19 Ekim 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

19 Ekim 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

TÜLİDEN HABERLER Cemal Gürselin mesajını okudu. On- dan sonra Milli Eğitim Bakam İbra- him Öktem açış konuşmasını yaptı. Öktem, konuşmasında Diş Hekimliği Yüksek Okulunun da bugün açıldığı- nı ve böylece Türkiyede ikinci Diş He- kimi Okulunun açılmış olduğunu be- lirtti. Çeşitli bölümler) olan bu okula bu yıl 230 öğrenci alınacak, ilerde bu fa- yı 1200'e çıkarılacaktır. Atatürk üni- versitesi o Tıp Fakültesi öğrencilerini yetiştirme görevini de üzerine alan bu Fakülte, 1965'te faaliyete geçmiş Ola- caktır. Ankara üniversitesi (Rektör Vekili Araf. Dr. Neşet Çaçatay, üniversite a- dına konuştu. Sırma işlemeli beyaz cüppesiyle kürsüye gelen Dr. Çağatay, daha ziyade tarihi bir konuşma yap- tı. Sonra, sözü yine Kutay Tayşi al- dı ve öğrenciler adına konuştu. En son, Fakülte Dekanı Dr. İhsan Doğramacı kürsüye geldi ve : "— Şu dakikada sizlere hitap eder- ken hayatımın en heyecanlı gününü yaşamaktayım" diye söze bağladı ve Fakültenin kısa bir tarihçesini yap- tı: "— Hacettepe tesislerinin hizmete girmesi beş yıl önceye kadar uzanır. 1955'te bir dernek faaliyetiyle işe baş- landı. Bir taraftan inşaata başlanır- ken, bir yandan da, o yılların Tıp Fa- kültesi mezunlarından bir kısmı Roc- kfeller Vakfından temin edilen burs- larla Amerikaya gönderildi. Gidenler- den geri dönmeyen olmadı. Bugünkü hocalarımız, dışarda bir çok imkân buldukları halde (oHacettepede feda- kârlıkla çalışmayı tercih etmentedir- ler. Hemşire Okulu projesiyle birlik- te 15 ay önce Sağlık Bilimleri Okulu ve Tıp Fakültesi kuruldu. İki, kısım bugün açılıyor. Üçüncüsü 1965'te ta- mamlanacak. İdealist meslektaşlarım yanında T.B.M.M. ne. AİD. Rockfel- ler, Kızılay ve CARE teşkilâtlarına ve tesislerin yapımında emeği geçen mi- mar, mühendis, kalfa ve türk işçileri- ne teşekkür ederim. o Milletçe azimli bir kalkınma ve plân içinde yolumuzu çizmiş bulunuyoruz." Konuşmasını bitiren Dr. İhsan Doğramacı, misafirleri tesisleri ogez- meye davet etti ve topluca tesisler ge- zildi. Törende. Bakanlarımızın bir çoğu hazırdı : Ekrem Alican, Turhan Fey- zioglu. Bülent Ecevit. İlyas Seçkin, Yu- suf Azizoğlu. Sağlık Bakanı Azizoğlu- nun törende bir konuşma yapmaması herkesin merakını mucip oldu. Ayrıca. Sosyeteden sanata — B yaz mevsimi Milka Pastanesinde akşam çaylarında görülen bir şen dul, sonbaharla birlikte işi sanata yazmağa merak sardı. merak şen dulda eskiden beri vardı ama, sosyetik toplantılardan baş alıp kalemi ele alamıyordu. İlk ro- man Ankarada yayınlanan bir ak- şam gazetesinde tefrika ediliyor. A- lakavuk ise Milkada pek görünmü- yor. Amerikan Maslahatgüzarı Mr. Barnes ve Mrs. Barnes, en genç profesörleri- mizden Necdet Menemenlioğlu, İzmir Tıp Fakültesi Dekanı Necati Akgün, Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Dr. Nus- ret Fişek, Melâhat Ruacan, Hamdi Or- hon ve Dr. Fikret Pamir yanyana o- turmuşlardı. Orta Doğu Teknik üni- versitesi Rektörü Kemal Kurdaş, Va- hap Dizdaroğlu, Dr. Mediha Eldem, Göğüs Hastalıkları Hastahanesi dok- torlarından Sami Solu, Amerikadaki tetkiklerinden yeni dönmüş olan rönt- genci Dr. Cengiz Kevenk, Dr. Sami U- lus. Dr. Enver Bozyakalı, Dr. Alaettin Orhon, Dr. İzzet Kantemir, Tıp Fakül- tesi Dekanı Prof. Dr. Behiç Onul, Prof. Dr. Ekrem Şerif Egeli, Dr. Ali Menteş- oğlu. Dr. Hayati Sevgen, Dr. Zafer Paykoç, Doçent Dr. Nusret Mutlu, Ta- bii Senatör Şükran Akkayanın baca- nağı Dr. Fazıl Akmen, Dr. Necdet Öz- lem. A. Adnan Saygun, Hamdi Dile- vurgun, Fuat Bayramoğlu, Ü Hastahanesi Başhekimi Dr. General Necmi Ayanoğlu, Dr. Fethi Tezek, Do- çent Hüsnü Göksel ve İşçi Sigortala- rı operatörü Dr. Hüsrev Polat da tö- rende hazır bulunuyorlardı.