16 Mart 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

16 Mart 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Sayı: 455 Cilt: XXVII Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı işleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurallı İç Haberler Kısmı: Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva ağlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (istanbul), Seyfi (o öz- genel (tamir) . Dış Haberler Kıs- mı : Deniz Baykal - İktisadi ha- berler kısmı : Fasih İnal - Feza : Daniyal Eriç -Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Hü- seyin Korkmazgil - Tiyatro: Lüt- fi ça la Fevzi : Sinema * b mç - Spor : Vildan Âşir m Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungur Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No. 16/1 Tel: 11 89 98 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 70 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (81 nüsha) 40.00 lira İlan Şartları Santimi 20 lira 3 renkli aka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhtüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgarlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 14.3.1963 Fiyatı 1 Lira HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda Sevgili AKİS Okuyucuları, Bir defa daha, Türkiyenin | etrafında bir İhtilâlin gürültüsü kopmuş bu- lunuyor. Irakı, beklenildiği gibi Suriye takip etti. Iraktaki rejim ne ka- dar devam edecektir, iie yeni hâkimleri memleketlerinin mukadde- ratını ne zamana kadar ellerinde tutacaklardır? Bunlar, cevabı olmayan suallerdir. Zira bir bölge istikrar kazanamadı mı ve askeri darbelerin ku- cağına düştü mü ondan kurtulması ne kolaydır, ne de çabuk olur. Bir günde Mareşal olan albayların ordular üzerinde otorite ve prestij sağla- ması imkânı yoktur. Omuzlarına elinle taktığın yıldızlara güvenerek türlü temizliği yaparsın, hatta senden yüksek rütbede kim varsa hepsini alıp aya sürersin, ama bir sabah uyandığında görürsün ki senin yerleştirdiğin yeni albaylar, yeni yarbaylar, batta yeni teğmenler tanklarla evini kuşat- mışlardır ve aralarından bir başkasını Mareşalliğe yükseltmek kararında- dıriar. Zira, asil tarafı bulunan ihtilaller yerlerini adi hükümet darbeleri- ne bıraktılar mı curcuna sürer gider. Ancak, Orta Doğudaki bu yeni ihtilâllerin arkasında, albayların hari- cinde kuiket vardır. Bu Baas Partisidir. Irak İhtilali onun eseri ol- muştur. Suriyedeki hareketi o tertiplemiştir. Simdi, beş arap memleketi arasında bir nevi konfederasyon kurulması için girişilen teşebbüsler on- dan gelmektedir. Irak, Suriye, Yemen ve Cezayiri Mısırın yanma sürük- leyen bu cereyanın adı çok işitilmiştir, fakat mahiyeti bilinmemektedir. Bu hafta AKİS, DÜNYADA OLUP BİTENLER sayfalarında, Suriyedeki hâdiselerin içyüzünü anlatırken projektörünü Baas Partisine çevirmiştir. Baas Partisi nedir, kimlerin elindedir, hangi fikirleri yaymaktadır, ne uğ- runda çalışmaktadır? Bu suallerin cevabı, etrafımızda cereyan eden hâ- diseleri AKİS okuyucularının kolaylıkla anlamalarım ve değerlendirme- lerini sağlayacaktır. Saygılarımızla AKİS İçindekiler Günlerin Getirdiği 6 Tüliden Haberler 26 Yurtta Olup Bitenler 8 SahiŞimdiNeredeler? o 27 Haftanın İçinden 9 Sinema 29 Dünyada Olup Bitenler | 20 100 5 İİ Jale Candan 33 Feza 24 35 Kitaplar 25 Spor AKİS/5