3 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

3 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

RADYO Radyo anketlerinin lüzumu yeri Radyo Kanomu radyolarımı- za, bugüne kadar değer veril- meyen bir özellik kazandırabilir. Bu için, gerekse çeşitli (anlaşmazlıklar yüzünden gerekli araştırana oyapıla- madığından kararlar aceleye o sil- mekte ve tabii, sonuç hiç de isteni- len seviyeye ulaşamamaktadır. An- cak, araştırma yapabilmek için de maddi imkâna İhtiyaç vardır. Bugü- ne kadar radyolarımız o tarafından, dinleyiciler arasında dürüst bir anket yapılamamıştır. £ Halbuki dinleyicinin arasıca nabzım o yokla- mak, programlar hakkında fikrini öğrenmek bir radyo idaresi için en önemli görevlerden olmalıdır. Araş- tırmaya önem vermeyen, dinleyicisi- ni tanımayan bir radyo, programla- rım ezbere yapacağı için, hiçbir za- man dinleyicisine şekilde faydalı olamaz. im bugünkü ve daha önceki Wi programlan bunu gayet açık bir şekilde ogöster- mektedir. Programlar arasından hal- kın ihtiyaçları, bilmek ve öğrenmek istediği özellikler göz önünde tutu- larak hazırlanmış bir tele program bile bulup çıkarmak imkânsızdır- Bazı kimseler bu gibi araştırma- ları Türkiyede son derece (gereksiz bulmaktadırlar. Onlara göre, Türkiye dinleyicisinin durumu gayet (o sarih olanak meydandadır ve bu durumu ölçmek için ayrıca bir araştırma yap- maya lüzum yoktur. Bu gibi kimse- ler, büyük bir ihtimalle, radyo din- leyicileri arasında yapılan O araştır- maların anlamının farkında (o değil- lerdir. Radyo anketleri (dinleyicinin yalnız ihtiyacını değil, aynı zaman- da yayınlanmakta olan programlara karşı tepkisini de ölçer. Dinle- yicinin tepkisini Oo öğrenmek, radyo programcısının hazırlayacağı (o prog- ramlara bambaşka değerler (o katabi- lir. Bugün dinleyicinin tepkisi, Rad- yoevine gelen telefonlardan öğre- nilmektedir Vatandaşın tepksi, çok zaman, kendisine cevap vermeğe ça- lışanları şaşırtmaktadır. Kısacası, bugünkü Radyo idare- cilerine, adı geçen kanun çıkıncaya kadar ve hattâ kanun çıktıktan son- ra büyük bir iş düşmektedir: Bir ta- kım anlaşmazlıklardan ötürü Radyo personelinin müşkül durumda o kal- masını önlemek ve bu personele yol göstermek, dolayısıyla Onları ve Radyoyu başarıya götürmek!.. AKİS/26 (Heris Reklâm — 1082) — 396