3 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

3 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 475 Cilt: XXVIIYıl:10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu Iç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşçıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- genel (İzmir) - Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil-Kitap: İlhami Soysal - Teknik: Daniyal Briç -Spor; Vildan Aşir Savaşır. Resim Ali Parmakerli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner Klişe Devintes Ticaret ve Sanayi Koli- Şti. Klişe Atölyesi Ulus, Rüzgarlı Sok. No: 15 Yazı İşleri Rüzgarlı Sokak No. 15/2 Tel: 11 89 92 İdare Rüzgarlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 90 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih Fiyatı 1 lira o HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, ppm akl-ı evveller -Ekrem Alicandan Safa Kılıçlıoğluna ve Avni Do- gandan Falih Rıfkıya..- bugünlerde "Vayyy! Krutçefi de bunlar İdare ediyor, Harriman'ı da bunlar idare ediyor, Hallsham'ı da bunlar idare edi- yor.. Şimdi Türkiyeyi bıraktılar, dünyaya el attılar" diye feryat ederler- se hiç şaşmayınız. Burunlarının üzerinde sivilce çıksa bunu AKİS'ten bilen ve başlarına gelen gelmeyen her şeyi AKİS'in kerametine veren bir takını kimseler Moskovadan alınan haberler karşısında mutlaka gene böyle düşün- müşlerdir. AKİS geçen hafta, nükleer silah denemelerini yasaklama konferansına gerekli önemi veren tek türk yayın organı oldu. Kapak resmimiz ve ka- pak konumuz ona tahsis edildi. O yazıyı okuyanlar meselenin esasını, duru- munu ve gelişme istikametini görmek fırsatım buldular. Satırların mürek- kebi kurumadan Moskovadaki üç delegasyon, AKİS'in tahmin ettiği tarz- da anlaşmaya vardılar ve bunun tepkileri AKİS'in tahmin ettiği şekilde oldu. Moskovadaki delegeler bize hususi surette haber mi uçurmuşlardı? Yoksa bir gece yatıp, olacakları rüyamızda mı görmüştük? Yoo.. Geçen hafta yaptığımız iyi haber almak ve bunu iyi değerlendirmekten ibaretti. Meselenin üzerine dikkatle eğildiğimiz için bunun gidişini doğru görmüştük. Bu, AKİS'in senelerdir hususiyetidir. Bu hususiyettir ki meselâ Avni Doğanın bu gidişle bir gün kendisini C.H.P- nin kapısının dışında bulaca- ğını bize yazdırmıştır ve Avni Doğan bu hal başına gelip te Tahkikat Ko- misyonu ifade isteyince "Siz zaten beni kovmak için karar vermiştiniz" diye yazılı cevap göndermiştir. Sıkı Yönetimden canları yanan bazı kimse- lerin, bizden canı pek yanık olduğu görülen Ekrem Alicana koşarak ken- dilerini AKİS'in hışmından kurtarması için yardım istemeleri de bu yüz- dendir. Bir çevre "Düşmanımın düşmanı dostumdur" formülünü kendisine hayat felsefesi yapmışa pek benzemektedir. Ama "iyi haber alıp bunu iyi leğerlendirme" neticesi burada ilân ederiz ki böyle gayretler hiç bir neti- ce vermeyecektir. Zira bunların ağababaları ile yapılan ittifaklar hep müt- tefiklerin başı üzerine yıkılmıştır. Temel teşhis doğru olmayınca, salim is- tikamette netice almak hiç kabil olur mu? İşte, geçen haftaki hâdise. Lütfen AKİS'in gecen sayısını açınız ve Moskova toplantılarıyla alakalı haberleri, tefsirleri okuyunuz. Sonra, bu ya- zı çıktıktan bir gün sonra olanları bir hatırlayınız. Eee be birader, onları da mı biz idare ediyoruz? Saygılarımızla Günlerin Getirdiği 4 Teknik 28 Yurtta Olup Bitenler 6 Radyo 25 Haftanın İçinden 7 Sahi Şimdi Neredeler 27 . , Tüliden Haberler 29 Dünyada Olup Bitenler 20 Sosyal Hayat 31 Kitaplar 22 Spor 33 AKİS/3