20 Nisan 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

20 Nisan 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA Millet B” gün bu Parlamentonun bazı mensupları, bir hareket olur da memleket felâkete gotürülürse mut- laka "Demokrasiye sahip çıkmamak" suçu ile yargılanmalı ve cezaların en ağırına, ama en ağırına z bırakılmalıdırlar. Bir millet, şu de- mokratik rejim yürüsün diye çırpına- cak. Bir ordu, kendi içindeki bütün sivrilikleri şu demokratik rejim yü- rüsün diye törpüleyecek. Seksen ya- sında bir Başbakan "Benden sonra tufan!" demiyerek, şu demokratik rejim yürüsün diye gecesini gündüzü- ne katacak. Memleketin iyi niyetli ve demokratik rejimden başka her sistemin bu millete sadece kan, sade- ce ıstırap, sadece gözyaşı getirece- ğinden emin yüzbinler ve yüzbinler- ce aydını şu demokratik rejim yü- rüsün diye elinden gelen gayreti gösterecek. Gençlik, demokratik re- jim yürüsün diye canını umursa- maksızın ve gözünü budaktan esir- gemeksizin gereğinde silâha (karşı sokağa dökülecek. AKİS/6 Fuat Sirmen Rahat bir zat Sonra, demokratik rejimi yürüt- mekle görevli, bunun için para alan, bunun için imtiyazlara sahip insan- Ya bu deveyi güdersin... Büyük Millet Meclisinde boş sıralar Sayı: 460 Cilt: XXVII Yıl: 9 20 Nisan 1963 OLUP BİTENLER lar, milletvekilleri Meclise gelmeye- cekler ve Türkiyenin en önemli sos- yal konusunun, işveren ve işçi mü- nasebetlerinin, İşçi teşekküllerinin, sosyal adalet meselelerinin görüşül- düğü, görüşülmesi gereken celse "ek- seriyet olmadığından" tehir (o edile- cek! Bu milletvekilleri, (o sıkıştıkların- da, "Memlekette Demokrasi düşman- ları var! Memlekette dikta o idare- si kurmak isteyenler var! Memleketi askeri idare eline teslim etmek is- vekilleridir. Hiç bazılarının yüzleri dahi dan... Halbuki Demokrasinin I numa- ralı düşmanları, kendileridir. Kendile- ridir ve kendilerine hiç bir muamele tatbik etmeyen, o canlarından çok sevdikleri (oparalarını kesmeyen, o milletvekilliği sıfatlarını Oo kaldırma- yan, görevini ciddiye almayan, göre- vini yapmayan Başkandır, Başkan- lık Divanıdır, idarecilerdir. Eğer De- mokrasinin böyle yürüyeceği, eğer Demokrasinin böyle itibar bulacağı, bugün bir şahsın tarihi omuzlarında yükselen binanın ondan sonra da