halbuki Parti Meclisi bir tema verirse iş ko- laylaşacaktı. Güneşin görüşü taraftar bulma- dı değil. Ama Parti Meclisinin üç günlük çalışma süresine o kadar çok şey sızdırılmıştı ki... Bu yüzden ta- lep kabul edilmedi ve işin halli doğ- rudan doğruya komisyona bırakıldı. Seçimler sonunda komisyona, C. H.P. nin çeşitli temayüllerini teşkil eden gruplar üye olarak getirildiler. Yalnız bu arada, "İstirahatli Politi- İsmail i ter zaten pek ortalarda bulunmadı- ğından ve adeta her şeyden elini, e- radan akla geldi, ke, o da bu komisyonda bulunsay- dı" dedi. Ancak Aksalın bu çalışma- ya katılmayı isteyip istemeyeceği de meçhul olduğundan meselenin ken- disinden, C.H.P. Meclis oGrupunca sorulması kararlaştırıldı. Zira Tur- han Feyzioğlu, Bülent Ecevit, kun Kırca - M sin Bekir Balta, Cahit Zamangil - Kemal Demirden müteşekkil komisyon Meclis ve Se- Muammer Aksoy Bir uç AKİS/12 Turan Güneş Akademisyen — hizbi nato Grupları tarafından seçilecek birer üyenin çalışmalara katılmasıy- la tamamlanacaktır. Aksal böyle bir faaliyet göstermek istediği takdir- de Meclis Grubunu o temsil edecek- tir. Komisyon ve kaderi.. Komisyon başlıca üç nokta üzerin- de duracak ve çalışmalarını Oo noktalara teksif edecektir: 1 S adaiet, 2 — Devletçiliğin sınırlarının tâ- yini ve vuzuha kavuşturulması, 3 — Atatürk İlkelerinin belirli hale getirilmesi. Komisyon çalışmalarında 3. de üzerinde büyük çatışmalar See ğı sanılmaktadır. bee hemen hemen hepsi CHP nin kurucusunun ilkeleri hakkında oi ei düşün- mektedirler. Üstelik, bunlar bütün memleket tarafından şeylerdir. edebiyatının Oo yapılması çalışmaları kolaylaştıracaktır. Mad- denin sebebi hikmeti, CHP nin Ata- türk ilkelerinden taviz verdiği itha- mını boşa çıkartmak arzusudur! ncak, diğer iki konu Komisyon üyelerini kanlı bıçaklı ie da dar çetrefil, ayrı ayrı görü Şş V Ea mesnet teşkil eden iLSSEİSİB dir Sosyal adalet konusunda Üyeler birkaç kutup halindedirler. Turban Peyzioğlunun sosyal adalet anlayı- şıyla Muammer Ak soyun sosyal ada- let anlayışı arasındaki fark oldukça mesafelidir. Turan Güneşle Cahit Zamangilin sosyal adalet anlayışı a- rasındaki fark da diğerlerinkinden farklı değildir. Bunların yanında Coş- kun Kırca, Tahsin Bekir Balta, Ke- mal Demir gibi isimler mevcuttur. Şöylece bir bakılacak olursa komis- yonda üç grup göze çarpmaktadır. Güneş, Aksoy ve Baltanın aşağı yu- karı fikri aynıdır. - Akedemisyenler her üçü de Siyasal Bilgiler Fakülte- sinde öğretim üyesidir- grupunun kü- bir grupta toplamak gerekmektedir. Kemal Demir bu grupa dahil edilebi- lecektir, öte yanda Zamangil her iki grupun dışında düşünmektedir. Başka bir gürültü, gene aşağı yu- karı bu gruplar arasında Devletçili- ğin tarifi üzerinde çıkacaktır. Komisyonda bir grup Devletçili- ğin tarifini devletin yapacağı isler- le, ferdin yapacağı işlerin kesin ola- rak belirtilmesinde bulmaktadır. Za- mangil bu fikirdedir. Kemal Demir bu konuda Zamangili destekler gö- rünmektedir. Buna karşılık (oakede- misyenler böyle bir tarifin felâket ol- Cahit Zamangil Ortada bir adam