15 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

15 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TİYATRO Ankara Yıldırım Önal yuvaya döndü Memnuniyetle haber aldığımıza gö- re, değerli sanatçı Yıldırım CGi- nai Devlet Tiyatrosuna dönmüş ve | Haziranda yeni sözleşmesini oimza- lamıştır. Hatırlarda olduğu üzere, o Yıldı- rım Önaf, Ustinov'un "Foto Finiş" mn başrolünü ai bir akşam ansızın sahne çıkmamış, ertesi gün de sözleşmesi feshedilmiş, oyuna, yeni bir sanatçı (Tekin Ak- mansoy) Oo hazırlanıncıya kadar İs- Şehir Tiyatrosundan misafir sanatçı olarak davet edilen (Müfit Kiper'le devam etmek icabetmişti. Yıldırım Önalın bu olaya elinde olmayan sebeplerle, moral bir odep- resyon neticesi meydan verdiği son- radan anlaşılmış, bu durum sıhhi he- yet raporlarıyla da sabit olmuştu. Bununla beraber perdenin kapanma- Yıldırım Önalın sözleşmesini sim sona ermeden yenilememiş o ve ancak bütün sanatçıların sözleşme- leri yenilenirken onun da sözleşme- sini yenilemek yoluna gitmiştir. Bu suretle, iki ay sahneden ve arkadaş- larından uzak kalmanın, Yıldırım Önalın- kulağına "küpe" olacağı ü- midedilmektedir. Salih Canar Sanat yolunda Saim Alpago da dönüyor mu? “ÖP beni Kate"in son . temsilinde Saim Alpagoyu Büyük Tiyatro- da görenler, bir prömiyere osıkma- ması yüzünden sözleşmesi feshedil- miş olan, bu eski Devlet Tiyatrosu sanatçısının da yuvaya dönmek üze- re olup olmadığını kendi kendileri- ne sormuşlardır. İyi haber alan çevrelerin kanaa- tine göre Saim Alpago, Yıldırım Ö- nalın tiyatroya dönüşünden sonra, zemini yoklamak üzere Ankaraya gelmiş ve Genel Müdür Cüneyt Gök- çerle bir temas fırsatının çıkabilece- ğini tahmin etmiştir. Bu fırsat, bu sefer, çıkmamıştır, ama ileride sık- maması için de bir sebep yoktur. İl- gili çevreler Alpagonun Devlet Ti- yatrosundan başka şartlar altında ayrılmış olduğunu hatırlatmakta ve o saman ileriye sürdüğü fikir ve ka- naatlerde yanılmış olduğunu samimi- yetle itiraf ederse, eski sahne arka- daşlarının arasına dönmemesi için hir sebep kalmayacağını ihsas et- mektedirler. "Op Beni Kate" İstanbulda Devlet Tiyatrosu, bu hafta sonların- da İstanbula giderek son çıkardı- ğı Cole Porter'in "Öp Beni Kate" mü- zikalini bir hafta süreyle İstanbullu- lara da oynıyacaktır. İstanbulda, Şan Sinemasında, ve- rilecek "Öp Beni-Kate" temsilleri 17 Haziran Pazartesi akşamı başlıyacak, 23 Haziran Pazar akşamı da sona e- recektir. Devlet Tiyatrosu Opera ve Bale bölümlerinin de katılacağı "Öp Beni Kate" müzikalinin İstanbul temsille- ri tam kadro ile verilecektir. Sanat- çı, teknisyen ve idareciler, (gerekli orovaların ve hazırlıkların o yerinde yapılabilmesi için, 14 Haziran Cuma sabahı motorlu trenle, İstanbula ha- reket etmiş olacaklardır. Anadolu turnesi pevlet Tiyatrosu birkaç yıldanberi güzel bir adet haline (getirdiği Anadolu turnesini bu yaz mevsimin- de de yapmıya karar vermiştir. 16 Haziranda Ankaradan oto- büslerle hareket edecek 31 kişilik bir sanatçı, teknisyen ve idareci gru- bu, 18 Haziranda Gaziantepte ilk temsilini verecek, sonra sırasıyla. Urfa, Diyarbakır, Erzurum ve Kars şehirlerine uğrayacak, Oradan Ka- radeniz kıyısına inerek Trabzon, Gi- resun, Ordu, Samsun, Amasya, Si- Yıldırım Önal Yuvaya dönüş nop, Kastamonu ve Zonguldakta temsiller verecek, İzmite uğradıktan sonra Irakyaya geçerek oEdirne, Kırklareli, Çorlu, Tekirdağ ve Ça- nakkalede vereceği temsillerle turne - sini tamamlamış olacaktır. Devlet Tiyatrosu sanatçıları gü- neydoğu, doğu Anadolu, Karadeniz ve Trakya bölgelerini kucaklıyacak bu hayli uzun turnede 5000 kilomet- reden fazla yol aşacaklar ve 19 şe- hirde temsil vereceklerdir. Bu temsil- ler her şehirde birer defa verilecek, yalnız Diyarbakır, Kars, Trabzon, Ordu, Samsun, Zonguldak ve Tekir- dağdaki temsiller birkaç defa tekrar- lanacaktır Bu turne için seçilen tek eser, Cevat Fehmi Başkutun son oyunu o- lan "Göç" komedisidir. - Devlet Ti- yatrosu sanatçıları, eseri (o sahneya koymuş ve -başrolünü büyük (başarı ile oynamış olan Salih Canarın baş- kanlığında Oo seyahat edeceklerdir. Turneye kadın sanatçı olarak Semi- ha Berksoy, Jale Ayata, Sevinç Ak- tansel, Gülseren Ündeğer: erkek "a- nalçı olarak da Coşkun Orhon, Ah- met Demirel, Oğuz Ergin, Ali Cengiz Çelenk, Merter o Fosforoğlu, Aktan Günalp, Fikret Tartan ve Lütfi llkcı katılmaktadırlar. o Ayrı- ca iki ışıkçı, bir aksesuvar, iki terzi, üç dekorcu, bir marangoz, bir mu- hasebeci, bir mutemet, me- muru ve hir idareci kafileye efaket edecektir. Devlet Tiyatrosunun bu Doğu A- nadolu, Karadeniz ve Trakya turne- si 16 Hazirandan 5 Ağustosa kadar, tun elli bir gün sürecektir. AKİS/29