15 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

15 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin getirdiği Yurttan İstanbulda trafik Arabın saçı Trafik — Geçen haftanın sonunda Pazar sabahından itibaren İstanbulda yeni bir trafik düzeni uygulanmağa başlandı. Vasıtaların gidiş yönleri ve yaya geçitlerinin bü yük bir kısmı değiştirildi. Ancak gerek vasıta sürücüleri ve gerek yayala- rın yeni düzene henüz alı şamamaları sebebiyle, bilhas- sa ilk günlerde bazı katışıklıklar görüldü. Halkın en kısa zamanda intibakını sağlamak Üzere uygulama- nın ilk günlerinde, başta Trafik Müdürü Talip Albay- rak olmak üzere müdür muavinleri Kemal Sakarya, AKİS/4 Akisler Feridun Okay, Naci Özveren, 32 Komiser ve Kom ser muavini ile 150 kişilik motosiklet, Jeep ve İntizam ekipleri görev aldılar. Pazar günü, bir deneme dev- resi olarak kabul edilerek sadece o güne mahsus ol- mak üzere yanlış istikametlerde giden vasıtalara ce- za kesilmedi. Tıkanıklıkların önlenmesi sebebiyle va- sıta sürücüleri genel olarak yeni düzenden memnun kaldıklarını belirttiler. Bu konu ile ilgili olarak Tra- fik Müdürü Talip Albayrak ise uygulamanın başarı- ya ulaşabilmesinin Karaköydeki yaya geçidinin kaldırıl- masına ve yayaların Galata Köprüsünün altından geç- mesine bağlı olduğunu söyledi. Bu arada Şoförler Cemiyeti Başkanı Kâzım Öze- ke, Trafik Müdürlüğüne müracaat ederek, yeni isti- kametlerin dolmuş yapan şoförlerin işsiz kalmalarına sebep olduğunu bildirdi ve Tophaneden Galatasaray», Tersane Caddesinden Necatibey Caddesine ve Trafi Müdürlüğü önünden Kemeraltı Caddesine çıkış veril- mesini istedi. İstanbullu vasıta sürücülerinin yeni düzenden en büyük şikâyetlerini şimdilik Karaköyden Beyoğluna çı- kışın güçlüğü teşkil etmektedir. Dolmabahçe ve civa- rı ise trafik bakımından en rahat bölge olarak göste- rilmektedir. Bu konuda ilgililer, şehrin İstanbul ve (Beyoğlu kısımlarını içme alan trafik yönlerinin de uygulanma- sından sonra bu tip ufak tefek aksaklıkların önlenebi- leceğini söylediler. â Beş Yılık Kalkınma Plânı ve 1963 Uygulama Programı ile ilgili olarak tertiplen- mekte olan Valiler toplantılarından ikincisi (o bitirdiği- miz haftanın başlarında Pazartesi ve Salı günleri İs- tanbulda yapıldı. İçişleri Bakanı Hıfzı Oğuz Bekata ve Devlet Plân- lama Dairesi Müsteşarı Ziya Müezzinoğlunun iştirak- leriyle, İstanbul Valisi Niyazi Akının başkanlığında toplanan İstanbul çevresindeki 28 ilin valilerine plânın ana hatlarıyla, uygulamada idareye düşen görevler izah edildi. u arada bir konuşma yapan Bekata milli gelire alt bazı reklamlar vererek :