20 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

20 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 460 Cilt: XXVII Yıl: 9 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Attila Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı vs Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Dış Haberler Kıs- berler kısmı: Fasih İnal - Musiki: Daniyal Eriç - Radyo: M.T. Ö. - Magazin Kısmı : Jale Candan, TU* M Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil - Tiyatro : Lütfi Ay, Naciye Fevzi - Sinema : T. Ka- kınç - Spor : Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgen Fotoğraf Sungur Taylaner - Kutay Kayalı Klişe Doğan Klişe Atelyesi Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/1 Tel: 11 89 98 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (26 nikaha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak o Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 18.4.1963 fiyatı 1 lira HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, fondan bir kaç yıl önce, büyük ümitlerle ve parlak bir törenle imzala- nan Basın Ahlak Yasası, kurulan Basın Şeref Divanı mesleğimize ma- alesef bir fayda sağlamamıştır. Tıpkı politikacıların kendi aralarında, ze- min ve zaman icabı imzalayıp sonra şartlar değişir değişmez herkesten önce ihlâl ettikleri anlaşmalar, protokoller gibi bu Yasa da hemen rafa kaldırılmış, tesirsiz hale gelmiştir. Bunda, Basın Şeref Divanım teşkil eden . kimselerin kayıtsızlık ve İlgisizlik payını görmemek İmkânı yoktur. Eğer Divan görevini ciddiyetle ve iyi şekilde yapsaydı, üstelik Divanın eline verilen "Resmi ilânları kesme" cezasıyla Basın, tamamile olmasa bile bir nisbet dahilinde hale, yola girer, aşırılıklar kısmen önlenirdi. Basın hür- riyeti ile aşırılık elbette ki ikiz kardeş gibidir. Birincisinin olduğu yerde, ikinci mutlaka bulunacaktır. Ama gaye, Ciddi Basını aşırılıktan korumak ve aşırdığı bir tesiri, rolü, önemi olmayan Sarı Basına has kılmaktır. Hal- buki, Basın Ahlâk Yasasını yürütmek üzere Basın Şeref Divanında üye olarak yer alan; öyle kimseler öyle polemiklere girişip öyle bir üslup kul- lanarak öyle seviye göstermişlerdir ki İmam ile cemaat hikâyesini hatır- lamamak imkânı kalmamıştır. Bir defa, Basın Şeref Divanı, işin başından itibaren aşırılıkları resen takip usulünü benimsememiş, buna cesaret edememiş, işi şikâyete bırak- mıştır. Sonra, toplantılarını çok seyrek yapmış, kararlarını çok geç al- mış, çok az hadisenin üzerine eğilip çok az tebliğ çıkarmıştır. Bunlar ona, bir ciddi müessese olmak fırsatını kaçırtmış, onu bir lüks, bir fantezi ha- line sokmuştur. En şirret gazeteler imzalarını herkesten önce geri almış- lar, ilk cezayı yer yemez bütün prensipleri inkâr etmişlerdir. Zamanla, Di- van kendisini toparlayamayınca aşınma tam olmuş ve müessese unutulup gitmiştir. Halbuki; sistem pek âlâ işletilebilir, bir nevi "Umumi efkâr Mah- kemesi" haline getirilebilir ve sözü, ağırlığı olan bir söz olabilirdi. Şimdi, Basına bir yeni nizamın aranmakta olduğu şu sırada Basın Ah- lâk Yasasını İşletmek've Basın Şeref Divanını koma halinden çıkarmak kabil midir, yoksa geç mi kalınmıştır bilinmez. Ama Divanın kendisi bunu bir denerse çok iyi eder. Denemenin sonucu, ümitlerin kesilmesinin gerekip gerekmediğini herkese gösterecektir. Saygılarımızla AKİS Içindekiler Günlerin Getirdiği 4 Musiki 26 Yurtta Olup Bitenler 6 Radyo 27 Haftamın İçinden 7 Tiyatro 29 İş Âlemi 20 Sinema 30 Dünyada Oluş Bitenler o 22 Jale Candan 32 Denizcilik 24 Spor 34 AKİS/3