3 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

3 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

TÜLİ'den .H.P. Konya milletvekili Fakih Öz- len, eşini ve çocuklarını, yaz taci- lini geçirmek üzere geçen haftanın başında İstanbula Adaya, Anadolu Klübüne gönderdi- Kendisi de bu Cu- ma onlara iltihak edecek- (gecen hafta Cumartesi günü Anka- ra - İstanbul karayolundan ge- çenler, Bolu milletvekili Dr. Kemal Demiri, kan ter içinde, kriko elinde uğraşınken gördüler. Olay şuydu: Ankara plâkalı bir a- r&banm Kızılcahamam yakınlarında lâstiği patlamıştı. Dr.- Kemal Demir, arabaya ve çaresiz kalmış yolcula- rına yardım-için, beyaz pantalon ve beyaz gömleğinin kirlenmesi pa- hasına, kızgın güneş altında kolları sıvadı ve krikonun sapına (yapıştı. Kendisini tanıyanlar: "— Görüyorsunuz ya, fedakar Dok- tor daha Bolu hudutlarına (ogelme- den vatandaşlara yardım etmeyi va- zife biliyor" demekten kendilerini a- lamadılar. yüksek Mimar Demirtaş Kamçıl İs- tanbulda, Maltepe ile İdealtepe a- rasında, Gültepe mevkiinde kendi zevkine göre inşa ettirdiği piramit biçimindeki orijinal erine yazlığa git- ti- Ev hakikaten çok şirin ve kulla- nışlı. Fakat yolları çok bozuk. Kam- çıl ailesi, güzel evlerinden o arasıra kışları da istifade etmek istiyorlar. Onun için: - Karayolları mı olur, Belediye mi olur, himmet etse de arabamızı sakatlamadan gidip o gelebilsek" di- yorlar. Mili basketbolcularımızdan Erdo- an Karabelen, bu sıcak günlerde, arkasında "Türkiye" -yazdı eşofmanı ile her sabah Maltepe civanında ko- şuyor. (Gecen hafta Hiltonda, geleneksel Gazeteciler Bayramı münasebetiy Haberler Kemal Demir Fedakâr vatandaş Dr. Saim Bostancıoğlu Vakit Jukarası! le bir kokteyl verildi- Çok samimi bir hava içinde geçen kokteylde hemen bütün Ankara caddesi (omensupları bulunduğu gibi, yaz münasebetiyle Ankaradan gelmiş olanlar da vardı. Meselâ, bugünlerde (o Brükselde o bir vazifeye tayin edildiği için Anadolu Ajansı Müdürlüğünden ayrılacak o- lan Nail Mutlugil, Bakanlarımızdan Hıfzı Oğuz Be kata, Cihad Baban, ge- çenlerde yapılan yarışmada en iyi ha ber mansiyonunu kazanan Anadolu A- jJansı mensuplarından eski ogazeteci Ali Salt Nil bunlar arasındaydı. Kok- teylde en fazla nazarı dikkati çeken husus, büfenin, daha açılır açılmaz âdeta hücuma uğrayıp, bir anda ter- temiz hale gelmesi oldu. Kokteylde hazır bulunanların yüzde yetmişi bü- fenin yanına bile uğrıyamadı. o Açık- gözlük biraz da gazeteciliğin o icap- larından olduğuna göre, geriye kalan yüzde otuza kızmamak lâzım. İmar ve İskân Bakanı Fahrettin Kerim Gökayın Bakanlıkta, yük- sek kademelerde bir takım o değişik" Kikler yaptığı söyleniyor. Ulaştırma- daki "öçtenzedeler" gibi şimdi de bir 'Gökayzedeler" çıktı ortaya- rof. Dr. Lütfi Vural, eşi ve çocuk- ları ile beraber, bir sene için Ame- rikaya gitti. Muayenehanesini oODr. Saim Bostancıyla bıraktığı için, Bos- tancı bu sene tatile gidemiyecekmiş. Hem muayenehane, hem hastahane Bostancının bütün vaktini alıyor. Üs- telik Bostancının vakte çok ihtiyacı da vardır!... A inan Öztrak, Bayramoğlü mahal- lesindeki evini bırakıp, Kızılay- daki idare Heyeti toplantılarında bu- lunmak üzere alelacele Ankaraya döndü. Nedense son zamanlardaki toplan- tılara üyeler büyük bir titizlikle de- vam ediyorlar! T emyizdeki eski vazifesine iadesi hakkında açtığı dâvayı kazanan Me