20 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

20 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

rand Russel hemen bir bildiri yayın- ladı. Bu bildirisinde Russel, "Britan- ya hükümetinin nükleer çöküntüdan sonra memleketin idaresiyle | ilgili tedbirler araması anlaşılabilir, fakat bu acıklı bir durumdur" diyordu. Ay- rıca, şöyle bir de yorum yapmıştı: "Hükümet bu hazırlıklara girişmek- le resmen kabul etmiştir ki, toplum hayatını, o da belki çok kısa bir müddet için, birbirinden uzak bölge hükümetleri kurmadan idame ettir- mek mümkün olmayacaktı. Bu hükü- metlerin basına getirilecek kimseler da idare etmek isin milyonlarca ce- setten başka birşey bulamayacaklar- dır." Doksan yaşındaki filozofun yanı- sıra diğer birçok kimse de bu broşür- den İngilterenin tek taraflı silâhsız- lanması lehine deliller (o çıkarmayı başardı. Dörtbin tane kadar basılıp dağı- tıldığı tahmin edilen broşürlerin top- latılması karara bağlandı ve yanın- da bunlardan bulunduran birkaç itişi nezaret altına alındı. Fakat bu yaka- lanan kimselerin, broşürde açıklanan gizli malümatın nereden çalındığı ve yardımları dokunmadı.. Nükleer Si- lahsızlanma Kampanyasının İdareci- leri de Barış Casusları grupu ile hiç bir alâkaları olmadığım açıkladılar. Önümüzdeki günlerde, bu konuda- ki karanlık noktaların aydınlanması bekleniyor. Hattâ şimdiden, devlet teşkilatındaki yüksek idarecilerin bu işe karıştıkları ve bazı gizli malü- matı Barış Casuslarına intikal ettir- dikleri söyleniyor. Başbakan Mac- millanın da yakından ilgilendiği bu tahkikat herhalde kısa bir müddet içinde bitirilecek ve tek taraflı si" lahsızlanma taraftarlarının hükümet içinde nereye kadar sokuldukları da anlaşılmış olacaktır. Geçen haftanın sonunda başlayan nükleer silâhlar aleyhindeki gösteri- ler bu haftanın ortalarına kadar he- yecanlı bir şekilde devam etti. Nü- mayişçiler İngilterenin nükleer silâh deposu Aldermaston'dan başlayarak Londrada Hyde Park'a kadar olan yolu yürüyerek katettiler. o Yürüyüş zaman zaman hâdiseli geçti, bu ara- da hem polislerden, hem de nümayiş- çilerden yaralananlar oldu. Tevkif e- dilen nümayişçi adedi 74'ü bulmuştur. Bunlardan altısı kadındır. Son gün Londrada gösteri yapanların o üzeri- ne 1000'den fazla polis gönderilmiş- vapılıyör, Türkiyenin En Büyük Orkesiraları Yılın Modern Defilesi Lon Piçöslar Babaha kadar Dans, Dans, Dans, Limbo - İlhan Gencer Maria Len ve Tanınmış yıldızlar Çiçek yağmuru Bavyera Kav Temekli: 2 kişilik 100 lira Yemekli: 1 kisilik 50 lira YILLARIN EN BÜYÜK BALOSU HAZIRLANDI Bevnelmilsi BASIN BALOSU 27 Nisan gecöni Ankara Palaş Salonlarında Türkiyöde İlk Defa Televizyon yayını Alman, Japon Pavyonu, Elçilikler köşeleri Eni zengii piyango. Dünya seyahatleri, Buz Dalaplari, Dikiş müikina- leri, Yurt içi Sevahaller, Yüzleres Fransız parfümleri Kristaller ve binlerce kiymetli hediye 93 Nisan gecesi Ankara Palaş Balonlarında vapılacık yemekli Bemel milel Basın Balosunuün bilgileri mahdut sayıda basılmıştır. Ankara Güzeterilar Ösmiyeti Burlay -- Yenisehir Pümik Vet (ABİS - il) DÜNYADA OLUP BİTENLER tir. Hyde Parktaki toplantıya katı- lanların sayısı 70 binin üzerindedir. ynı mahiyetteki olaylar Batı Al- manya ve Norveçte de tekrar edil- miştir. Fakat İngiltere, silâhsızlan- ma mücadelesinin merkezi olmakta hâlâ devam ediyor. Saçlarınız dökülüyor mu? Başınızda Kepek ve kaşınlı var mı? O halde Pilo GuTOmorranınız Dilo(Çura SAÇLARINIZIN SiGORTASIDIR, L(ARİS * AKİS/23