15 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

15 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

TÜLİ'den Haberler İzmir polisinin vukuat raporuna ge- en bir haber -rivayete göre "yan- lışlıkla" geçmiştir- geçenlerde bu Ege şehrini karıştırdı. Zira bahis konusu olan kimse İzmir sosyetesinin tanın- mış simalarındandır. İzmir Emniyet Müdürlüğü tarafından 7 Hariran 1963 günü yayınlanan 158 numaralı vu- kuat raporunda şu hâdise yazılıdır: "Cumhuriyet Bulvarı 180/6 No. da oturan Jale Usla kocası Haşmet Uslu ile Kilim Otelde yatan Lâtife Kar-aüzümün zina yaptıklarını şikâ- yet ettiğimden suçlular yakalanmış, kanuni işlem yapılmıştır." Haber, dedikodusu henüz tüken- memiş "Almus Vreskala - Cavidan terzilerden NİŞAN: Tanınmış İzzet Ünverin kardeşi iş adamı Su- at ünver Avusturyalı Süse Kreiser ile nişanlandı. Ünverlerin yüzükle- rini İzzet Ünver taktı. Nişan De- niz Harp Okulu kumandanı Albay Sait Kurçakro evinde yapıldı. Dora Hâdisesi'nin hemen üzerine gel- diğinden tabii gürültü uyandırdı. Ca- vidan Dora gibi Lâtife Kapuzumun de artist olduğu anlaşılmaktadır. An- cak Uslu çiftinin talihsizliği burada bitmedi. Hâdiseden bir kaç gün son- ra Haşmet Uslu hakkında başka bir suçtan takibata geçildi: Kanamı bir gazinoda adamakıllı dövmek ve mey- dan sopası, çekmek! Şimdi tamirde çok kimse, Haşmet Uslu için "Ya soyadı Uslu olmasay- dıl." diye düşünmektedir. Bi asker kaçağı olmasıyla, bir de eski Avrupa Güzeli Günseli Ba- şarın ikinci eşi bulunması dolayısıyla şöhret yapan, sonra da bunu Yassı- adada tazeleyen eski İzmir Belediye Başkanı Faruk Tunca aleyhine, İzmir belediyesi tarafından yeni bir tazmi- nat dâvası açıldı. Dâvanın açılması- na, sabık Belediye ve D.P. Başkanı Faruk Tuncanın, Belediye tarafından yıllığı 10 bin liraya, Gündoğduda ki- ralanan misafirhanede parasız otur- duğu sıralarda telefon, elektrik, su ve havagazı ücretlerini de Belediye kasasından ödettiğinin tesbit edilme- si sebep oldu. Duruşmasına başlanılan bu yol- suzluk dâvasının ilk celsesine Faruk Tunca gelmedi ama, 1959 Fuarında Birleşik Amerika pavyonunda teşhir edilen Ve Belediye Başkanı olması do- layısı ile Faruk Tuncaya Amerikan Hükümeti tarafından hediye edilen 70 bin lira değerindeki portatif eve haciz konması mahkemece kararlar tırıldı. Haftanın an enteresan olayı Ankara koleji mütevelli Seçimi oldu. Muh telif hiziplerin günlerdir devam eden çarpışması sonunda, pazar günkü se- çim, başkanlığa eski kolej umum mü- albayı kurmay Burhan Gökselin seçilmesi ile sona erdi. Böylece Mümtaz Tarhanın gel- mesi için çırpınanlar isteklerine ka- vuşamadılar. Adaylar arasında Kemal Kurdaş ve Orhan Mersinli de vardı. Belki, her ikisinin de fazla meşgul dürü emekli hava oluşu, buraya vakit oayırmalarına mani oldu; diye düşünülmüştür; a- ma, esasen Orhan Mersinlinin Robert Koleji de fazla memnun ettiği söyle- nemez! u arada, uzun zamandır devam eden Hacettepe . Fakülte maçı da sona erdi ve Dr. Doğramacının takı- mı kazandı. Doğrusu bu karar her- kesi memnun etti. Hacettepemin yeni sistemi tatbik edilince münavebe ila Anadoluya gidecek değerli doktorla- rımızdan geniş halk kütleleri istifa- de edecek ve böylece mahrumiyet bölgesi, küçük şehir problemi de or- tadan kalkmış olacak. Tıp Fakültesindeki Radio Biology kliniğinin servise bağlanıp o bağ- lanmaması meselesi de epeyce müca- deleye sebep oldu. Neticede tabii Dr. Fevzi Renda raundu kazandı ve bu bölüm kendisine bağlandı. Dr. Ren- daya ikinci Doğramacı diyenler ya- mtmıyor, ikisi de tuttuğunu koparan cinsten. Galiba bu biraz da neyi tu- tacağını iyice bilmekten geliyor. (Çumartesi günü Alman sefaretinin bahçesinde Hacettepe gönüllüleri- nin, dernek yatarına tertiplediği bir çay ve satış günü vardı. Hava da müsait olduğu için bahçeye okadar yayılan kalabalık piyangolar çekile- ne kadar devam etti. Servis küçük ve pek sevimli erkek çocuklar tarafın- dan yapılıyordu. Garsonların tepsiler- AKİS/23