20 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

20 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan Reşat Özarda Eden bulacak! Meclis —. Bu hafta Çarşamba günü, Meclisin Ana- yasa Komisyonu salonu gerçekten pek önemli bir top- lantıya sahne oldu. Toplantının sebebi, odokunulmaz- lıklarının kaldırılması istenen bazı milletvekilleri hak- kındaki mazbatalardı. Ancak, Af Kanunu şümulüne gi- ren suçlardan dolayı dokunulmazlıkları okaldırılman istenenler elendiğinde, ortada sadece bir tek ilim kaldı: AKİS/4 Akisler 27 Mayısa karşı tutumuyla meşhur Reşat Özarda!.. Özardanın sanık bulunduğu suç, Gemlikin bir kö- yünde, rakı masası sohbetinde Cumhurbaşkanına, Si- lâhlı Kuvvetlere ve Başbakana alenen küfür etmektir. Tahkikatı yapan komisyon üyelerinden üçü odokunul- mazlığın kaldırılmasını, ikisi ise kaldırılmamasını iste- mişlerdir. Özardanın dosyasını inceleyecek olan oAdalet ve Anayasa Komisyonu üyelerinden müteşekkil karma ko- misyon Çarşamba günü saat 10'da toplandı, lik mü- zakereler geçiştirilip, sıra. Özardanmkine gelince kızıl- ca kıyamet koptu. A.P. li Naili Erdem, meseleyi doku? nulmazlık müessesesinin yıpratılması yönünden aldı. AP. li Halim Aras aynı şeyleri söyledi. CHP. li Sabri Vardar ile Kırca, tezkerenin kabulünü, Özardanın iti- barından dolayı talep ettiler. Kemal Bağcıoğluya gelin- ce o, mutlaka tahkikat yapılmasını ve komisyonun me- seleyi, şahitler dinleyerek ele almasını istedi. Günün adamı, Meclisin bu gibi konularda pek iyi tanıdığı Halük Nurbaki oldu. Genç milletvekili, uzun süren konuşmasında, CHP'li politikacıların geveleyip söyliyemediklerini apaçık söyledi. Nurbakiye göre, de- mokratik rejim bir kuvvetler muvazenesiydi. Bu kuv- vetlerden en önemlisi, Silahlı Kuvvetlerdi. Silâhlı Kuv- vetler Özardanın kendilerine küfür ettiği kanaatindey- diler. Bunun aksini ancak bağımsız Türk Mahkemele- ri söyliyebilirdi. Bu itibarla, Türkiyenin içinde bulun- duğu ahval bakımından, gereken işlemin yapılması el- zemdi. Aksi takdirde, demokratik rejimin iki ana kuv- veti -Parlâmento ve Ordu- karşıkarşıya kalacaktı. Nihat Diler, konuşmasında, YTP'lilerin biraz son- ra hangi yönde oy kullanacaklarını belirtti. Nurbaki- ye ateş püskürdü ve emsalsiz bir rejim nutku çekti. Sonuç daha eğlenceli oldu. Koalisyonun YIP ka- nadı, oyunu Özarda lehinde kullandı. Sadece Başkan Hayri Mumcuoğlu aleyhte oy verdi ve Özardanın doku- nulmazlığı 17 oya karşı 18 ile kalktı. Bir AP li, komisyon dağılırken Sabri Vardara yak- laşıp: e haber, başa baş çıktı!" deyince, irikıyım CHP ii mile ekili gülerek Nurbakiyi gösterdi ve: — Nurbakinin sözü doğru.. Şu teskere bu kadar geç kalmayıp nümayisden bir gün gonra gelseydi. Val lahi irtifakla çıkardı" dedi.