13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

meselelerine eğilmesini ii yoran- lar da oldu, şerre yoranlar ulun- du. Ama bir neticeye bağlayan bulu- namadı. A.P. Devamı var.. (Kapaktaki sahne) Meclisin bir köşesinde Şeref Kaya- lar ve bazı A.P. li milletvekille- ri A.P. Genel Başkanının üzerine e- ğilip sordular: »— Bu seferki şeref sözü ama, değil mi Paşam?.. Şeref sözü. Gümüşpala kendisine e baş sal- layışıyla suali Mik eme. — Evet, şeref sözü.. Bize söz ve- riyorum, eğer “bu beş kişi Genel i- dare Kurulunda kalırsa ben çahşmı- yacağım. Bu adamlarla çalışmağa tahammülüm kalmadı.. Gümüşpalanın etrafındakiler mem nun, Genel Başkanı Temsilciler Mec- lisi toplantısına uğurladılar ve bir- birlerine gülümsiyerek baktılar. Hadise geçen haftanın ortaların- da cereyan etti. Şeref Kayalar ve arkadaşları A.P. içinde beliren hu- Kelime gidermi çalışan ir grupun öncüsüydüler. Islahatçı- lar adı altında harekete geçen grup uzun bir süre evvel 63 ler hareketi- ni tertipliyenlerden başkaları değil- di. Adı geçen beş politikacı ise son olaylarla gerçek çehreleri ortaya çı- an Gökhan Evliyaoğlu, Kadri Ero- gan, Tahsin Demiray, Reşat Özarda ve Cevat Önderdi. Bu haftanın içinde, olaylar bili- nen istikameti aldığında ve Gümüş- pala ile o beş politikacı yeniden sar- maş dolaş olduklarında , Genel Baş- kana Meclisin köşesinde verdiği "Şe- ref Sözü" hatırlatıldı. Gümüşpala fü- tursuz "Böyle bir söz sarf etmedim!" dedi. Eski hamam... A ncak bunun böyle olacağı tahmin edilmiyor değildi. Nitekim o ta- rihte geçen ortalarında" Kayalar ve diğer milletvekilleri du" rumu arkadaşlarına anlattılar. Bazı mutedil A.P. li milletvekilleri gele- ceğe ümike bakmak isteklerinden o- lacak, duyduklarından pek sevindi- ler. Ama bazıları bıyık altından gü- lüp "Çok dinledik bunları" dediler. Bunların başında A.P. Genel Baş- ma nasına gelen bir işaret yaptıktan sonra: — Hiç bir şeyin MM ne kaniim. Pala Paşa sözünü yacak ve söylediği isimler, sekizli den daha sağlam yerlerinde O kala- caktır" dedi. Olaylar Akçayı haklı çıkardı. 5 Nisanda Millet Meclisinde açılan Ge- nel Görüşme sırasında A.P. şimdiye kadar uğramadığı bir hezimete uğ- rad. Bu sırada A.P. Temsilciler Meclisi toplantısı devam ediyor ve A.P. içindeki karışıklığı gidermeğe ilindiğin- si geçen beş kişi alabildiğine konuş- tular. Gümüşpala dinledi. Söylenen- ler daha evvel söylenilenlerden baş- ka şeyler değildi. Korkuya kapılma- mak lâzımdı. Bütün in bir C.H. P. oyunuydu. Y.T.P. palazlandır- mak için girişilen hikâyelerdi. Bü- tün mesele A.P. yi parç P. taraflısı kitleleri bölmek ve “ voli vurmaktı. Gümüşpala söylenenleri fazla garipsemedi. Zira kendisi de bu fikirdeydi. Meseleler.. Nitekim (iş fazla uzamadan sonuca bağlandı. A.P. Genel İdare Ku- rulundan istifa eden 14 kişinin isti- faları kabul edilmedi. İstifa edenler de -ikisi hariç- fazla ısrar etmediler ve büyük gürültülerin sonucu sessiz bir boyun bükmekle kapandı. Sonra, A.P. yöneticilerinin ezeli taktiğine, başvuruldu o ve anın herşeyi unutturacağı formülüyle me- selelerin halli yoluna gidildi. Nite- kim, ıslahatçı grup A.P. içindeki ka- rışıklığı halletmek için 60 imzayla Müşterek Grup toplantısı talep etti- ğinde, mü p gülümsiyerek o- me silkmekle yetindi. Salı günü sa- YURTTA OLUP BİTENLER at 10 da yapılacak toplantının ger- çekleşmesi imkânsızlığını (o bildikle- rinden telâşa dahi kapılmadılar. Sa- lı sabahı ıslahatçı grup Meclise saat sadece yarısı uykusunu feda edebil- mişti. Müfrit milletvekillerinden ise beş on tanesi durumu anlamak için ortada göründüler. Çoğunluk tabii olmadı. A.P. Grup toplantısı bir başka yönden, bir başka türlü daha balta- landı. istenilen, Senato ve Meclis Gruplarının müşterek . bir toplantı yapması ve meseleleri ortaya koy masıydı. Oysa Senato Grupu kendi kendisine bir toplantı yapmayı ne- dense daha uygun buldu ve Grup odasında senatörler bir araya gelip dertleştiler. Gökhan Evliyaoğlu konuşuyor Ar, babam, at! Tahsin Demiray okuyor AKİS /13