15 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

15 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Doğdu — ,— Tülây ve Yılmaz Kurdoğ- lunun İstanbul Alman Hastahanesin- de bir kız gocukları oldu. Doğdu — Dehiz Kurmay Yarbayı Enver Toprak ile İnci Toprakın İs- tanbul Zeynep Kamil Hastahanesinde bir kızları oldu. Doğdu — Erhan ve Güler Ergenerin İstanbul Zeynep Kâmil Hastahanesin- de bir oğulları oldu. Bebeğe Murat adını verdiler. Doğdu — Şeydi Dinçtürk ile Rük- sam Dinçtürkün Ankara Yenişehir Sağlık Yurdunda bir kızları oldu. Nişanlandılar — AKIS mecmuası operatörlerinden OoYılmaz Oktay ile Fatma Erevikli nişanlandılar. Oktay 25 yasında, Erevikli ise 22 yaşında- dır. Bu her ikisinin de ilk evlilikleri olacaktır. Nişanlandılar — İstanbul Radyosu Program Müdürü Naci Serez ile rad- yonun diskotek servisinden (oMuallâ Sümer nişanlandılar. Naci Serez ikin- ci defa dünya evine girecektir. İlk esi kısa bir süre önce evlenmiş olan Ankaralı manken Deniz Adanalı idi. Nişanlandılar — Mersinin genç doktorlarından Dişçi Güven Eren ile Ülkü Kıratlı nişanlandılar. Nişanlandılar — İnşaat Yüksek Mühendisi Hasan Namlı ile gene İn- şaat Yüksek Mühendisi olan Nilüfer Uslugil İstanbulda nişanlandılar. Nişanlandılar — Yeşilköylü genç- lerden Acar Şölen ile Nazan Tanövar nişanlandılar. Evlendiler — Çiğdeni İsmet Efe evlendiler. Celâsun ile Öldü ii İstanbul Barosu avukatla- rından İsmail Sıtkı Oğuzbeyoğlu öl- dü. Cenazesi Şişli Camiinden kaldı- rılarak Zincirlikuyu Mezarlığına def- nedildi. Oğuzbeyoğlu tasavvuf felse- fesi ve islâm mistisizmi alanında ün yapmıştı Öldü — Ankaralı gazetecilerden A- nadolu m mütercimi Sururi Bay kal ö Öldü — Eski Beyoğlu Birinci Note- ri Salâhaddin Üner öldü. Cenazesi Teşvikiye Camiinden kaldırılarak Fe- riköy Mezarlığına defnedildi. Öldü — Ziraat Bankası eski müşa virlerinden ve Dörtyol çiftçilerinden Ahmet Taylan Yersu uzun bir süre- den heri çektiği hastalıktan kurtula- mıyarak öldü. AKİS/26 tedaviler sırasında 80 kilodan 45 ki- loya düşmüştü. Bir müddet sonra iki paralel demir arasında yürüme an- trenmanlarına çıkan Ercümentin ya- şamak ve hareket etmeye kargı gös- terdiği azim ve irade bütün hastaha- ne personelini kendine hayran bırak- mıştı. Yürümek için savaşan Türk gencinin şöhreti hastahane dışına da çıktı ve iki büyük Amerikan gaze- tesi Ercüment Çiftçi ile yapılmış rö- portajlar yayınladılar. Bu röportajlar yayınlandıktan Sonra birçok amerikalı Ercüment ile ilgilendi ve hastahaneye mektuplar, hediyeler yağmaya başla- dı. Bir müddet sonra Ercüment Çift- çi hastahanenin dışında tek başına yaşamak istedi. Doktorlara tek başı- na yaşıyabileceğini ispat edince nas- tahane civarında bir ev tutuldu ve Ercüment Çiftçi birbuçuk yıl hasta- haneye gidip gelerek tedaviye devam etti, Ercüment Çiftçi 1953 yılında Tür- kiyeye döndüğü zaman artık rahat- lıkla yürüyebiliyordu. Ercüment mem leketi olan Kocaelinde önce Türkiye Köylü Partisine, sonra da buradan is- tifa ederek 1954 yılında D.P.'ye gir- di. 1957 yılının ilkbaharında ise ken- disini yıllarca bekliyen ve her şeye rağmen vazgeçmiyen sevgilisi | Işık Berkay ile nişanlandı. Evlilik hazır- lıklarını otamamladıkları bir sırada 14 Ocak 1957'de ikinci feci kaza ba- şına geldi. Nişanlısı ile beraber gece- nin geç vakitlerinde Üsküdardan Ka- bataşa geçmek için araba ovapuru beklerken denize "uçtu. Bu kazadan kurtulmasını Ercüment Çiftçi ohâlâ İzah edememektedir. Suyun yüzüne çıktığında bir kaç kere tekrar da- lıp nişanlısını kurtarmak istediyse de ne çare ki olan olmuş, güzel Işık Berkay karanlık sulara gömülmüştü. Olay büyük yankılar (uyandırdı. Bir yandan efkârı umumiye genç kı- za ve talihsiz Ercümente üzülürken. Adalet de kazada Ercümentin suçlu olup olmadığını araştırıyordu. Üskü- darda yapılan muhakeme geniş ilgi gördü. Ercüment üçbuçuk ay Bakır- köy Akıl Hastananesinde müşahede altında tutuldu. Mahkeme Ercüment Çiftçiyi dikkatsizlik ve tedbirsizlik- ten mahküm etti. Üçay da Paşaka- pisi Cezaevinde yatan Ercüment Çift- çi, tahliye olduktan sonra İzmite dön- dü. Ercüment İzmitte kendini tama- men halk ve hemşehrileri hizmetine verdi. muhtelif köy ve kasabalarında 16 ay- rı cemiyet teşkil etti. Ayrıca M.P, İl Başkanlığını da kabul ederek bu par- tiyi İzmitte teşkilâtlandırdı. Ercüment Çiftçi bu arada Hava Kuvvetlerinin yardımiyle 20 bin kilo- metre jet ve pervanen uçaklarla uça- rak büyük bir röportaj serisi hazırla- dı. Milliyet Gazetesinde "İstikbal Göklerindir" adiyle yayınlanan bu rö- portajında Ercüment Çiftçi havacılı- ğa karşı olan aşkı ile havacılığın öne mini belirtti. Ercüment Çiftçi hâlen İzmitte an- nesi ile birlikte sakin bir hayat yaşa- makta ve devamlı olarak sosyal faa- liyetlerle meşgul olmaktadır. Siyasi faaliyetleri bir hayli zamanını almak- dışındaki omeşguliyetini meyva müstahsilleri cemiyetleri ile diğer cemiyetler teşkil etmektedir.