15 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

15 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER le dolaştırıp verdikleri çay da biraz sıcak olabilseydi fena olmazdı. Satış- lar çok alâka, toplamıştı, fakat ev- velce ayırtılmış olan eşyaları sahip- leri alınca ortada kalanları satın al- mak doğrusu pek cazip değildi. Çaya gelenler arasında İstiklâl Paksüt, Leylâ Feyzioğlu, Nilüfer Ber- kem, Türkân Azizoğlu, Aliye Koryü- rek, Semra Güreli,, Sevim Dursunoğ- lu, beyaz keten döpiyesi ve orijinal çantası ile eş siyah şapkalı Lüsyen Avunduk ve Ankaranın en uzun saçlı Hanımı Sevim Erkaslan vardı. Bu ka- dar hanımın arasında erkek pek azdı: Sefarete mensup beyler, Dr. Burhan Say, Mimar Muhittin Güreli ve Dr. İhsan Doğramacı ve esi. Kent oyuncuları da küçük tiyatro- da temsüllerine devam ediyorlar. Bilhassa Mary Mary'nin çok güzel olduğu söyleniyor. İlk temsil lonesco' nun Sandalyeleri pek çok kalabalık- tı. Röntgenci Dr. Erdoğan Işıkman eşi ve baldızı ile, Hariciyeli oOGaye Göntekin arkadaşları ile gelmişti. İ- şin garibi, temsil esnasında etrafı- iiizdakilerdei mırıltı halinde, fuaye- de ise bir çoklarından alenen, çok sı- kıldıklarını, ya eser bunaltıcı yahut da çok mübalâğalı sahneye konmuş diye Şa Mi erde kapan- dıktan so ay kimselerin bilgiç bilgiç bazlinmı li) alkışlaması idi. Bu gayri ihtiyari eski bir hâtı- ramızı tedai ettirdi: Senelerce evvel Ankarada at yarışları çok moda ol- muş, bilhassa hanımlar için bir kıya- fet gösterme meşheri halini almıştı. Her hafta ayrı bir kıyafetle oraya gidilir ve günlerce de o pazar "ko şuda kimler vardı" konusu herkesi iş- gal ederdi. Ama, bu kimselerin kısmı azama at yarışından anlamak şöyle dursun -Allah bilir- bir bakışta bey- girle kısrağı bile birbirinden ayıra- mazlardı. Buivarda yeni açılan Milka pasta salonu bilhassa geceleri (osinema tiyatro dönüşü biraz bir yerde otur- mak isteyenler için çok iyi oldu. Ha- va müsait olduğu zaman bahçesi, da- ha ziyade içeri salonu ve üst kat sa- lonu adamakıllı doluyor. Hülya daha ziyade politikacılarla dolu oluyor ve mutat müşterileri yine oraya devam ediyorlar. Yanyana oldukları o halde bu iki pastahane birbirinin müşteri- sini almıyor. Memleketimizi ziyaret eden Fransız kaymakamları şerefine Salı .gü- nü Fransız sefaretinde obir kokteyl verildi; fakat, gelen misafirler eşle- rini birlikte getirmedikleri için bura- radan çağırılanlar da eşsiz davet e- dilmişlerdi. Kızılayın 100. yıldönümü dolayısıy- la salı günü saat 19 dan 21 e ka- dar Bulvar Palas salonlarında bir kokteyl verildi. Çeşitli muhitlerden kimselerin geldiği kokteyl çok kala- balık olmasına rağmen son zamanla- rın en temiz, en güzel, en samimi toplantılarından biri oldu. Başta Kızılay Genel Başkam Dr. Nusret Karasu olmak üzere Dr. Fik- ret Pamir ve eşi, Hamdi Orhon ve eşi. Adnan Öztrak, Mecdi Sayman -bar- mütad yalnız olarak-, Fikri Âkurgal keza eşini getirmemişti. Sonra Kızı- lay Umum Müdürü Muzaffer Akın ve eşi, bütün Umum Müdürlük mensup- ları, misafirlerden Ahmet Yıldız ve eşi, Nusret Fişek ve eşi Perihan Fi- şek, Hicri Fişek ve eşi Şadan Fişek, yeşil zarif emprime elbisesi ile Me- lâhat Ruacan, Dır. Mediha Eldem, Zi- raat Bankası Yenişehir şubesi müdü- rü Berin Tezok, Cevat Dursun oğlu ve Ferit Melen, Dr. Sami Solu ve eşi. Bu arada eski idare heyetinden Hay- ri Arsoy ve Em. General Şükrü Ansay ve akşamın en enteresan siması 21 Mayıs kahramanı Ali Elverdi ve eşi Nejlâ Elverdi. Çok kimse bu çok mü- tevazı, gerçekten cesur adamla tanış- mak, görüşmek için fırsat arıyordu. Bütün gece bol bol resimler ve film- ler çekildi. AKİS/24