13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

ziyette yakalandı. Olayın bundan sonraki kısmı çorap söküğü gibi birbirini takip etti. İlk olarak, aynı şebe- kenin kurbanı, 16 genç kız yakalandı. Çeşitli iş adam- ları, zengin tüccarlar ve avukatlar, şebekenin başlıca müşterilerini teşkil etmekteydiler. Olayın enteresan tarafını, "Meşin Ceketli Kızlar Skandali" gazetelere aksettikten sonra, hergün yüz- lerce İzmirli kadının Emniyet Müdürlüğüne ve İzmir- deki gazete bürolarına telefon ederek, kocalarının isim- lerinin bu işe karışıp karışmadığını sormaları teşkil etti. Olaydan hemen sonra gazetecilere bir beyanat ve- ren İzmir Vali ve Belediye Başkanı Enver Saatçigil: * Olay üzücüdür,. üzerinde dikkatle durmakta- yız. Ancak, gençkızların bu yola sürüklenmelerinde en büyük suç, cemiyetin; sonra da ailelerinindir" dedi. Eğlence — Son günlerde polisleri meşgul eden önem- li konu, polislerin de diğer meslek teşekkülleri gibi balo tertip etmek istemeleridir. . Ancak olis- ler, balonun tarihini bir türlü açıklayamamaktadırlar. Tarih belli olduğu takdirde, hırsızların o gece geniş çapta vurgunlara çıkacağını düşünmekte ve başlarını dertli dertli sallıyarak: Dünyadan Ak Fransa — Modern resmin büyük ustalarından Pablo Picasso'nun Komünist Partisinden ayrılmak üzere ol- duğu anlaşılıyor. ee ii bir üyesi olan seksen" bir yaşındaki sanatkâr,'"Bir kimse, doğduğu kilisede ölmelidir", diyor. Picasso' nun bu kararını pek çok kim se onun komünizmi bırakarak tekrar Katolik ise sine döneceği seklinde yorumluyor. Macaristan —. Papa John bir mesaj göndererek, Kar- dinal Mindszenty'den, Vatikanda kendisine vereceği bir görevi kabul etmesini istedi. 1956 ihtilâlinden beri Ame- rikan Elçiliğinde siyasi mülteci olarak bulunan Kardi- nalin yurt dışına çıkmasını sağlamak üzere Amerikan " k yılda bir eğlenmeye kalkarız, sonra o da burnumuzdan gelir" demektedirler. Belediye — Baskentlilerin bilhassa yaz akşamlarında pek sevdikleri Gençlik Parkındaki Luna Park tesisle- rine Ankara Belediyesi bugünlerde yeni bir, müşteri arıyor. Böylece, on yıldanberi aralıksız faaliyette olan. Luna Park Şirketi, bu yaz çalıştırılmayacaktır Luna Park Şirketiyle Ankara Belediyesi arasındaki anlaş- mazlığa sebep olarak, Belediyenin parka ait kira bede- lini iki misli arttırması gösterilmektedir. Bu yıla ka- dar 200 bin lira olan yıllık kira bedeli, yeni bir karar- la 400 bin liraya çıkarılmıştır. Bu 400 bin liranın 180 bin lirasını kira, kalan kısmınıda gelirin yüzde 20'si ile eğlence rüsumu olan 10 kuruşluk giriş ücretinin yüzde 50'si teşkil etmektedir. Ankara Belediyesinin bu yeni kararına karşılık Şir- ket, talep edilen miktarın çok yüksek olduğunu ileri sürmüş, yıllık kârdan ortaklara sadece onar bin lira düştüğünü, yeni kira şekliyle hiç bir kâr sağlanamı- yacağını bildirmiştir. Bunun üzerine Belediye, Şirket- ten, parkın boşaltılmasını istemiş, ve yeni bir müşteri aramaya koyulmuştur. isler Elçiliği temeileileri ile Macar hukümeti ararında gö- rüşmeler devam etmekteydi. Bu görüşmelerden olumlu bir sonuç alınabilirse Kardinalin bu,daveti reddetmesi için bir sebep kalmayacak. Irak —- Şubat ayında yapılan ihtilâlin tam za- manında yapıldığı şimdi anlaşılıyor. Çünkü Amerikan istihbarat servisinin tesbit ettiğine göre, o sırada Iraklı komünistler de bir ihtilâl hazırlamaktaydılar. Kendi hazırlıklarıyla çok meşgul olduklarından, o başkasının da aynı işe kalkışabileceğini düşünemediler ve bu hatâ- larınıçok pahalı ödediler.