20 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

20 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

5s POR Haberler Viran bütçelerini biraz daha yıprat- maktan başka neye yaradığı bili- nemeyen ikiler günlük maç öncesi kampları devam ededursun, artık sa- dece isimleri büyük kulüplerimiz, ge- çirdiğimiz hafta içinde hiç de övü- nülecek neticeler alamadılar. Durum- ları, Galatasarayın sempatik Reisi- nin deyimiyle, "Arap filmi" idi. Milli ligin ikinci kademe maçla- rında aldıkları derecelere bir göz a- tlacak olursa, spor tarihimizin 1 numaralı (o kulübünün O karşılaştığı genç rakiplerinin elinden yakasını üç beraberlikle kurtardığı görülür. Fenerbahçe, oynadığı iki maçın bi- rinde yenildi, birinde berabere kal- dı. Beşiktaş da kendi dengi arkada- şının akibetini paylaşarak, geçen devrenin son sıralarım işgal (oeden bir takımı yendikten sonra, bir mağ- lüâbiyetten ancak beraberlikle kurtu- labildi. Futbol Federasyonu Başkanı, mı hali merak eden bir gazeteciye, "Futbolumuz bir intikal devresi ge- çirmektedir" seklinde bir açıklama yapmıştır ama, profesyonelliği ka- bul edeli on seneyi geçen futbolumu- zun nereden nereye intikal etmekte olduğunu söylememiştir. Zahmet e- dip onu da bildirse, herkes rahat bir nefes alacak, kulüpler de bu intikal devresi içinde tutunmanın çaresine bakacaklar. Futbolun geçirmekte olduğu kriz, Başkanın sandığı gibi, gecikmiş bir intikale bağlanacak soydan değildir. Futbolumuz eskiden, "nefesine güve- nen borazancıbaşı olur" prensipi için- de çalışır, yetiştirdiği elemanlar ve i renk aşkı ile emek eker, başarı bi- çerdi. Tabii, imkânları geniş olan büyük kulüplerimiz de o rakiplerine bilen, onbir delikanlı hâdisenin adı "intikal krizi" oluve- riyor. ŞUBELER İstanbul Ankara Izmir Adana Bursa Diyarbakır Erzurum Eskişehir Konya , Zonguldak ilân ve Reklâmlarınız için Yurdun ve Dünyanm dört bucağında BASINILAN KURUMU Genel Müüürlük Cağaloğlu, Türk Ocağı Caddesi No. 1 İstanbul Telefon: 27 45 B4 — 77 43 85 Telgraf Ağresi: BASIN KURUMU DIŞ MUHABİRLER A.B.D. Almanya (Federal) Almanya (Doğu) Avusturya Avustralya Belçika Bulgaristan Çekoslovakya Danimarka Fransa Hollanda İngiltere İspanya İsrail Havağ İsviçre İtalya Japonya Lübnan Macaristan Norveç Pakistan Polonya Portekiz Romanya Yugoslavya Yunanistan ABASŞIN 3099 A - 2537) - 199