16 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

16 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

üç günden beri Kayseride bulunan kızına durumu anlatmışlardı. seri savcısına vermişti. Raporda Ba- yarın tahliyesini icap ettiren madde- ler vardı. Rapor hemen Adli Tıp Meclisine gönderilecek ve oradan ce- vap alınacaktı. Ancak raporda Ba- yarın derhal tahliyesini icap ettiren maddenin bulunup bulunmadığını ke- sin olarak öğrenememişlerdi. öğre- nememişlerdi ama ergeç tahliyesini icap ettiren madde mevcuttu ya... Belki — ertesi sabah tahliyesi müm- kündü Gürsoya gelen üç kişilik heyetin kimler olduğunu söylemek lüzumu yoktur. Gürsoyun bu heyetteki kişi- leri tanıdığı da söylenemez. Hele bun- ların, haberi nereden aldıkları da, gerçekten o bilinememektedir! o Ama haberin doğruluk derecesi 96 50 ye yakındır. Zira aynı saatlerde Kayseri sav- cısı vazifesinin icap ettirdiği bir iş- lemi yerme getirmekte ve Adalet Ba- kanına Sıhhi Kurul tarafından veri- len raporu bildirmekteydi. Rapor üç maddeden ibarettir. Bi- rinci maddesinde Bayarın hapishane - de "kaydıhayat şartiyle kalmasında" gerçek mânada hayati tehlike olduğu belirtiliyordu. Bu karar 13 kişilik Sıhhi Kurulun ittifakıyla alınmış, Bayarın düçar olduğu hastalıkların birkaç hastalıktan müştekidir- hür- riyetinin tahdidinin devamı suretiyle tedavisinin İmkânsız olduğu belirtil- miştir. Raporun ikinci maddesi, durumu- nun ileride tetkiki kaydıyla, ceza- ma 6 ay tehirini istemektedir. Bu karar 13 kişilik Kurulun ancak ek- seriyetiyle alınmıştır. - Muhalefet e- denlerin fikri, tabiatıyla 6 aylık bir tahdidin kaldırılmasıdır. Raporun 3. maddesine gelince, l lunmadığım belirtmektedir. rar da ekseriyetle alınmıştır. Muha- lefet edenler, derhal tahliyeye taraf- tar olanlardır. Kayseri ve ula aştır Bayarın tahliyesiyle ilgili raporun hazırlanması bir hayli tartışmalı oldu. Ankaradan giden iki profesör. Kayseri Cezaevi Hekimi, Kayseri Devlet Hâstahanesi doktorlarından kurulu heyet hastanın muayenesin- den sonra bir masa etrafına oturdu- lar. Konsültasyon tam dokuz saat de- vam etti. Muayenenin bitmesi ile ra- Kulağa Küpe... Aaa !Zavallı fam Sapıttı Aşağıdaki o satırları o Gökhan Evliyaoğlu, kendi gazetesi- ne "Adana Mitinginden notlar" başlığı altında yazdırimıştır: Gökhan Evliyaoğlu okonu- şurken yaşlı bir Grp gr daki delikanlıya eğileri "— Ne kadar om. benzi- yor" dedi. Delikanlı yüzce pek benze- mediğini ifade edince kadın "Bizim sevdiklerimiz . birbirine benzer" diye cevap verdi. porun yazılması arasında geçen Saat- ler sert münakaşalara sebebiyet ver- di. Bu arada anlaşılmayan, tartışma- ların sebebidir. Zira Sıhhi Kurulda Bayarın hastalıkları üzerinde fazla münakaşa edilmemiş, doktorlar has- talıkların teşhisi üzerinde mutabaka- ta varmışlardır. Anlaşmazlık, tedavi usulü üzerinde de olmamıştır. Kapış- ma sadece ve sadece zaman mesele- sinden doğmuştur. Bazı tabibler, Ba- yarın derhal tahliyesini ve derhal te- davi altına alınmasını istemişler, ak- Abdülhâk K. Yörük Balonu patlattı YURTTA OLUP BİTENLER si takdirde hayatının tehlikede oldu- Şunu ileri sürmüşlerdir. Dokuz saat- lik mesainin merkez-i sikletini bu konu teşkil etmiştir Karar saat 1'de “verilmiştir. Ra- orun yazılması bir saat kadar bir zaman aldı. Daha sonra heyet, he- üz uyuyamamış olan Kayseri Sav- cısı Orhan Ataka evinde raporu tes- lim etti. Rapor, normal muamele tat- bik edilerek uçakla postalandı. An- ğından raporun takip ettiği ulaşma yolu bilinemedi. Normal usul, uçakla gönderilen raporun Ankaraya motor- luyla nakli, Başkentten uçakla İstan- bula gönderilmesidir. Büyük bir ihti- malle bu yol takip edilmiştir. Bayara duyurulma.. Haber Bayara Çarşamba sabahı, uy- dan uyanınca diğer mahkümlar tarafından iletildi. Tabiatıyla bilindi- gi, yani Nilüfer Gürsoya söylenildiği gibi ifade edildi. Bayar bir hayli sar- sıldı. Hattâ gözleri hafifçe buğulan- dı, ama kendisini çabuk toparlıyarak mahküm arkadaşlarına teşekkür et- ti. şin en güzel tarafı, bu mesele duyulduğundan birkaç saat sonra Türkiyenin muhtelif yerlerinden Ba- yara çekilen tebrik telgraflarıdır! Zi- ra Bayar haberi aldıktan birkaç saat sonra hapishaneye bir yığın telgraf gelmiştir. Buna Cezaevi yöneticileri pek şaşmışlar, sonra manalı mana- lı gülümsemişlerdir. Bayar kızıyla Çarşamba (sabahı konuştu. Nilüfer Gürsoy babasından daha heyecanlıydı. Etrafını saran ga- zetecilere gözleri yaşlı cevaplar ver- di. Bir ara kendisine nereye gidilece- ği -ama sadece nereye gidileceği- so- rulduğunda: — Istanbula veya Ankaraya.. Henüz bilmiyorum.. Ama İsviçreye sureti katiyede gitmiyeceğiz.. Babam bu lâfa çok kızıyor!" dedi. Teknik meseleler.. Bayarın sıhhi durumundan dolayı tahliye edilmesi şimdilik teknik o- larak biraz zamana ihtiyaç göster- mektedir. Adli Tıb Meclisinin toplan- ması normal olarak bir hayli zama- na ihtiyaç gösteren meseledir. An- cak, olayın fevkaladeliği dolayısıyla bir çaba gösterilebilecektir. Nitekim Adalet Bakanı Yörük, bu konuda ce- reyan eden muamelenin tamamile normal yollardan geçilerek tamam- landığım radyoda millete izaha ça- lışmıştır. Aynı yoldan gidildiği tak- tirde Bayarın tahliyesi için ancak AKİS/15