13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

ca, Galatasaray İdarecileri Osmanın üzerine düştüler ve onu tekrar İs- tanbula getirdiler. Osman incili, Ga- latasaray formasını ilk defa Taksim tan iki veya üç maç sonra Galatasa- ray, Kuşdilindeki Fenerbahçe (o Sta- dında, Fenerbahçe Kulübüyle karşı- laşacaktı. Osman da Kuşdilinden ye- manlar tiştigi için, muhitindeki arkadaşları, Galatasaray takımında o oynamasın- dan dolayı kendisini sitem etmeye başladılar. Bilhassa Fenerbahçe hastası Bal Mahmutun oğlu Ko- lim Melih ile Kekeme İrfan, durma- dan "Kova olacaksın Osman" diye arkadaşlarına takılıyorlardı. Nite- kim, maç günü de, bu iki arkadaşı- ma önderlik ettiği bir topluluk, Os- durmadan "Kova , ko-va" di- ye tezahüratta bulundu. O maçta Os- man, üç gol yedi. u maçtan tam bir hafta sonra Şeref Stadında Galatasaray gene Vefa,ile karşılaşıyordu. Maçın baş- larında Osman bir gol yeyince, bü- tün bir stad koro halinde ve o za- pek meşhur olan Karaoğlan türküsünün Oo nağmelerine (ouyarak "Ko-va Os-man, Ko-va Os-man" di- ye bağırmaya başladı. O günden iti- mi peşini hiç bırakmadı. Kulüp ca- miasındaki arkadaşları da Osman is- mini unutarak, onu "Kova" diye ça- gırmaya başladılar. Aslında fevkalâ- de sempatik bir insan elan Osman bu ismi hiç de kötü karşılamadı. Stadlardan sık sık yükselen koroları tebessümle dinledi. Şimdi sorulduğunda, bu lâkaptan çok memnun olduğunu ve bu lâka- bın kendisini çok meşhur ettiğini söylemektedir. Osman, Galatasaray takımında 1938den 1949 yılına kadar kaldı. Birçok maçlarda iyi oyunlar çıkara- rak Galatasarayın şampiyonluklar kazanmasını sağladı. Galatasaray ta- kımında yediği gollerin ayısını tesbi- te, yakın arkadaşı Reha Ekenin de- diği gibi, imkân yoktur. Osman İncili, bir kere de kendi kendine gol atmıştır. Direğe çarpan top, Osmanın tutmasına imkân kal- madan, kafasına çarpıp içeri girmiş- tir. Bir kere de, İzmirde yapılan bir milli lig maçında, Galatasaray takı- mı 4-0 galip iken, maçın bitmesine 13 dakika kala 5 gol viyerek takı- msın mağlübiyetine sebep olmuştur. Futbol oynadığı yıllar harp yılları- na tesadüf ettiği için, hiç "Milli' olamamıştır. Bir keresinde, Mısır ile yapılacak bir milli maç i- çin kampa alınmasına rağmen-, sır takımının gelememesi üzerine mili olamamıştır. Osman İncili,'1949 yıllarına doğ- ru. Galatasaray Kulübünü . Erdoğan ile müstereken korumaya başladı. Aynı yıl yapılan bir futbol maçı ant- renmanında, o zamanlar Galatasaray- da okuyan ve santrafor oynayan Tur- gayı, Osman tesadüfen kaleye koydu. Turgayın kalede gayet iyi oyun çı- kardığını gören Osman İncili, genç Galatasaraylıyı kaleci oOlması için teşvik etti. Bir Bursa seyahatinde de, o zamanlar takımın hem umumi kaptanı, hem de kaptanı bulunan Gündüz Kılıca, söyleyerek, oyerini Turgaya terketti . Böylece Galatasa- ray, Türkiyenin en namlı kalecilerin- den birine sahip oldu. Osman İncili, 1949 yılında fut- bolu tamamen bıraktı. Son maçı İz- mirde, Altınordu Kulübüne karşıdır. Bu maçta da Osman hiç gol yememiş ve Galatasaray Kulübü 2-0 galip gel mistir. Osman İncili futbolu bırak- tıktan sonra Ankaraya giderek kö- mür tevzi müessesesine memur ola- rak girdi, 1980 yılında bu müessese- de daire âmiri iken istifa edip İs- tanbula döndü, serbest hayata atıl- dı Osman İncili dört defa evlenmiş- tir. Üçüncü ve dördüncü eşinden iki oğlu vardır. 1960 yılında Galatasaray Kulübünün kısa bir müddet menecer- liğini yapan Osman İncili, koyu bir Galatasaraylıdır. Kuşdilinde oturur- ken dahi Galatasaray takımını tut- zik bir insandır. Arkadaşları arasın- da da çok sevilmektedir. Osman İncili halen Fiba Reklâm Müessesesinin başında obulunmakta- dır. İşinin dışında en büyük zevki, Galatasaray maçlarını takip etmek ve Nişantaşında, Galatasaraylıların uğrağı olan Bizim Kulüpte arkadaş- larıyla sohbet edip, kâğıt oynamak- tır.