15 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

15 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

olanları ve olayları görmemezlikten geleme- yiz. Gelecek seçimler için değil, gelecek nesiller için ça- lışmalıyız", dedi. Bekatanın konuşmasını müteakip söz alan Müezzinoğlu ve İktisadi Plânlama Dairesi Başka- nı Prof. Besim Üstünel plânın finansmanı, fiyat politi- kası. İktisadi Devlet Teşekküllerinin reorganizasyonu ve vergi reform meseleleri hakkında valilere bilgi ver- diler. , Çarşamba günü Bekata, Müezzinoğlu ve Üstünel İzmire geçerek burada yapılan seri toplantılardan Üçüncüsüne katıldılar. Cuma günü geç vakit Ankaraya döndüler. Şehircilik — Yedinci Şehircilik ve İskân Haftası Pa- zartesi günü İmar ve İskân Bakanlığı Konferans sa- lonunda düzenlenen bir törenle başladı. Ankara Üni- versitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İskân ve Şehircilik Enstitüsü tarafından 10-13 Haziran tarihleri arasında düzenlenen haftayı Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı Prof. Suat Bilge kısa bir konuşma yaparak açtı. Bilgeden sonra söz alan Enstitü Müdürü Prof. Feh- mi Yavuz küçük şehirlerin, nüfus hareketleri içindeki yerine değinerek: r ve İskân Bakanlığı bölge teşkilâtını hız- la kurmalıdır, Bu, nüfusu 20 binin üstüne çıkan belde- leri, kendi başlarına plânlı çalışma yapabilecek hale getirecektir" dedi. Ticaret — Türkiye Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği İhracatçı Birliklerinin kaldırılarak bu görevin Odalar Birliğine verilmesi ile ilgili bir teklifi geçen hafta çinde Ticaret Bakanlığına sundu. Yapılan teklifte gerekçe olarak ihracatçı birlikle rinin Türkiyenin ancak belirli ve mahdut yerlerinde İstanbul, İzmir ve Mersin- bulunması sebebiyle, ihra- catçıların formalite bakımından bazı güçlüklerle Kar- şılaştıkları ve müracaatların ancak uzun bir süre geç- tikten sonra neticelendiği gösterilmekte ve Plânlama Teşkilâtının görüşünün de Odalar Birliği ile aynı.noktada olduğu ileri sürülmektedir. A.P. — Geçen yıl düzenlediği bir eşya piyangosunun bilet ve ahleri yüzünden çeşitli müesseselere borçla- nan A.P, son günlerde çok müşkül bir duruma düştü. Piyangonun bilet ve afişlerini obasan matbaalar borçlarının en kısa bir zamanda tasfiye edilmemesi ha- linde kanuni yollara başvuracaklarını Genel Merkeze bildirdiler. Bilindiği gibi içinde bulunduğumuz yılın başlarınla Nebioğlu Matbaası, eşya piyangosu ile ügili olarak bas- mış olduğu bilet ve afiş bedelini tahsil, etmek üzere Adalet Partisi hakkında ihtiyati bir' haciz kararı al- . Bu kararı müteakip Nebioğlu Matbaasına bir yasetiyle mesele uyutculmuştu. Ocak ayından bu yana Adalet Partisinden tek' kuruş dahi alamıyan müessese- ler bu defa meseleyi mahkeme yolu ile halletmeye kav- rar verdiler. Bu konuda A.P. yöneticileri, 29 Ekimde çekilecek olan eşya piyangosu biletlerinin büyük bir kısmının satılmış olmasına rağmen teşkilât tarafın- dan satılan bilet bedellerinin henüz Genel Merkeze gön- derilmediğini, bu bakımdan borçlan tasfiye etmiye im- kan olmadığını ileri sürmektedirler. Dünyadan Akisler İngiltere — İstifa eden Harb Bakanı Profumo ile 21 yaşındaki güzeli model Keeler'in münasebetlerinin dedi- kodusu günün meselesi olmakta devam ediyor. Basının ve siyasi çevrelerin üzerinde durdukları nokta bu mü- nasebetin İngilterelim güvenliği ile ilgili sırları tehlike- ye düşürüp düşürmediğidir. Çünkü Miss. Keeler'in Pro- fumo ile temas kurduğu sırada bir Sovyet Deniz Ataşe- si ile de ahbaplık ettiği sonradan anlaşılmıştır. Gerçi müstafi Bakan teminat vermekte hiç bir sırrı açıkla- madığını söylemektedir. Fakat bir müddet önce aynı Bakanın Avam Kamarasında Miss Keleler ile dostluğu- nun ahlâk dışı hiç bir tarafı olmadığını ifade ederken yalan söylediğini düşünenler şimdi bu sözlerine de pek itimat edememektedirler. Irak — Kürtlerle uzun müddetten bert görüşmeler ya- pan ve önemli tavizler veren hükümet nihayet beklenen dönüşünü yaptı. Memlekette yerleşinceye (okadar her türlü çatışmadan kaçman ve bu sebeple de kürtlere kar- şı bir oyalama politikası takip eden yeni hükümet her- halde kendisini şimdi kâfi derecede kuvvetli hissedi- yor olmalı ki kuzey Irakı kürtlerden temizleyeceğini ilân etti. Şimdi Irak hükümeti bu ciddi imtihana hazır lanmaktadır. Yeni hükümetin bu imtihanda Kasımdan daha başarılı olacağını ümit etmek için fazla bir se- bep yoktur. Üstelik bu sefer Nasırın da kürtleri des- teklemesi ihtimali belirmiştir. AKİS/5