3 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

3 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

Yüksel Caddesinin kesiştiği yerdeki iki katlı gri binasında ziyaretçiler — Partiye günde birkaç saat için uğrayan Mehmet Altınsoyun hari- cinde — karşılarında muhatap ola- rak sadece emektar odacı Hasan Ko- zanı bulmaktadırlar. Partinin ön cep- hesindeki CKMP Gençlik Kollarına ait odaya yerleşmiş olan Hasan, di- linin döndüğü kadar partinin o söz- Mİ a Yaılağa uğraşmakta ve sıkışınca : "— Ne yapalım beyim biz bu ka- darını biliyoruz. Biraz evvel gelsey- diniz Mehmet Altınsoy buradaydı. Onunla konuşurdunuz" demektedir. Klupçü politikacılar Geak yaz günlerinde Başkent cad- delerinin asfalt yolları (o kızgın güneş altında yumuşarken, hasbelka- der Ankarada kalmış olan A. P.li politikacılar yeni kurulan Işık Kulü- bün rahat koltuklarla döşenmiş se- rin salonlarında buzlu viskilerini yu- dumlamakta ve hararetli politik soh- betlere dalmaktadırlar. Bir süre ön- ce AP Genel Merkezinin alt katında kurulmuş olan bu kulüp son günler- de AP lilerin adeta bir karargâhı ha- line gelmiş, son derece lüks dekoras- yonu, oyun masaları, elektrikli ku- mar makinesi ve restoranı ile politi- kacılar için ideal bir dinlenme o ve eğlence yeri olmuştur. AP Genel YURTTA OLUP BİTENLER C.K.M.P. Genel Merkezinde faaliyet Yaşasın Hasan Efendi politikacıyı soluğu Işı Merkezinde aradıkları bulamıyan ziyaretçiler Kulüpte almaktadırlar Ankarada siyasi partiler 17 Ka- sımda yapılacak mahalli (o seçimlere işte böyle hazırlanıyorlar... CHP Genel Merkezinde seçim hazırlığı Konferans kitabı isyan Son perde u mecmuanın okunmakta olduğu sıradan itibaren, 20-21 Mayıs o- layları ve onlarla ilgili oduruşmalar yeniden umumi efkarın I numaralı meselesi olma yolunu tutacaktır. Haf tanın ikinci yarısının başında, tak- vimlerin 1 Ağustos tarihini gösterdi- ği gün Mamaktaki hususi hazırlan- mış mahkeme salonunda sanıkların savunması başladı. Aynı gün, Harbi- yedeki 2 numaralı Sıkı Yönetim Mah kemesinde Talat Aydemirin peşine takılarak elde silâh başkent sokakla- rına fırlayan talihsiz (o Harbiyeliler takım sergüzeştçiler tarafından nasıl aldatıldıkları, kendilerine ne yalan- lar söylendiği, ne akıl almaz masal- u ve ne intibalar ve- rilmeye çalışıldığı tafsilatıyla anla- tılıyordu. Hemen hemen aynı saat- savunmalara Ta- savun- tesadüf teşkil etti. Mamak Mahkemesi, o sanıklar- dansavunmalarını yazılı olarak aldı. Fakat avukatlar bunu izah eden, ana taraflarını belirten kısa konuşmalar yapmak hakkım kullandılar. (o Usul kanunlarına tamamile uygun olan bu AKİS/17