13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

bu mevsim sonunu getiremeden, per- desini kapamak zorunda kalmıştır. Buna sebep olarak, bina sahibi- nin sanat işlerine müdahalelerde bu- lunması gösterilmekteyse de, işin iç- yüzünü bilenler hakiki sebebin bu ol- madığını, tiyatronun bir yandan kad- roya uygun, üstün kalitede oyun se- çememekten, dir yandan da Anka- radan getirilen Asuman Koradın İs- tanbulda çok oynanmış eski oyunlar- da, kendisine pek uygun düşmiyen rollerde harcanmış olmasından dola- yı kapandığını itiraf etmektedirler. Özkul topluluğu da dağıldı Bulvar Tiyatrosu kapanırken, ga- ip bir tesadüfle , Bulvardan ayrı- larak Şişlideki Site Tiyatrosuna yer- leşmiş olan Münir Özkul topluluğu da, mevsim sona ermeden, dağılmış- tır. Özkul topluluğunun dağılması, bu topluluğun, hele Münir Özkulun,son yıllardaki çalışma tarzını yakından bilenler için bir sürpriz olmamıştır. Bir yıldan beri yeni bir oyun ve ye- ni bir rol çıkaramıyan Münir Öz- kulun, hep eski oyunları tekrarla- ması, küçücük Site Tiyatrosunu bi- le dolduramıyordu. Bulvar Tiyatrosuyla Özkul top- luluğunun dağılması, İstanbulu, bü- yük ümitler beslenmiş olan iki özel tiyatrodan yoksun Oo bırakmaktadır. Fakat önümüzdeki mevsim bu ti- yatroların, daha ciddi çalışacak top- luluklar tarafından tekrar faaliyete geçirileceği tahmin edilmektedir. Açıkhavada Opera temsilleri Haber aldığımıza göre, İstanbul O- perasının çalışmalarını yöneten Devlet Tiyatrosu Opera bölümü re- jisörlerinden (Aydın Gün, bu yaz mevsiminde, İstanbulun yıllardan be- ri ihmal edilen Açıkhava Tiyatro- sunda, en az iki ay sürecek, bir o- pera temsilleri programı hazırla- makta Burada verilecek opera temsille- rinde Şehir Operasının kış mevsi- minde sahneye koymuş olduğu ope- ralar oynanacağı gibi, Devlet Ope- rası repertuvarında da bazı eserle- rin oynanacağı tahmin edilmekte- dir. Devlet Tiyatrosu Genel Müdü- rü Cüneyt Gökçerin bu temsilleri desteklemeğe karar verdiği yolunda- ki haberler gerçekleşirse, bu yaz İs- tanbul seyircisi, Açıkhava Tiyatro- sunda, Ankara Operasının en seç- kin solistlerini, en iyi rollerinde din- lemek ve seyretmek fırsatını bula- caktır» Öte yandan, bu yaz temsillerine yabanc bazı solistlerin de katıla- cakları tahmin edilmektedir. Ankara Yıldırım Önalın durumu Yeni Sahnede hâla "kapalı gişe- oynanmıya devam edilen Peter Ustinovun "Foto Finiş"inde başrolü oynarken sahneye çıkmaması üzere rine sözleşmesi feshedilen Yıldırım Önalın ye. kaldırıldığını daha önce bildirmişti Haber aldığımıza göre, Yıldırım Önal müşahede altına alındığı has- tahaneden çıkmış, evinde tedavi e- dilmeğe başlanmıştır. Üç ay Süre ile. istirahat ve tedaviye muhtaç görülen sanatçı, Sağlık Kurulu raporunu Devlet tiyatrosu Genel Müdürlüğü- ne göndererek, rolünü bırakması se- bebinin hastalığından ve geçirmek- te olduğu krizden ileri geldiğini, bu itibarla sözleşmesinin iptali hakkın- daki kararın kaldırılmasını rica et- mistir. Bugünlerde toplanacak olan Yö- netim Kurulu, Yıldırım Önalın duru- munu yeniden inceleyerek ve bir ka- rara varacaktır. Bu kararın, gerçek- ten hasta olduğu anlaşılan, değerli sanatçının lehinde olması temenni edilmektedir. Yıldırım Önalın "Foto Finişte- ki rolünü, Müfit Kiperden sonra, Tekin Akmanşoy oynamıya başla- mıştır.