20 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

20 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Özardanın dokunulmazlığının kaldırılmamasını is- teyenler şunlardı: Saadet Evren CKMP Tel: (Adres: Bahçelievler 6. Sok. No. 40/5) 1388 77 Kemal Bağcıoğlu Tel: 131509 (Adres: Tandoğan Meydanı Şafak Apt.) İhsan Tombuş AP Tel: 129223 (Adres: İç Cebeci Tanyeli Sok. No. 16) Ali Naili Erdem AP Tel: 17 7789 (Adres Küçükesat Cad. Avni Akşit Tel: 177055 (Adres: Turgut Reis gel. yel Apt.) İlhan Tekinalp Tel: 17 7316 (Adres: Kızılırmak Cad. Seyran Apt.) Bahri Cömert AP el: 113701 (Adres: Güvenevleri, Yazanlar Sok. Yücel Ap:. No. 15) Abdurrahman Güler AP Tel: 11 1596 (Adres: Anafartalar Konya Sok. a Hi Arif Atalay YTP Tel: 17 5814 (Adres: Ank. Kol. Karsısı Doğancılar Sok. e 5) Celâl Tel: 128770 (Adres: Belkehriz Bağları No. 187) Burhan Bozdoğan AP (Adres: Süleymanbey Mah. 18 C. Blok 6/6 Anıt.) Nihat Diler YTP Tel: 144510 Adres: Süleymanbey Mah. 57, Blok 18/8, Da. 18) Naci Giray AP (Adres: Ulus Meydanı, Kedisevenler Sok. Kes- kin Apt. 6/5) Mazhar Arıkan (Adres: Bahçelievler 71. Sok, 8/5) Lâtif Aküzüm AP Tel: 11 7894 (Adres: Kalaba Yapıevleri Tekir Sok. No. 2) Abdtilhalim Araş AP (Adres: Bahçelievler 28. ni No. 11/1) Ali Bozdoğanoğlu (Adres: Dikmen — evleri 28. Sok. No. 11/1) İhracat — Son günlerde Sovyet Rusyanın dünya krom piyasasında giriştiği damping hareketinin neti- cesi olarak Türkiyenin başlıca ihraç metaı olan krom sanayiinde büyü bir kriz başladı. Rusya, krom fiyatlarında büyük bir indirim yap- mış ve bu hareket gerek Türkiye ve gerekse Rodezya krom pazarlarında geni? yankılar uyandırmıştı, Rusya, son günlerde ikinci bir ayarlama yaparak, fiyatları za- hiri olarak 15.50 dolara indirdi. Piyasa çevreleri bu 15.50 dolarlık fiyatı tam bir damping olarak kabul et- mekte ve "Bu nevi dampingler sadece Rodezya ve Tür- kiyedeki krom madenlerini kapattırmaya mâtuftur" demektedirler. Yoksa isin normal ticaretle izah edilir tarafı yoktur. Dünya piyasalarında çeşitli memleketlere ait krom- lar Rusların gerçek satış fiyatı olan 33 dolar, türk kromları ise 49 dolar üzerinden muamele görmektedir. Aradaki büyük fark özellikle Birleşik Amerikaya ca- zip gelmiş ve Sovyet Rusya ile 300 bin tonluk yeni bir anlaşma imzalamıştır. Amerika, bilindiği gribi Türkiyenin müttefikidir ve Türkiye, gerektiği zaman, müttefikinin islerini kolay- laştırmak için, kendisini müşkül mevkide dahi bıraksa "Kromit Kanunu" nevinden kanunlar çıkarmaktadır. Tâyinler — İçinde bulunduğumuz aynı başlarında Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumunda bir istifa hay- li fısıltılara sebep oldu. Genel Müdür Hamza Batuk, Sanayi Bakanı Fethi Çelikbaşla aralarındaki bir an- laşmazlık sonucu istifa etti. Bundan bir süre önce Sü- merbank Genel Müdürü Selâhattin Akyolun da aynı şekilde istifasını hatırlayanlar, Batilinin istifasına mâ- nalı mânalı gülümsemekten kendilerini alamadılar. 1962 yılı Ağustos ayma kadar Kurumda Teknik Genel Müdür Muavinliği yapmakta olan Hamza Ba- tuk, bu tarihte vekâleten Genel Müdürlüğe getiril- mişti. Bu suretle boşalan Teknik Genel Müdür Mua- vinliğine, Batuk, Ereğli Kömür İşletmesi Müessese Mü- dürü Yüksek Mühendis Kemal Özkanın tayinini iste- mekteydi. Fakat çeşitli tarihlerde Bakana yaptığı mü- racaatlar neticesiz kalmıştı. e Nihayet 6 Mart 1963'le Çelikbaşa son bir defa daha müracaat ederek, beraber' çalışacağı ve müştereken bazı mesuliyetler (o yüklene- ceği arkadaşlarını seçmek hakkını haiz olduğunu, bu kadronun mutlaka doldurulması o gerektiğini söyledi. Bakan bu teklife: "— Bana bir ay daha müsaade et" cevabını verdi. Ancak aradan geçen otuz gün de hiç bir şeyi de- giştirmedi. Nitekim 8 Nisanda meseleyi hatırlatmak üzere Fethi Çelikbaşa giden Batuk, hiç bir gerekçe- gösterilmeksizin, son derece garip bir cevapla karşılaş- "— Bu iş olamıyacak!" Batuk, olayın üzerinde daha fazla durmadı ve der- hal istifasını verdi. Ancak, bu arada hemen herkesin zihninde bir istifham belirmişti: "Acaba Çelikbaş Tek- nik Müdür Yardımcılığına kimi getirmek istiyor?" AKİS/6