3 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

3 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

seçimlerde iyi bir sonuç almak üzere gerekli hazırlıkların bir an evvel ta- ir. Zira bu bakımından gerçek bir kriter teşkil edecektir. 80 Günde Devriâlem K oalisyonu teşkil eden partiler arasında mahalli seçimlere en büyük ilgiyi YTP gösterdi. Milletve- killeri 13 gruba ayrılarak her birinin gidecekleri yerler tek tek tespit edil- di. İlk gezi Sanaç, Görentaş ve. Çe- likkoldan müteşekkil bir grup tara- fından 20 Temmuzda Eskişehire ya- pıldı. Bunu 22 Temmuzda Ulaştırma Bakanı İhsan Şeref Duranın Hatay, Tarım Bakanı Mehmet İzmenin baş- kanlığındaki diğer bir grubun da 27 Temmuzda başlıyan ve halen devam etmekte olan Gaziantep, Urfa, Mar- din, Diyarbakır, Siirt, Bitlis, Muş, Van ve Hakkari gezileri takip etti. Daha sonra İmar ve İskân Baka- nı Fahrettin Kerim Gökayın o baş- kanlığındaki bir grupun Eskişehir, Kütahya, Denizli/Aydın, İzmir, Muğ- la, Bursa, Bilecik ve Balıkesire; Sağ- lık ve Sosyal Yardım Bakam Yu- suf Azizoğlu başkanlığındaki grubun Tekirdağ, Kırklareli ve Edirneye; Ge- nel Sekreter Nurettin Ertürkün Ko- caeline; Sadık Perinçek ve Rıfat Öç- tenin Sakaryaya; Devlet Bakam Raif Aybar başkanlığındaki grubun Zon- guldak, Bolu ve Kastamonuya; gene Sağlık ve Sosyal Yardım Bakam Yu- suf Azizoğlunun başkanlığında bir diğer grubun Tokat, Sivas, Erzincan, Erzurum, Gümüşhane, Kars, Ağrı, Malatya, Tunceli, Elâzığ, Bingöl ve Adıyamana; gene İmar ve İskân Ba- kanı Fahrettin Kerim Gökay ile Ge- nel Sekreter Yardımcısı Ömer oFa- ruk Sanaçın da Konyaya gitmeleri kararlaştırıldı. Program hazırlanırken milletveki- li ve senatörlere halkla ve teşkilâtla yapacakları temaslarda dikkat etme- leri gereken noktalar bilhassa ha- tırlatıldı. Gezilerde YTP nin CHP nin dümen suyunda olmadığı, parti- nin genel görüşlerinde hiç bir odeği- şiklik bulunmadığı, AP nin tahrik- lerine kulak verilmemesi özellikle belirtilecekti. Esasen bu havanın yayılması için gerekli mizansen ha- zırlanmış ve mahalli seçimlerle il- gili olarak yapılacak olan bu gezile- rin arifesinde Genel Başkan Alicana bir muhtıra hazırlaması için am yetki verilmişti. Ancak tespit edi- len program bir türlü istenildiği gibi tatbik edilemedi. bir kısmı denizii. Programdaki Politikacılardan diğer bir kısmı <a "Ekibe katılacak sena- Gözdeki Mertek K oalisyonun Y. T. P lileri bir görevliden şikayet ediyorlar. Görevli, Emniyet Genel Müdürü Ahmet Demirdir. Bir görevliden şikâyet etmek için h P. ü olmak lüzumu yoktur. Herkes bu a sahiptir. Ama, bir görevliden niçin şikâyet edilir? Adamın bir icraatı, bir totumu olur. Bir şey yapmış bulunur. O hoşa gitmez. Şikâyet edilir. Y.T. P. nin Ahmet Demirden şikâyeti (o böyle değildir. Y. T. sından şikâyetçidir. tasarrufta bulunmuş sayılmaz. bulunmamaktadır. Hiç böyle şikâyet 1 Y. layısıyla allerji parti ki ve ne yet duymaktadır. Demir, gösteremez ki. Üstelik, Seçim zamanı, soyadı Mender Vi mim Ağaoğludur" sonraları bu alman zevcin, geçip yayınlanmıştır. kat kat "Biz sa, ne kadar azgın D. P. li varsa, Peki şimdi, caktır? İnsanla yaptıkları değil, masında Menderesin savcılığını göl pi fetini yakaladı ma > insaf! Süreyya görülmemiştir. Demirin 1950'den, hatta 1946 'dan önceki davranışları do- İstanbulun eski devrinin sembolü saymaktadır. "isim' allerjisine, sahip olan parti de, Y. es olan bir delikanlıdan yardım P. İstanbula il başkanı diye soyadı vaktiyle alman gazetelerine "Türkiyedeki işleri en iyi ben takip ederim. diye ilan veren bir suyun başındayız" Menderes devrinin unutulmaz ve Ahmet geride bırakan Ankara Savcısı alıp milletvekili diye Meclise sokan Y P. Emniyet Genel Müdürünün adının Ahmet Demir olma- Zira yeni Emniyet Genel Müdürü şimdiye kadar bir Nitekim Y. Sadece demektedir W: P. de böyle bir iddiada "Biz bu adamı istemiyoruz!" Emniyet Müdürünü tek Ama, şimdi artık tek parti yok ne Çelik hiç kimse o zamanın metodlarıyla bugün faali- T. P. Hangi Y. TP? isteyen Ağaoğlu olan ve alman zevci İs- hanımı koymuş olan Y, T. P. Daha diye mektupları ele Demiri Hayri Mumcuoğlunu üstesine P. Ne kadar eski V. C. li var- geçmiş devre bulaşmış ne kadar adam varsa bunların bir haşmetli kısmı bugün Koalisyonun muteber Y.T. P. nin etiketini taşımaktadır. ortağı bunların hepsi afaroz mu edilecektir? Menderesin İstan- bul Valisi Fahrettin Karim Gökay "İstenmeyen Adam" mı taşıdıkları bulunsalardı ortalıkta pek adam kalmazdı. ilân oluna- isim dolayısıyla suçlu C.H. P. nin mallarının alın- yapan C. H. P. M Bakana kadar. nin gözü Ahmet Demirin üzerinde olsun. rejimde yaşadığımıza göre hepimizin gözü hepimizin üstünde. mı ver yansın etsin. Ağaoğlunun leydi diye Ahmet Demirden şikâyet olunduğunu duymak, Zaten bir o açık Bir mari- ağzımdan, vaktiyle şöyleydi böy- insanları bı- rakınız, dağlardaki tavşanları bile güldüren bir hareket oluyor. tör ve milletvekilleri, arzu ettikleri takdirde daha önce seçim bölgeleri- ne gidip orada intizar edebilirler" notunu fırsat bilip seçim bölgelerine dağıldılar. Diyojenin feneri CH P de ise belirli bir program hazırlanmıyarak geziler millet- vekili ve senatörlerin insiyatiflerine bırakıldı. Doğrusu bu işten en ziyade kârlı çıkanlar İstanbul milletvekille- ri oldu. Coşkun Kırca ve Suphi Bay- kam İstanbula ilk giden milletvekil- leri olmak şerefini kazandılar. Daha sonra da İç İşleri Bakanı Hıfzı Oğuz Bekata Dragos Tepedeki denize na- zır villasında istirahate çekildi. İs- tanbulda kalacak yeri Oolmıyanlar Anadolu Klülbüne veya Floryaya rağ- bet gösterdiler. Mahalli seçimlerle ilgili olarak, CHP deki tek faaliyet milletvekili ve senatörlerin gezilerde yapacakla- rı konuşmalarda faydalanacakları materyali bir araya topluyan dosya- ların hazırlanmasından ibaret oldu dosyalara göre sen milletvekillerinin aylık ve ellisi memur maaşlarına yapılacak de yüz 15 zam, vergilerin taksitlendirilmesi, Bina ve Arazi Vergisinin gisinden mahsun edilmedi, ordu, em- niyet ve gümrük muhafaza mensup" larının tayın bedelleri, 147 ler, Ana- yasa mahkemesi Yüksek (Hakimler Kurulu Esnaf Vergisinin tehiri, ta- sarruf bonoları, eğitim, ucun vadeli AKİS/13