13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Japon Prensi Mikasa İnönü ile birlikte Asyanın birleşen iki ucu Ziyaretler — Bu Çarşamba sabahı saat 10,15'te, Ja- pon Prens ve Prensesi Mikasa Ankaraya geldiler. Mi- safirleri Esenboğa Hava alanında Başbakan İsmet İnönü ve eşi Mevhibe İnönü ile. protokole dahil zevat karşıla- dılar. Şeref Salonunda kısa bir müddet istirahat edil- dikten sonra, kortej Ankaraya hareket etti. Altes AKİS/4 Akisler Prens ye Prenses Mikasa, kendilerine tahsis edilen Ha- riciye Köşkünde bir süre dinlendikten sonra, saat 15'te Anıt Kabri ziyaret ederek, çelenk koydular. ürkiyede on gün kadar kalacak olan Prens Mi- gibi tarihi yerleri gezecektir. Prens daha sonra, eşiyle birlikte, 15 Nisanda Konya, Izmir, Çanakka Bursa ge İstanbulu da görmek üzere Ankaradan ayrılacak, 21 Nisan Pazar günü de Yeşilköyden uçakla Japonya- ya dönecektir. —- İriyarı komiser, karşısındaki onüç yaş- larında gençkıza öfkeyle bakarak: — Utanmıyor musun sen? Bak, bacak kadar boyun yar. Boyundan büyük işlere kalkmışın" dedi. Odada bulunanlar, gençkıza acıyarak bakıyorlardı. Ancak bu sırada beklenmedik bir şey oldu: o Sarışın vay yetinden fırlayarak Komisere: — Sana ne be! Mal benim değil mi? İstersem ça- lıya takar yırtarım. İstersem sokağa atarım" diye ba- ğırmağa başladı. Olay, haftanın ortalarında İzmir Emniyet Müdür- lüğünün Ahlak Zabıtası Ookısmında geçti Komiseri sinirlendiren mesele, basını ve halkı günlerdenberi meşgul etmekte olan "Meşin Ceketli Kızlar Skanda- lı"yla ilgiliydi. Bu konudaki tahkikat derinleştirilmiş ve İkinci Şube Müdürlüğü her gün yaşları 13-17 ara- sındaki genekızlarla dolmağa başlamıştı. Olay küçük bir kızın İzmir Emniyet Müdürlüğüme yaptığı ihbar sonunda meydana çıktı ve tahkikat de- rinleştirilerek, her gün rezaletin yeni bir perdesi ara- landı. Önceki haftanın başlarında, oniki yaşlarında bir kız çocuğu, İkinci Şube Müdürlüğüne başvurarak, on- dört yaşındaki ablasının kadın ticareti yapan bir şebe- kenin eline düştüğünü, oysa ailesinin, kızlarını bir ak- rabalarının yanında aradıklarını ihbar etti. Bu arada ablasının çalıştığı yerin de adresini verdi. Polis, kısa bir tahkikatı müteakip, verilen adresin uygunsuz işler için kullanıldığını tespit etti. Yapılan baskında, küçük kızın ablası, altmışdörtlük bir tüccarla uygunsuz va-