June 15, 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

June 15, 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

lımı kaybetmedim, daha" dedi. Üs- telik, umulmayacak bir ley yaptı. Küçük bir kahkaha bile attı. Bu sırada Y.T.P. Grup Yönetim Kurulu Meclisin ikinci katındaki kü- çük odasında toplanmıştı. Konu, Ba- kan seçimiydi. Toplantının ateşli ha- tibi, her zamanki gibi Esat Kemal Aybar oldu. Adayların isimleri orta- ya atıldı ve iki temayülün şampiyon- ları görüşlerini savundular. Neticede, Alicandan Grupla temas etmesi ye Bakanın seçiminde Grupun temayü- lünü dikkat nazarına almasının is- tenmesine karar verildi. Bir Bakan bulunuyor A canın adayı olarak ortada üç i- şim dolaşıyordu: Alâeddin Eriş Turhan Kapanlı ve İhsan Şeref Du- Gidenler ve Hökümette beklenilen değişiklik oldu. Bazı Bakanlar bazı Bakanlar kaldılar. Ameliyatın mâna- sını anlamalı için gidenlere ve kalanlara bir iyi bak- gittiler, mak lâzımdır. Gidenlerden bir tanesi, kartvizittir. hak ve hukuktur. zuat, keme ilâmı, saymıştır. kurtulamayacaktır. Giden ötekiler, inanılmaz ataletlerinin cezasını çek- mişlerdir. Türkiyede bir Milli Eğitim, bir Basın Yayın Ocak Başkanı olacak yerde yolunu şaşırıp Kabineye Bakan olmuştur. Tanıdığı mev- Tanımadığı Danıştay kararı, Bütün ahbaplari, dostları çeşitli mevkilere getirilmiştir. olmayan Umum Müdürleri değiştirmeyi Bu, Kabinenin böyle tek Bakanı değil, iki Bakanından biridir. Öteki de, mukadder Bu çeşit Bakan devri kapanmıştır. Basının, Meclisin, umumi efkârın Öçtenden boşalacak | toplarının salvoları da Çelikbaşın üzerine idesidir.. | ve o da dayanamayacaktır. Bu, bir fizik kaidesidir. ra. Dura, haftanın ti kendisi- ne dununu soran bir AKİS muha- birine söyle dedi: "— İkinci Koalisyon teşkil edilir- ken de bu konu bahis omevzuuydu. Söylentileri işitiyorum. Ama henüz Alicanla aramızda buna dair bir ko- nuşma olmadı. Ekrem bey beni se- ver sanırım. Aramızdaki arkadaşlık eskidir Bir başka gazeteci daha sonra, Duradan Alâeddin Erişin Bakanlığı haberi hakkında ne düşündüğünü sor- du. Aldığı cevap su oldu: "— Alâeddin Eriş de Ekrem be- yin iyi arkadaşıdır. Ama, bilirsiniz, Alican bir kapalı kutudur. Her şeyi birden açıklar. Kalanlar Sanırım, o kimi ta- mah- eski Kendisine âlet bir marifet Ecevit Sancar akıbetinden ve Turizm Bakanlığı var mıdır, Hatipboğlunun ve Kara- sapanın devirlerinde unutulmuştur. Buralara dinamik, Hatiboğlu gibi eski olmayan, Karasapan gibi görevi tu- ristik yer gezme mânasına almayan ciddi adamlar la- zımdır. Hiç bir iş yapmadan Bakan kalmak zamanı da ü gün etmeyi gidenlerle bilmemektedir. Türkiyede kapanm sayan Bakanlar, ıştır. Günün şehit olduk, kimimiz nutuk söyledik!" Türkiyede böyle şey.. Kalanlar içinde bu tempoya, bu prensiplere ayaklarını denk atıp uymayanlar mutlaka marifet "Kimimiz Yoktur artık Öztrak ötekilerin yanına gideceklerdir. Türkiye, her biri enerji, çalışkanlık ve sorumluluk yüklenme konusunda bir İs- met Paşa olacak Bakanlara muhtaçtır. Bunlar mutlaka bulunacaktır ve getirilecektir. Bakınız Bülent Ecevite. Bakınız Ferit Melene, Orhan Niçin bakmayasınız, F.K.G.' Öztrağa, İlhami Sancara,. ye?. 1963 Türkliesinde yaşadığımızı unutmaya hiç kim- senin hakkı yoktur. Hele bir İsmet Paşa Kabinesi Ba- kanının? Asla! Melen YURTTA OLUP BİTENLER yin edeceğini kafasında kurmuş, zırlamıştır Hâdiseler, Duranın teşhisinin ru olduğunu gösterdi Y.T.P. Grup Yönetim Kurulu cana, kendi kararını bildirmek Esat Kemal Aybarı gönderdi. Alicanı Kurula çağıracaktı. koridorda otururken buldu ve nakletti. Alican her zamanki kanlılığıyla, biraz düşündükten ra: "— İsterseniz yarın Grupu yın. Saat 9'da toplanmış olalım. konuşacak çok şeyimiz olacak" Aybar arkadaşlarının yanına zuk döndü. Ertesi gün Grupu lamaya karar verdiler. Salı sabahı, Alican erkenden lise makam otomobiliyle ( geldi 'tır ağır yukarı çıktı. Grup oda vasıl olduğunda değil YTP ço luğu, Grup Yönetim Kurulunur gunluğu bile çok milletvekili dan sonra, o da birer ikişer gel başladılar. Saat 9.30 olduğunda gunluğun temini için daha en dan 10-15 kişiye ihtiyaç vardı. Alican hiç kimseye hiç bir söylemeden yerinden Oo kalktı, kimse hiç bir şey, sormaya ce adi, Ağır adımlarla ki meydanda yoktu, damakıllı sıkılmıştı. Otomobilin medi Yürüyerek Başbakanlığa Yürürken bu defa ciddi olarak tırma Bakanının üzerinde Başbakanlığa vardığında ka vermişti. İhsan Şeref Durayı ve kendisini görevlendirdiğini di. İnönü tâyini memnunlukla "Kıymetli ve efendi bir Beklenilen istifaların ikincisi Eğitim Bakanı Şevket Ra tiboğlundan geldi. Hatiboğlu, z alakalandıran bir kısım da Hükümet Başkanıyla uu. sahip olduğunun fark di. Köy Enstitüleri bunların Yeni rn bahsindeki bir kaç g de C.H.P. Grupunu tedirgin et telik, Hatiboğlu dinamizm eki Jin Da şikâyet konusu edildiği Mili Eğitim Bakanı İnönü tıraşını vermeye hazır bulund medeni bir insan olarak buna bir alınganlık duymadığını, M