19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER Necdet Uran göründüler. Oldan Kor- general Rafet Ülgenalp, Devlet Ba- kanı Raif Aybar, Çalışma Bakanı Bü- lent Ecevit ve Milli Savunma Bakanı İlhami Sancar takip ettiler. Ama Sıkı Yönetimle ilgili açıklama başka bir Hükümet üyesi, (Bayındırlık Bakanı İlyas Seçkin tarafından yapıldı. Seç- kin yanına yaklaşan iki gazeteciye Sı- kı Yönetimin Ankara ve İstanbulda iki ay daha uzatılmasına karar veril- bir başka gazeteciye teyid etti. Böy- lece istediklerini almış olan üç basın mensubu gazetelerine verecekleri at- latma haberin neşesi içinde oradan ay» nlarak Bakanlıklar durağına giden ye- tüm tonlarında kayboldular. Karar bu hafta TBMM nin oyuna sunuldu ve kabul edildi. Partilerin üstü ve altı! B-' haftanın sonlarına doğru, Beledi- e- reyan yaratıldı. Önce Milliyetin, son- radan ona katılan bazı başka gazete- lerin önayak oldukları bir kampanyay- la. "Partili Başkan Adayı" na karşı bit "Partisiz Başkan Adayı" propaganda- sına girişildi. Bazı gençlik (oteşekkülle rinin idarecileri ile bazı derneklerin Burhan Apaydın Çıngıraklı adam AKİS/12 Necdet Uğur Hayır'da hayır vardır sözcüleri bunu desteklediler. (Ortaya atılan ilim, İstanbulun tayinle getiril- miş ve başarı kazanımı, dürüst ove hizmet esasına dayanan bir başkanlık örneği vermiş Belediye Başkam Nec- det Uğurun ismi oldu. Ancak Necdet Uğur, kendisine yapılan teklifleri ka- bul etmedi ve adaylığını koymadı. Bu na mukabil ondan çok daha cüretli birisi çıktı ve Mümtaz Tarhan —D.P. etki Çalışma Bakanı ve İstanbul Va- lili— partisi olan A.P. den istifa ederek bağımsız olarak Belediye Başkanlığı- na adaylığım koydu. Tarafsız Başkan Adayı formülü ye- ni değildir. Bu ilk defa, A.P. nin İs- tanbuldaki aklıbaşında İkinci Başkanı Necati Anbaş —Necmi Ateşin karde- şidir» tarafından ortaya atıldı, Milli- yet tarafından desteklendi, o şekliyle taraftar buldu. Necati Anbaş diyordu ki: Siyasi partiler oturup konuşalım ve hepimizin üzerinde ittifak edece- ğimiz bir aday bulup onu müştereken destekleyelim! Bu aday partili de ola- bilirdi, partisiz de... Ama bir A.P. linin bir C.H.P. liyi, bir CHP. linin bir A.P. liyi desteklemesi pek bahis konutu o- lamayacağı için teklifin esasında bir tarafsız kimse düşünülmekteydi ve ka- falardaki isim de Necdet Uğurun is- miydi. Fakat A.P. nin İkinci Başkanı- nın bu teklifine A.P. nin Birinci Baş- kam karşı çıktı ve daha sonra da bu Birinci Başkan Nuri Erogan, kendisini P. nin Belediye Başkan adayı seç- tirtmeye muvaffak oldu. Bunun üzerine, düşünce suya düştü. C.K.M.P. İl Başkanı bir yem teşebbüs- te bulundu, hatta "Koalisyon Partile- rinin Müşterek Adayı" formülü orta- ya atıldı, ona bilhassa İstanbulun Y.T. P. İl Başkanı Süreyya Ağaoğlu karşı geldi, Necdet Uğur da dört partinin desteğini istediğinden heves (o göster- medi, mesele bitti. Partiler, kendi aday- larını aradılar. Bu partilerden C.H.P. partisiz ol- duğu için değil, getirildiği görevde ba- san kazandığı için Necdet Uğura aday- lık teklif etti. Necdet Uğur bağımsız olarak seçime gidecekti. O takdirde C.H.P. kendi partisinden bir aday gös- termeyecek ve Belediye Başkanım des- tekleyecekti. Tıpkı, İzmirde olduğu gibi.. Ama Uğur, kendisinde yeni sis- tem içinde başarısına devam edebilme gücü görmediğini, partili bir Belediye Başkanının başarı şansının daha faz- la olcağını söyledi, hatta CHP. adayı olarak Haşim İşçan veya Orhan Eyüp- oğlunun mükemmel isimler teşkil ettik- lerini bildirdi, aksine böyle bir şansı kendisinde bulmadığım ifade etti. C.H.P. de tek aday İşçan kaldı, yokla- ma yapıldı, Necdet Uğurun "Mükem- mel olabileceği" tahminini yaptığı Ha- şim İşçan — Modern Bursanın gerçek yaratıcısı — İstanbulun CHP. Bele- iye Başkan adayı oldu. Cevat Önder Öcü: 27 Mayıs