13 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

13 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS Sayı :459 Cilt: XXVII Yıl: 9 13 Nisan 1963 YURTTA OLUP BİTENLER Millet Simdi ne olacak? Meclisteki Genel Görüşme- den bu yana çok kimsenin ağzın- daki sual şudur: "Şimdi ne olacak? ' Gerçekten de Mecliste onbeş saat konuşulmuş, konuşulmuş, o konuşul- muş, bir karara varılmaksızın, hat- ta elle tutulur bir netice alınmaksı- zın dağılınmıştır. Şimdi ne olacak- tır? Bu sual, biraz, Genel Görüşme- nin mahiyetinin iyi bilinmemesinin ne" ticesidir.'Genel Görüşmede konuşula- cak, konuşulacak, konuşulacak ve bir karara varılmaksızın dağılınacaktır. Ama Genel Görüşmede ortaya konan hâdiseler ve Genel Görüşmenin hava- ti aydınlatacaktır. dığını hiç kimse iddia edemez. Zira- Hükümet adına bilhassa İçişleri Ba- kanı Hıfzı Oğuz Bekatanın hem u- sul, hem üslüp, ham de taktik bakı- mından mükemmel açıklaması A.P. nin ruhunu, mahiyetini, gayesini ta- mamile ortaya koymuştur. Bununla beraber gözler önüne serilen, > Mu nin gerçek gücünün de ne olduğudur.. Zira A.P. yi ele geçirmiş takım tara- fından, meydanın bos bulunmasından istifadeyle satılan tafra, girişilen ka- badayılık hareketleri, sıkılan palav- ralar sadece A.P. lileri ve bu pro- pagandanın imalâtçılarını değil, bir çok vatandaşı da tesiri altına almış- tır. Son taşkınlık ve azgınlıklarda bu yanlış teşhisin izini görmemek kabil değildir. Ancak balon, .önce, A.P, nin kendisini hâkim sandığı o sokakta patlatılmış, sonra her şey Mecliste ortaya dökülmüştür. Şimdi, A.P. nin en kör idarecilerinin, hâlâ, "siz An- kara ve İstanbula bakmayın, o Baş- kentte Kızılay ile Sıhhiye arasında dolaşan bir avuç çapulcu genç millet değildir. Kütleler bizim bir işaretimi- zi bekliyor. Alimallah, toz ' ederiz.." diye kendilerini avuttukları doğrudur. Ama bu sözler, kulaklar için yaban- cı değildir, Menderes ve ideal arka- dalları bu hayal içinde mukadder â kibetleriyle karşılaşmışlardır. . Zira P. ye karşı beliren infial, Sıhhiye ile Kızılay arasında sadece tipik bir tezahür şeklini bulmuştur. Memleke- tin her tarafında kuvvet dengesi bu- nun eşidir ve hele şimdi, ihtilâli yap- mış ve onu korumaya azimli müesse- seler şahlanmış halde bulunduklarına göre bunu tecrübe etmek A.P. için hiç kârlı olmayacaktır. Genel Görüşmeden bu yana, içiş- lerinin görevi bitmiştir. Genel Görüş- menin ışığı altında Adaletin görevi başlamaktadır. Anayasa Mahkeme- si iki önemli karar almıştır: Bayarın durumunu tescil etmiştir ve Tedbir- ler Kanununun Anayasaya asla ay- kırı bulunmadığını ittifakla bildirmiş- intikamcılığı için zırh, kalka Büyük Millet Meclisinde Genel Görüşmeyi takip eden milletvekilleri Sıcak duştan sonra soğuk duş... AKIS/6